Jos siellä Karhu joutuu vetämään 24 vuotiaalle maalivahdille kesken kauden niin kovaa tekniikkaharjoitusta, että ei voi kolmeen viikkoon laittaa maaliin, niin tämä mielestäni juuri osoittaa luoton puuttumista Pavlatiin.
Dostalia ja Dominoa en lähtisi vertailemaan, kun puhutaan hieman eri luokan maalivahdeista. Vähän sama kuin minä käyttäisin Kolppasta perusteluna sille, että Karhu ei saa Pavlatin ongelmia korjattua. Tuskinpa täällä foorumilla kukaan niin pihalla on, että alkaisi kritisoimaan Karhun ammattitaitoa.
Itse lähinnä olen yhtä miinusmerkkiä antamassa Koskelalle, joka epäonnistui Pavlatin skouttaamisessa. Jos Pavlatin heikkoudet olisi ollut etukäteen tiedossa, niin ei tällaisia kesken kauden tapahtuneita korjausliikkeitä tähtäisi nyt vaan syksyllä. Enkä usko Pavlatin palkan olevan liigan kakkosmaalivahvin tasolla, mikä ainakin toivottavasti pelaajahankinoissa otetaan Ilveksessä vielä huomioon.
Nämä ovat kyllä hyviä pointteja. Valmennus osoittaa Malekille, että ykkösmaalivahdin paikka on hänen, vaikka alla olisi pari heikompaa peliä. Tänään onnistuminen voi tuottaa Malekin itseluottamukselle pitkäkantaista hedelmää.
Ja tuo maalivahtien torjuntatyylien erilaisuus on varmasti osaltaan huonontanut PAPP:ia.