Mouhijärven Ilves
Vakiokokoonpanossa
Kyllä tämä projekti tuntuu etenevän vastustamattomasti.
Perus asioista lähdettävä taas liikkeelle.
Perus asioista lähdettävä taas liikkeelle.
Itse ihmettelen näitä joukkuehengen tilan näkijöitä. Itse en ollut esim. Färjestad matsissa näkevinäni näitä kommentteja, vai onko joukkuehenki sellainen asia mikä muuttuu pelistä toiseen. Itse en usko näihin joukkuehenkiselityksiin, enkä sellaista ole havainnut.
Jos tunne pelistä puuttuu täysin, henki ei voi olla kovin hyvä. Jos jätkät saadaan syttymään vain ennakkoon kovempiin peleihin (niihinkin valikoiden), jopa psykologi Pennanen saattaisi myöntää, että joukkuehengen kanssa on parannettavaa. Pystyykö sitä korjaamaan kesken kauden ja riittävästi? Uskon että pystyy. Pystyykö Pennanen siihen? En tiedä, mutta juuri nyt en löisi sen puolesta vetoa, vaikka uhkapelejä harrastan.Itse ihmettelen näitä joukkuehengen tilan näkijöitä. Itse en ollut esim. Färjestad matsissa näkevinäni näitä kommentteja, vai onko joukkuehenki sellainen asia mikä muuttuu pelistä toiseen. Itse en usko näihin joukkuehenkiselityksiin, enkä sellaista ole havainnut.
Tapolan ja Rautakorven Tappara on juuri tällainen ollut. Mitä taisi joku naapurin nimimerkki täällä kertoa. Tappara pelasi silloin aina heikosti (omaan tasoonsa nähden) alkukaudesta ja varsinkin heikkoja porukoita vastaan tuli pistemenetyksiä. Tärkeissä CHL peleissä ja kovemmissa liigapeleissä (Hifk, Lukko ja Kärpät) Tappara oli kova. Ilvestä vastaan sitten törmättiin Langhammer nimiseen seinään. Tämän varaan itse lasken, koska kyllä tuon joukkueen ja valmennuksen pitää oikeasti olla paljon parempi mitä tämän hetken peliesitykset viittaa (poislukien Tappara, Hifk ja CHL pelit). Silloin aina Tapparalaiset selitti treenijumilla ja kummasti se peli aina keväällä näytti raikkaamalta ja "joukkuehenkikin" tuntui paranevan kevättä kohden.Jos tunne pelistä puuttuu täysin, henki ei voi olla kovin hyvä. Jos jätkät saadaan syttymään vain ennakkoon kovempiin peleihin (niihinkin valikoiden), jopa psykologi Pennanen saattaisi myöntää, että joukkuehengen kanssa on parannettavaa. Pystyykö sitä korjaamaan kesken kauden ja riittävästi? Uskon että pystyy. Pystyykö Pennanen siihen? En tiedä, mutta juuri nyt en löisi sen puolesta vetoa, vaikka uhkapelejä harrastan.
Tähän on nyt pakko tuudittautua. Muuten saattaisi alkaa harmittamaan....Tämän varaan itse lasken, koska kyllä tuon joukkueen ja valmennuksen pitää oikeasti olla paljon parempi mitä tämän hetken peliesitykset viittaa (poislukien Tappara, Hifk ja CHL pelit). Silloin aina Tapparalaiset selitti treenijumilla ja kummasti se peli aina keväällä näytti raikkaamalta ja "joukkuehenkikin" tuntui paranevan kevättä kohden.
En itsekään usko että joukkuehengessä on vikaa. Tiettyä mestarimaista tasaisuutta uupuu. Valmistautuminen kaikkiin peleihin ei selvästi parasta. Kun siihen lisää sen, että on keskitytty hyökkäämiseen puolustuksen kustannuksella, olemme tässä tilanteessa. Peli on Pennasella aina parantunut kevääseen ja ei ole syytä epäillä ettei näin käy nyt. Lisäksi olen lähes varma että Ilves on nyt treenannut kovaa CHL yms rientojen vuoksi jotka ovat sekoittaneet alkukautta: aikaisempi kauden alku jne. Pelitavallisten asioiden lisäksi voi olla että paletista puuttuu pelaajia kuten laadukas kolmossentteri. Myöskään maalivahdeista ei saa tänä vuonna mitään varsinaista huonon päivän pelastajaa.Itse ihmettelen näitä joukkuehengen tilan näkijöitä. Itse en ollut esim. Färjestad matsissa näkevinäni näitä kommentteja, vai onko joukkuehenki sellainen asia mikä muuttuu pelistä toiseen. Itse en usko näihin joukkuehenkiselityksiin, enkä sellaista ole havainnut.
Ei näillä runkosarjapeleillä ole oikeasti ”mitään väliä”. Kun nyt pelataan itsemme vaan kärkipäähän tai siihen tuntumaan niin tilanne on ihan hyvä lähteä keväälle.
Play offseissa astuu kuvaan myös arpaonni ja sääleistä ei välttämättä tule yhtään sen helpompaa vastustajaa. Ei siis ole välttämätöntä olla kahden ensimmäisen joukossa runkosarjassa. Ja sekin on täysin mahdollista, että ollaan.
Toivottavasti eilinen oli herätys kaikille. Luulemalla ja neppailemalla ei saavuteta mitään.
Nyt ei oikein voi kuin toivoa tällaista muodonmuutosta.Tapolan ja Rautakorven Tappara on juuri tällainen ollut. Mitä taisi joku naapurin nimimerkki täällä kertoa. Tappara pelasi silloin aina heikosti (omaan tasoonsa nähden) alkukaudesta ja varsinkin heikkoja porukoita vastaan tuli pistemenetyksiä. Tärkeissä CHL peleissä ja kovemmissa liigapeleissä (Hifk, Lukko ja Kärpät) Tappara oli kova. Ilvestä vastaan sitten törmättiin Langhammer nimiseen seinään. Tämän varaan itse lasken, koska kyllä tuon joukkueen ja valmennuksen pitää oikeasti olla paljon parempi mitä tämän hetken peliesitykset viittaa (poislukien Tappara, Hifk ja CHL pelit). Silloin aina Tapparalaiset selitti treenijumilla ja kummasti se peli aina keväällä näytti raikkaamalta ja "joukkuehenkikin" tuntui paranevan kevättä kohden.
Tottakai kannattaa olla mahdollisimman korkealla, mutta juuri nyt näyttää siltä, että Tappara ja HIFK karkaavat muilta. Ei tässä olisi varaa ohipelejä montaa pelailla enää.Kaikkihan on aina mahdollista, mutta kyllä tilastojen valossa kannattaa aivan ehdottomasti olla kahden joukossa pelkästään jo sen takia, että levänneenä pääsee pelaamaan säälijoukkuita vastaan. Esim. viime kaudella etu oli ihan valtava.
Ja peli varmasti kehittyykin. Tarkoitin vain että joku yksittäinen viikko ei hirveästi hetkauta. Tässä kaudella on niin paljon tapahtumia ja pelirytmit ovat erilaisia.On näillä ihan hirveästi väliä. Niinkuin tuossa yläpuolella tynamo totesi, pelin kehittyminen kevättä kohti on kaikki kaikessa. Peli ei muutu yhtäkkiä taikaiskusta nollasta sataan ja joukkuehenki ei muutu salamana.
Siitä olen samaa mieltä, että riittää, että olemme kärkipäässä, niin että saamme mahdollisimman jouhevan taipaleen kohti finaaleita.
Jep, ja isoissa peleissä pitä löytyä niitä kovien pelien miehiä, rouhintaa, luonnetta, ym. Aivan eri pelit kyseessä.Ei taaskaan tiedä mitä oikein ajattelisi. Olisiko Myrräkin kumppaneineen pystynyt ihan samaan. Vai onko se palkinto luvassa kun jaksaa odottaa.
Aikoinaan Pennanen valmensi Kerhon mestaruuteen runkosarjan viidenneltä sijalta. Odotukset eivät siis ole pienentyneet mitenkään. Eikä ole enää niitä " tämä peli on pakko voittaa, koska kolmea seuraavaa vastustajaa ei ainakaan voiteta " jaksoja.
Tässä vähän hämmentyneenä seurailen, että mitäs...
Play offseissa astuu kuvaan myös arpaonni ja sääleistä ei välttämättä tule yhtään sen helpompaa vastustajaa. Ei siis ole välttämätöntä olla kahden ensimmäisen joukossa runkosarjassa. Ja sekin on täysin mahdollista, että ollaan.
Toivottavasti eilinen oli herätys kaikille. Luulemalla ja neppailemalla ei saavuteta mitään.
Playoffsit ovat oma maailmansa. Hyvä sijoitus antaa pienen edun, ei takaa mitään. Tärkeintä on päästä mielellään top 6 asetelmasta mukaan. Sääleistäkin on menty finaaliin. Mutta kuten nostit esiin: neppailemalla ei voita mitään.Ei taaskaan tiedä mitä oikein ajattelisi. Olisiko Myrräkin kumppaneineen pystynyt ihan samaan. Vai onko se palkinto luvassa kun jaksaa odottaa.
Aikoinaan Pennanen valmensi Kerhon mestaruuteen runkosarjan viidenneltä sijalta. Odotukset eivät siis ole pienentyneet mitenkään. Eikä ole enää niitä " tämä peli on pakko voittaa, koska kolmea seuraavaa vastustajaa ei ainakaan voiteta " jaksoja.
Tässä vähän hämmentyneenä seurailen, että mitäs...
Tottakai kannattaa olla mahdollisimman korkealla, mutta juuri nyt näyttää siltä, että Tappara ja HIFK karkaavat muilta. Ei tässä olisi varaa ohipelejä montaa pelailla enää.
Huolestuttavaa on sekin, että Tappara on noussut Ilvestä kiinnostavammaksi joukkueeksi. Mediassa ja muuallakin. Tämä on kääntynyt heille.
Paineet on toki valtavat, mutta pelissä on momentumien hukkaaminen.Juurikin näin. Toimittajatkin ovat ihmisiä. Pressi toimii suuren yleidön tavoin. Menestys saa liikkeelle.