Itsekin olin valmentajavaihdoksen puolella ja pidän Pennasta hyvänä valmentajana. Haluan kuitenkin olla objektiivinen.
On totta, että joukkue oli kasattu Myrrälle.
On kuitenkin myös totta, että Pendo tiesi joukkueen ennen kuin päätti tulla jo kesken kauden eikä vasta sovitusti tämän kauden jälkeen.
Jos joukkue olisi ollut Pendon mielestä täysin väärä hänen pelikirjalleen niin tuskimpa viisas mies olisi puikkoihin hypännyt.
Voidaan siis melkoisen turvallisesti olettaa, että Pennanen oli aidosti sitä mieltä, että joukkueella voi pärjätä.
Ja toki, voidaanhan me vielä pärjätä vaikkei se nyt siltä näytä.
No, joka tapauksessa. Onko tosiaan niin, että minä olen ainoa joka tässä nykytilanteessa katsoo myös valmennuksen suuntaan? Ketjun aktiivisuudesta päätellen kyllä.
Muut ketjut on pullollaan samoja juttuja samoista pelaajista + Tillusta. Onko tosiaan niin, että esimerkiksi pelaajan alisuorittaminen on pelkästään pelaajasta kiinni?
Itse olen ollut siinä uskossa, että huippuvalmentaja saa tavalla tai toisella puristettua yksilöistä parhaan irti ja vieläpä viilaa pelitavan juuri silloiselle joukkueelle optimaaliseksi.
Nythän Pendon aikana ei valitettavasti kukaan ole nostanut tasoaan, tosin ei ole laskenutkaan. Puolustaminen on parantunut, mutta samalla pistetahti laskenut.
Meillä on ihmeellisen suuri määrä alisuorittajia, syytä en tiedä. Vahvistuksia varmaan tarvitaan, mutta jotenkin pitäisi repiä enemmän irti myös nykyisistä. Toki siellä voi jo olla sellaiset lukot päällä ettei ne tällä kaudella aukea. Ja markkinat kuulemma kuivat. Pahalta siis näyttää.
Olen ehkä ainoa, mutta kyllä oma kritiikkini jakautuu tasan pelaajiston, Pendon ja Tillun suuntaan. Mielestäni Pendolla ei voi olla täydellistä kritiikkisuojaa vaikka hyvä äijä onkin.
Hän on kuitenkin joukkueen päävalmentaja.