4 Nations Face-Off | 12.-20.02.2025

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Onkohan jokin tauti tulossa, kun tulos ei edes harmita. Sitä on sentään joskus oltu maajoukkuepeleistä ihan täpinöissäkin. No, tietysti sitä toivoo parempaa menestystä nykyäänkin.
Onhan tämä vähän erikoinen konsepti. Pelasivatko vielä sunnuntaina seurajoukkueissa, sit muutamaan päivään kauhee mediahärdelli ja ”ameriikan eht” -pelit käyntiin, pelataan kunniasta.

Ens viikolla taas ollaan seurajoukkueissa.

PS. Korpisalo maaliin!

Puujalka

Luottopelaaja
Yleisestikin todella omituista, että valmentaja jonka on tunnettu arvostavan oikeita kädettömiä möyrijöitä, valittiin nyt maajoukkueen peräsimeen tuon vierumäkikiekkonsa kanssa, kun on 3 NHL-turnausta tiedossa..
Tietysti jos tavoitteena on harripesosilla ja niklasfrimaneilla(kaikki kunnia kapteenille tietenkin)jokavuotinen välieräpaikka MM-kisoissa, niin ei kai siinä mitään.

VärienTunnustaja

Divarijyrä
Ylläpidon jäsen
Odottaisin ensi peliin kyllä sellaisia muutoksia, että Kakko ehdottomasti saatava pelaavaan kokoonpanoon. Ollut todella hyvä seurasiirron jälkeen joten ihmettelen miksi ei ollut kokoonpanossa.

Laineella ei paljoa annettavaa 5v5 pelaamisessa ole. Voisiko olla 13 hyökkääjä, jota käytettäisiin vain ylivoimilla? En ole varma saako turnauksessa olla 13. Hyökkääjää, mutta olisi oikeampi paikka.

Pakiston osalta Matinpalon tilalle voisi melkein asetella Välimäkeä. Toisi kuitenkin oletettavasti enemmän kiekollista peliä, koska sellaista pakkia tarvittaisiin. Vaikea kausi toki alla. Matinpalolla ei oikein Yhdysvaltoja vastaan riittänyt.

tynamo

Luottopelaaja
Allekirjoittanutta ei nämä 4 Nations -hipat sytytä juurikaan. En edes harkitse herätä keskellä yötä katsomaan pelejä, joten tyydyn katselemaan nuo pari iltapeliä. Maajoukkueen osalta olympialaisia odotellen.

JärvisenPera

Luottopelaaja

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
"Suomalaisen jääkiekkoilun pitkän linjan taktiikkojen tuntijana Sihvonen kuitenkin päätyy antamaan lähes maksimaalisen kovat nuhteet Antti Pennaselle."

Hyvä Petteri, laita se pendo ojennukseen!

:D Ensin ei haluta liian suitsivaa pelikirjaa ja nyt kun on annettu ”vapaammat kädet pelaajille” niin sekin on väärin.

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Yleisestikin todella omituista, että valmentaja jonka on tunnettu arvostavan oikeita kädettömiä möyrijöitä, valittiin nyt maajoukkueen peräsimeen tuon vierumäkikiekkonsa kanssa, kun on 3 NHL-turnausta tiedossa..
Tietysti jos tavoitteena on harripesosilla ja niklasfrimaneilla(kaikki kunnia kapteenille tietenkin)jokavuotinen välieräpaikka MM-kisoissa, niin ei kai siinä mitään.
Muutkin mokaa ? ( ei vain Ilveksen päättävät tahot )...

Grinder

Luottopelaaja
Toki tästä pelistä tiesi että sieltä voi tulla mitä tahansa. Ja sitähän tuli. En itse koko peliä seurannut mutta ekaa erää näin sen verran että alussa Suomi oli hyvin mukana ja meni jopa johtoon. Erän edistyessä alkoi näyttää koko ajan pahemmalta. Olisikohan mukana ollut yliyrittämistäkin. Koetaan että pitää ylittää itsensä kun tärkeitä palasia on pois. Nimellisesti tuollakin rosterilla pitäisi pystyä parempaan. Ei se joukkue noin huono ole. Ykkösylivoima näytti surkealta. Eikä tosiaan kaikki palaset olleet terävimmillään. Kakkosylivoimassa oli enemmän järkeä.

Olihan tuo melkolailla Pendon näköistä pelkoperseilyä ja varmaan pian uhkaava Montrealin yleisö kipsaa päävalmentajan ja sitä kautta muutkin. Terapiasessioiden jälkeen Rane ja kumppanit loppukauden kiikareilla. Ainakin asennetta pitää parantaa.

Kodytek88

Luottopelaaja
Peto on irti
Peto on irti
Peto on irti
kerran ku me lähettii broidin kaa kentälle,
se oli perus maanantai ja me päästii
sinne aidan yli inee ja mietittii et missä se vartija tyyppi taas yytsii
No me päätettii et me laitetaa byyrit vaa paikoillee ja mankast Tippa-T soimaa ja peto oli irti
Aina ku mä lämään
Aina ku mä lämään
Aina ku mä lämään
liekeis huomen, liekeis tänää
Aina ku mä taklaan
Aina ku mä taklaan
Aina ku mä taklaan
peto on irti (woaaa)

Aikapommi

Vakiokokoonpanossa
Tämä on vähän hassua, että MM-kisoissa on liikaa maita, nyt on liian vähän. Mutta ei sillä ettäkö osaisin itsekkään olla kovin eri mieltä. Ihan piristävä turnaus ajatuksena sinänsä, mutta jotenkin on maajoukkuekiekosta nykyään niin kovin vaikea syttyä. Tiukka aikataulu ja vain kolme peliä. Tavallaan tykkään, että ei ole ns. turhia pelejä. Neljän joukkueen alkulohkot kolmella pelillä, kaksi lohkoa ja kaksi parasta välieriin olisi hyvä asetelma, eikä siinäkään välttämättä kolmea peliä enempää yhdelle joukkueelle tulisi. En tiä.

Puujalka

Luottopelaaja
Muutkin mokaa ? ( ei vain Ilveksen päättävät tahot )...
Ei Ilveksen päättävät tahot ole mitään mokanneet ainakaan toistaiseksi. Mutta luulisi olevan liitolla tähtäimessä nyt näiden huippuikäluokkien aikana taistella siitä olympiakullasta ja/tai World Cupin voitosta valmentajankin osalta.

Turnauksissa ehkä hengenluonti se yleisin, varsinkin kun NHL-pelaajia tuskin saa träppiä hieromaan niin hyvin..
Pennanen hengenluojana muutenkin kuulostaa niin surulliselta että en tiedä mitä pitäisi ajatella.

Viime yön ottelussa parasta oli se, että jenkeille buuattiin oikein kunnolla. Toivottavasti Kanada antaa kunnon turpasaunan niille. Enkä näe yhtäkään syytä miksi Ruotsi ei voisi voittaa myös.

OTP

Luottopelaaja
Tässä se nähdään, että vaikka jotain MM-kultaa joskus voitetaan, niin sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että oltaisiin maailman parhaita.

IhanJuniori

Junioripelaaja
Tässä se nähdään, että vaikka jotain MM-kultaa joskus voitetaan, niin sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että oltaisiin maailman parhaita.
Mää olen 100% varma, että KUKAAN ei ajattele noin. Joku saattoi vuonna 1995 ajatella noin, mutta ei enää.