Antti Pennanen - Ilveksen päävalmentaja 2022-2024

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Mielestäni me kannattajatkin voisimme ainakin yrittää kehittää lisää keinoja ja tapoja olla enemmän tukena Ilvekselle myös näissä vaikeiden hetkien ajanjaksoissa. Osasto tietysti tekee oman osuutensa peleissä hyvin, mutta jotain muutakin meidän kaikkien pitäisi yrittää tehdä, mutta siihen mitä se on en osaa kyllä valitettavasti arvata taikalääkettä.
Mielestäni voisi Osaston johdolla kokeilla heti alusta asti Ilves-huudatuksia jne millä lähdetään heti kotipubissa oman jengin taakse. Tiedän, ei ole helppoa saada kaikkia mukaan mutta jos ensin herätellään yleisöä noin? Ja vasta sitten Osaston lauluja? Kun niiden sanoja ei kaikki edes tiedä ja ovat aika pitkiä. Ihan vaan ehdotuksena.

ipa1970

Luottopelaaja
No täytyy kyllä sanoa että itekki ihmetelly näitä "nyt pakko voittaa mestaruus" jne... Ku ei se sillai ole tulossa että hommaat kovan joukkueen ni kaikki muu muka tulee itestään. Naapuri koki monet finu tappiotki ennenku pääsi niissä voittajana ulos.
Sen takia pennanen käsittääkseni tuli.
Pronssi ei riittänyt niin pennasella mennään kannuun???

Nyt sitten ymmärretty että kireetä saada edes pronssi, puolivälierätkin tarttis voittaa…
Nämäkin tavoitteet taitavat vaatia yhä enemmän ja enemmän pelaajasatsauksia.
Haisee tuo viime kevään kärpät nokkaan.
Ei tosin auttanut.

Diego de la Vega

Vakiokokoonpanossa
En muuten osta ajatusta, että Pendon fokus on jo maajoukkueessa.
Ainakin itse, samassa tilanteessa, haluaisin nimenomaan aloittaa maajoukkueessa miehenä, joka vuosikymmenien tauon jälkeen valmensi Tampereen Ilveksen mestaruuteen.
Eli panostaisin entistä kovemmin tämän projektin maaliin viemiseksi kunnialla.
Varmasti näin, mutta onko jo liikaa yritystä?

M22

Luottopelaaja
Täyttä asiaa!

Itse olen miettinyt että miten meistä kannattajista niin monet lähtevät aina tappioiden jälkeen talikot tanassa yhtenä lynxing mobina (SIC!) huutelemaan yhden tai useamman ja milloin minkäkin syypääksi nostetun tahon suuntaan. Pääasia tuntuu välillä olevan se että saadaan lyödä armotta sillä sanansäilällä jotain joka katsotaan oman pahan fiiliksen aiheuttajaksi. Sitä noussutta harmitusta pitäisi saada kanavoitua kunkin oman henkisen hyvinvoinninkin kannalta parempaan kohteeseen.

Eilen Pelicans-pelissä hallissa virtasi mielestäni oikein hyvän fiiliksen energia kun tätä pientä Suomi-fania haastateltiin ja hän toivoi Eemelin tekevän maalin johon koko katsomo yhtyi isoin aplodein. Tuollaista vastaavaa energiaa kun saisi jotenkin katsomossa useamminkin virtaamaan, niin se voisi helpottaa kotipelituskien keskellä.

Mielestäni me kannattajatkin voisimme ainakin yrittää kehittää lisää keinoja ja tapoja olla enemmän tukena Ilvekselle myös näissä vaikeiden hetkien ajanjaksoissa. Osasto tietysti tekee oman osuutensa peleissä hyvin, mutta jotain muutakin meidän kaikkien pitäisi yrittää tehdä, mutta siihen mitä se on en osaa kyllä valitettavasti arvata taikalääkettä. Voisiko ensimmäinen askel tähän suuntaan olla se ettei tappioiden lähdettäisi heti ensimmäisenä verenmaku suussa pukemaan sanoiksi niitä tappiosta nousevia tunteita jotka vielä kietoutuvat synkkien aikojen traumoihin jotka ovat lähimuistissa.

En ole itsekään ihmisenä mikään Helinä-keiju joka pursuaa pelkkää positiivisuutta, mutta sen tiedän elämänkokemuksesta että paskassa fiiliksessä ei todellakaan saa puserrettua pihalle mitään timanttia. Elän itsekin kiekkopeleissä 100% tunteella mukana ja vaikka katsomossa minulla mukana on oma alaikäinen lapsikin niin on jokusen kerran livahtanut ilmoille kirosanoja, eli henkilökohtaisesti ymmärrän ja tiedän sen että tunteet läikkyvät katsomossa helposti pelien aikana, mutta pelien jälkeen ja tunteiden tasaannuttua voisimme jokainen jossain määrin miettiä sitä mitä teemme ja sanomme tai ainakin sitä että miten ne teemme ja sanomme.

ps. vaikka meillä on ikävä tappioputki, niin mieluummin otan sen tappioputken tässä vaiheessa kun siihen on mahdollisuus reagoida ja siitä on mahdollista oppia, kuin myöhemmin keväällä. Pitää muistaa että olemme tästä ikävästä tappioputkesta huolimatta edelleen sarjataulukossa ykkösenä ja vaikka naapuri todennäköisesti tulee rästipelien osalta meistä ohitse niin emme voi rästipelit kuittaamalla pudota edes kolmanneksi. Meillä on myös kaikista joukkueista eniten 3pts voittoja vaikka kaikki muut (pl.Tappara) voittaisivat rästipelinsä 3pts arvoisesti.

We Are Family!
Erinomainen kirjoitus!

Babbel

Vakiokokoonpanossa

Nyt sitten ymmärretty että kireetä saada edes pronssi, puolivälierätkin tarttis voittaa…
Ei tosin auttanut.
Sun nokassa tuoksuu vain Myrrän, Odenin ja Nallin after shave.

M22

Luottopelaaja
Piti oikein luoda tunnukset foorumille ensimmäistä kertaa ikinä. Olen Pennasta koskien miettinyt nyt pitkään, miksi hänen olemuksensa ottelun jälkeisissä haastatteluissa on niin masentuneen näköinen. Alistuneen ja epäsiistin näköinen esimies tuo myös alaisilleen kielteisiä viboja, jotka tarttuvat. Suurin kontrasti oli Pelicans-ottelun jälkeen Pennanen Niemelän vieressä. Toinen on epäsiisteissä vaatteissa, pää painuksissa ja kädet taskussa ihan hukassa olevan näköinen. Toinen taas pää suorassa, hyvässä ryhdissä, hymyilevä ja vastaa Hintsasen kysymyksiin terävästi ja aktiivisesti.

Joku nyt miettii, miten valmentajan ulkoasu vaikuttaa jääkiekkoon, mutta minä väitän, että ihminen, joka on kehonkieleltään noin suttuinen, ei ehkä ole energiatasoiltaan oikea johtamaan muita. Jokainen voi miettiä omaa työpaikkaansa, ja sitä, että yrityksen johto puhuisi ihan hyvästä yrityksestä, vaikkei nyt tulosta tullutkaan, ja ulkoasu viestii alistumista tilanteeseen kaikin tavoin. Jos olisin Jalo, kävisin dresmannilla Pennasen kanssa ja katsoisin, että pelipäivän vaatteet ovat siistit ja ukko on ajanut edes partansa. Jos tämä onnistuu, ehkä se valmentaminen onnistuu.
Epäsiisti olemus??
Itse olen mielestäni vähän vanhanaikainen näissä, mutta silti en saa tästä kiinni. Mikä tekee tuon epäsiistiyden, kravatin puute?

Teme-74

Luottopelaaja

Ei tosin auttanut.
Ei sinne noin vaan mennä. Pennasen avulla haettiin parempia mahdollisuuksia kannuun ja menestykseen, jaa miksi ? No, häntä ny puolivaltakuntaa piti tän hetken yhtenä Suomen kärkivalkuista.

Mehän ei olla vielä Pennasen täydellä kaudella nähty mihin asti päästään. Myrrän kanssa nähtiin, sori, oli ny pakko vähä viiltää.

Matka on edelleen kesken, päätepysäkillä ollaan keväällä.

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Nyt on pakko kommentoida, että Pennanen on aika lailla täydellisesti tuhonnut Ilveksen energisen, viihdyttävän kiekon ja ennenkaikkea voittavan pelin.
Sinänsä hauskaa kun ihan ilman mitään tilastoja voidaan varmaan todeta että Pennasen Ilves on huomattavasti enemmän voittanut otteluita kuin hävinnyt niitä.

IlvesHeartForever

Vakiokokoonpanossa
Entäs jos ne paineet kuitenkin tulevat siitä kontrollikiekosta? Ilveksellä on ihan omat tilastotkin mitä seuraavat. On monta valmentajaa ja varmaan jo melkoista hifistelyä. Mitä jos ne paineet tulevatkin kaiken analysoinnin tuotoksena vaaditusta pelitavasta?
Joukkueeseen on panostettu nyt monella eri tavalla jo useamman vuoden ja olisi omituista jos lopputulemana ei olisi mestaruuden tavoittelu. Se ei voi tulla kenellään yllätyksenä.

Diego de la Vega

Vakiokokoonpanossa
Sun nokassa tuoksuu vain Myrrän, Odenin ja Nallin after shave.
No mikäs vitun kommetti toi nyt oli? Ilmeisesti tarkoitus saada mukahauskalla letkautuksella foorumi mukaan naureskelemaan.

Vaikka mielestäni ipa1970 menee kriittisyydessään välillä jo liian pitkälle niin on siellä asiaakin. Totuus väilillä sattuu ja on helpompi uskoa ja selitellä asiat parempaan.

Itse olen tällä hetkellä samaa mieltä ipa1970 viestistä. Viimekauden Kärpät ollaan tekemässä.

Toivottavasti olen väärässä.

Ihan kuin Pennaselle olisi vasta nyt avautunut, että hän ei ole enää HPK:ssa vaan Suomen legendaarisimmassa jääkiekkoseurassa, jossa kaikki peruskannattajasta seurajohtoon odottavat menestystä ja hyvää peliä. Varsinkin nyt, kun se ei ole enää rahastakaan kiinni.

Joka tapauksessa yritän nyt itse keskittyä vain joukkueeseen, koska se on ainoa mikä merkitsee. Ilveksen takana ollaan loppuun asti, oli penkin takana kuka hyvänsä. Monenlaista ukkelia siellä on 30 vuoden aikana jo nähty, eikä Pennanen niistä missään nimessä heikoin ole, sen ymmärtää jokainen, mutta peli on ollut viime viikkoina huonointa moneen vuoteen, ja koko kausi tähän mennessä (silloinkin kun on voitettu) jotenkin outoa, jotain sellaista, mitä en osaa edes pukea sanoiksi. "Virkamiesmäisyys" on ehkä lähimpänä sitä mitä haen.
En ole tottunut tällaiseen Ilvekseen. Ehkä taaperruksen vuosista on kulunut jo liian kauan, vaikka oikeasti ne ovat vielä ihan lähihistoriassa. Ehkä mulla kannattajana ei ole pienintäkään suhteellisuudentajua. Pyydän sitä anteeksi. Joukkueelle toivon aina parasta. Vain seura merkitsee, ei kenenkään ego tai menneet saavutukset.

Rautakorven haamu

Luottopelaaja
Jos nyt katsotte vaikka viiden pelin kuntopuntaria, siellä Tappara ja Ilves ovat sijoilla 11 ja 12. En nyt kyllä ihan puhtaaksi sattumaksi laittaisi sitä, että kohtalaisen kaulan muihin joukkueisiin saanut kärkikaksikko romahtaisi yllättäen ilman mitään syytä. Minulla on yhtä lailla uskoa Pennasen ja Grönborgin osaamiseen tässä asiassa. Tällainen meno on hyvin perinteistä Rautakorven Tapparan talvea, silloin pelissä tuli todella pitkiä lamakausia ja jokainen loppupään joukkuekin pyöritti Tapparan aina nippuun. Keväällä oli meno taas ihan erilaista.

Littbarski

Vakiokokoonpanossa
Entäs jos ne paineet kuitenkin tulevat siitä kontrollikiekosta? Ilveksellä on ihan omat tilastotkin mitä seuraavat. On monta valmentajaa ja varmaan jo melkoista hifistelyä. Mitä jos ne paineet tulevatkin kaiken analysoinnin tuotoksena vaaditusta pelitavasta?

Mun mielestä ehkä liikaa mietitään kaikkia pelillisiä juttuja tossa pelissä ja sit unohtuu se ite suorittaminen ja semmonen niinku henki siitä, että mietitään liikaa jotain yksityiskohtia”.
- Juuso Könönen 5.1.2024 Ilves+ – Tampereen Ilves

Viimeksi muokattu:

Pöllö

Vakiokokoonpanossa
Pari sivua taaksepäin puhetta Konnan maalista ja sen hehkutuksesta. Minun mielestäni sen hehkutus oli ihan aiheellinen. Se oli se kulminaatiopiste, jossa Ilves nosti itsensä takaisin sinne top-jengeihin johon se kuuluu (tähän viittasi myös se surullisenkuuluisasti väärinymmärretty ”Tärkein on jo saavutettu”). Enää ei olla se sympaattinen altavastaaja jonka suorituksissa katsotaan asioita herkemmin sormien läpi. Sen maalin myötä Ilveksellä altavastaajan paineettomuus muuttui mestariehdokkaan paineiksi. Ja niitä paineita ei pysty käsittelemään muulla kun kokemuksella. Sitä kokemusta tässä kerrytetään, vaikkei sitä uskoisi. Pennanen oli varsin looginen vaihdos sen vuoksi ja kun tämmönen kortti tuli tarjolle, niin pakkohan se oli käyttää. Ja se kortti katsotaan loppuun saakka. Tämä on osa sitä kuuluisaa ”oppimisprosessia”. Tällä kertaa vaan tuo sana merkitsee jotain. Se oli vain sanahelinää Tuokkolan aikana (syyt kaikki tietää, niitä turha tässä käydä läpi). Vituttaahan tämä tilanne nyt ankarasti, mutta tämä on kuitenkin osa sitä polkua joka on valittu ja joka on oikeasti näyttänyt parhaalta sen hetkisen tilanteen mukaan. Jälkiviisaus on niin typerää näissä asioissa, että siihen ei kannata lähteä.