IhanJuniori
Junioripelaaja
Vielä kun Liigan sivut näyttäisivät kuntopuntarissa alivoima% oikein niin ei tarvitsisi kikkailla tuolla päivämäärä rajauksella.
Onkohan Roman missä?Liigan sivut taas loistaa. Tuon mukaan meillä on kokoonpanon ulkopuolella vielä Alvarez, Jakub Kos ja Lancaster.
Katsotaanpa vaikkapa SHLn tilastosivu: Översikt - Statistik | SHLSori, menee raakasti ohi aiheen, mutta tämä on mielenkiintoinen tieto. Onko tietoa siitä, että toimiiko ne yhtä "hyvin".
Mielestäni valtaosa kritiikistä perustuu siihen, että liian usein ne sivut ovat nurin tai näkymä on ihan jotain muuta, kuin nykyhetkeä. Tosin olisiko siinäkin tämän kauden aikana tullut parannusta?
Aloitustilastot löytyy SHL:n sivuilla kun vaihdat tuon ”Summeringin” tilalle ”Tekningar”. Kyllä SHL:n sivuilla on kattavampi tilastointi.Katsotaanpa vaikkapa SHLn tilastosivu: Översikt - Statistik | SHL
Ja vertaa tähän Liiga.fi | Pelaajatilastot | Pistepörssi | Runkosarja | Kausi 2024-25
Niin onhan tuossa Liigan sivustolla aika paljon muitakin tilastoja mitä SHLn vastaavalla. Esimerkiksi missä on aloitustilastot? Ne tuntuvat aina puuttuvan näiltä eri Liigojen sivustoilta, syytä en kyllä tiedä. Kyllä ne varmasti tilastoidaan.
No hyvä, käyttäjässä siis se suurempi vika. Onko tuolla kuinka tilastojen keruu, ihan ihmisvoimin vielä tai jotain älykiekon tapaista.Aloitustilastot löytyy SHL:n sivuilla kun vaihdat tuon ”Summeringin” tilalle ”Tekningar”. Kyllä SHL:n sivuilla on kattavampi tilastointi.
Sitä en tiedä. Ja toki tuolla nyt ei jotain tilastoja ole mitä Liigan sivuilla on, mutta löytyy sitten myös sellaisia mitä Liiga ei tilastoi. Esimerkiksi kamppailuita ei SHL:n sivuilla ole tilastoitu, mutta eipä se Liigankaan osalta hirveän hyvä tilasto ole kun ei Liiga ole avannut mikä kamppailuvoitoksi lasketaan.No hyvä, käyttäjässä siis se suurempi vika. Onko tuolla kuinka tilastojen keruu, ihan ihmisvoimin vielä tai jotain älykiekon tapaista.
eipä se Liigankaan osalta hirveän hyvä tilasto ole kun ei Liiga ole avannut mikä kamppailuvoitoksi lasketaan.
Aloitustilastot löytyy SHL:n sivuilla kun vaihdat tuon ”Summeringin” tilalle ”Tekningar”. Kyllä SHL:n sivuilla on kattavampi tilastointi.
Sori, menee raakasti ohi aiheen, mutta tämä on mielenkiintoinen tieto. Onko tietoa siitä, että toimiiko ne yhtä "hyvin".
Mielestäni valtaosa kritiikistä perustuu siihen, että liian usein ne sivut ovat nurin tai näkymä on ihan jotain muuta, kuin nykyhetkeä. Tosin olisiko siinäkin tämän kauden aikana tullut parannusta?
Kiitos, selvästi asiantuntemusta vahvasti taustalla.Mitä itse olen ollut softaprojekteissa mukana, niin näin ne monesti tuntuvat menevän. Alkuun raakile, paranee ajan myötä. Tuo päivittymisongelmakin taisi johtua enemmän infrastruktuurista, eikä niinkään itse koodista. Ei siis välttämättä ollut sellaista, joka olisi esiintynyt kattavammissa pienimuotoisissa testeissä, eikä välttämättä helposti korjattavissa ongelman ilmaantuessa.
Maaliodottama ja laukaisukartat se iso puute ehdottomasti tuolla on. Mainitsemiesi taklausten ja aloitusvirheiden lisäksi esimerkiksi blokit ja missä tilanteessa maalit on tehty on mielestäni hyviä tilastoja. Ketjut näkee pelin ”spelarstatistik” osiosta, siellä on pelaajat ketjujärjestyksessä.Kattavampi? Mielenkiinnosta utelen, mitä tilastointia Liigan sivuilta sitten varsinaisesti puuttuu, joka löytyy SHL:n sivustoilta? Vai oliko tuo vain yleinen toteamus väitteeseen, että useita tilastoja puuttuu?
Näin nopeasti katsottuna löysin ainakin taklaukset ja aloitustilastoissa tilastoidut aloitusvirheet sekä ykkös-kakkossyöttöerottelut, joista olisi hyötyä. En löydä kuitenkaan esimerkiksi laukaisukarttaa, enkä maaliodottamia. Olen sitä koulukuntaa, joka maaliodottamamallien puutteista huolimatta pitää niitä tilastojen parhaimmistoon kuuluvina. Ilman laukaisukarttaa edes yksinkertaisen mallin toteutus ei ole mahdollista. En myöskään löydä ilmoitettuja ketjuja. Nämä voivat toki kaikki olla käyttäjään liittyviä ongelmia.
Liigan pitäisi kuitenkin tilastoida vielä hieman tarkemmin esimerkiksi laukaisukarttaan, ketkä pelaajat ovat olleet jäällä laukaisun aikana molemmilta osapuolilta ja laukaisukohtaisen maaliodottaman. Näin voisi isossa mittakaavassa verrata pelaajia paremmin, koska nyt esimerkiksi Frimania vastaan tehty maaliodottama on monta muuta pelaajaa korkeampi johtuen oletettavasti Frimanin pitkästä alivoima-ajasta. Ja lukijalle huomioksi, että Liigan rajapinnat tarjoavat sellaisia tilastoja, joita itse sivuilla ei ole vielä saatavilla.
Itse pidän Liigan sivuja huomattavasti SHL:ää parempina ja selvempinä. Iso vaikutus toki sillä, että Liigalta tilastot saa rajapinnalta helposti.