Kaikkia näistä kausista yhdistää muutama tekijä.
1) Mese on päässyt isoon rooliin tasakentin ja ylivoimalla
2)Tuloksenteko on ollu epätasaista
3) Kukaan ei maalimäärästä huolimatta ole erityisemmin jäänyt Meskasen panosta kaipaamaan.
Nyt kun rooli on lähtökohtaisesti pienempi, en vain ainakaan itse ole missään vaiheessa ymmärtänyt Meskasen hankintaa. Voittavassa joukkueessa ei mahdu kärkiketjuun, ja ykkösyvseeen. Kun ei pääse näihin, ei tulostakaan synny.
Meskanen on kaikki parhaat kautensa pelannut alakastin joukkueissa isossa roolissa. Myös tuon parhaan Ilves kautensa.
Tismalleen samaa mieltä…
Olin myös hyvin skeptinen Mesen hankinnasta, liike kun on ollut aina heikkous. Tarvitsee nimenomaan vireeseen päästäkseen isot minuutit ja paljon yv-aikaa. Niitä ei vaan nyt ole tarjolla, kun ei Mese vaan jaksa eikä ehdi. Alivoimankin on helppo iskeä tuollaiseen pelaajaan nopea paine.
Jos ajatellaan esim. playoffeja, joissa peli on hyvin tämän päivän oloista fyysistä tillilihakiekkoa laidoissa, on se täyttä myrkkyä Meskaselle.
Saa tapahtua TODELLA paljon, jos Meskasesta on kunnolla hyötyä kevään peleissä.
Sitä vaan ihmettelen, että miksei pelaaja ole laittanut itseään viime kauden jälkeen fyysisesti kovaan iskuun? Näin kestävyyskilpaurheilijana ihmetyttää, miten voi noin heikossa kunnossa aloittaa liigakauden, selkä suorassa omiin hiihtelyä nähtiin aika monessa pelissä, siis ennen loukkiakin. Ja kyllä, olen kahta peliä lukuun ottamatta nähnyt pelit paikan päällä.
Meskaselle Ilves on vaan tällä hetkellä väärä joukkue. Ketuttaa noinkin kovapalkkaisia kavereita peluuttaa / harjoituttaa kuntoon. Ammattiylpeyttä ja kunnianhimoa pitäisi olla eri malliin, jolloin olisi sisäistä paloa pistää itsensä kuntoon, AJOISSA.