Antti Pennanen - Ilveksen päävalmentaja 2022-2024

LalaTa

Luottopelaaja
Kolmas kerta lyhyen ajan sisään kun ei saada 60 minuuttiin maalin maalia. Montako tällaista peliä pitää vielä tulla että valmennekseltakin saa alkaa vaatia tulosta?

Käsittääkseni maalipaikoille päästiin eilenkin ihan riittävästi voittomaalin tekoon, mutta Pendo ei laittanut sitä kiekkoa maaliin. Vai pitäisikö tulosta vaatia joiltain muilta kuin valmennukselta?

toskala

Luottopelaaja
Käsittääkseni maalipaikoille päästiin eilenkin ihan riittävästi voittomaalin tekoon, mutta Pendo ei laittanut sitä kiekkoa maaliin. Vai pitäisikö tulosta vaatia joiltain muilta kuin valmennukselta?

Toki. Kyllä tässä johtavien pelaajienkin pitää nousta esiin, sitä ei eilen nähty. Mutta oliko joukkue oikein valmistettu peliin, siltä ei oikein näyttänyt. Ja silloin katsellaan valmennuksen suuntaan.

jurgen

Tähtipelaaja
Sekä Parikka että Virtanen haastattelussa mainitsivat, että ihan kaikki eivät olleet pelin vaatimalla tasolla... Jokin siis mättää, valmistautuminenko?

Pendon mainitsema "kahden kerroksen väki" kuulostaa hieman huolestuttavalta, varsinkin kun sitä on nyt tupannut olemaan aika monessa matsissa.

Toivottavasti umpisolmut aukeavat ja kaikkien on mukavaa pelata!

ifor74

Luottopelaaja
Sekä Parikka että Virtanen haastattelussa mainitsivat, että ihan kaikki eivät olleet pelin vaatimalla tasolla... Jokin siis mättää, valmistautuminenko?

Pendon mainitsema "kahden kerroksen väki" kuulostaa hieman huolestuttavalta, varsinkin kun sitä on nyt tupannut olemaan aika monessa matsissa.

Tämä itseänikin ihmetyttää kun "kahden kerroksen väestä" on ennenkin saanut kuulla.
Eikö kaikki halua pelata valmennukselle vai eikö sovi pelitapaan vai mistä tämän toistuminen voi johtua.

Mielenkiintoista nähdä kauden jälkeen meneekö sopimuksia purkuun jos ei Pendo ole kaikkien panokseen ollut tyytyväinen ja saa osallistua nyt itse joukkueen kokoamiseen.

dr Origo

Luottopelaaja
Tämä itseänikin ihmetyttää kun "kahden kerroksen väestä" on ennenkin saanut kuulla.
Eikö kaikki halua pelata valmennukselle vai eikö sovi pelitapaan vai mistä tämän toistuminen voi johtua.

Mielenkiintoista nähdä kauden jälkeen meneekö sopimuksia purkuun jos ei Pendo ole kaikkien panokseen ollut tyytyväinen ja saa osallistua nyt itse joukkueen kokoamiseen.
Eikös Parikka puhunut tälläisestä jo toissa kauden jälkeen vaikkakin taisi käyttää silloin sanamuotoa liikaa vapaamatkustajia eli joka vuosi näitä tuntuu olevan?

dr Origo

Luottopelaaja

22.4.2021
"Ottelun alku alleviivasi Ilveksen asennepuolen heikkouksia. Puolustaja Jarkko Parikka kertoi ennen ottelua Fun Tampereen haastattelussa, että joukkueessa on ollut ”vähän vapaamatkustajia” ja kaikkien pitäisi antaa sataprosenttia itsestään torstaina. Samaan sävyyn puhuivat myös kapteeni Suomi ja päävalmentaja Jouko Myrrä kauden päätyttyä.

Aivan kaikki Ilves-pelaajat eivät soutaneet riittävällä voimalla yhtä aikaa yhteistä venettä.

–Meillä oli kahden kerroksen väkeä. Vähän sama kuin kevätlukukaudella muutenkin. Suurin osa oli ytimessä, mutta näissä peleissä pitäisi olla jokaisen. Toiseen erään saimme kaikilta laadittavan latauksen, Myrrä arvioi."

Eli Myrrän sotkuja. ;)

ipa1970

Luottopelaaja

22.4.2021
"Ottelun alku alleviivasi Ilveksen asennepuolen heikkouksia. Puolustaja Jarkko Parikka kertoi ennen ottelua Fun Tampereen haastattelussa, että joukkueessa on ollut ”vähän vapaamatkustajia” ja kaikkien pitäisi antaa sataprosenttia itsestään torstaina. Samaan sävyyn puhuivat myös kapteeni Suomi ja päävalmentaja Jouko Myrrä kauden päätyttyä.

Aivan kaikki Ilves-pelaajat eivät soutaneet riittävällä voimalla yhtä aikaa yhteistä venettä.

–Meillä oli kahden kerroksen väkeä. Vähän sama kuin kevätlukukaudella muutenkin. Suurin osa oli ytimessä, mutta näissä peleissä pitäisi olla jokaisen. Toiseen erään saimme kaikilta laadittavan latauksen, Myrrä arvioi."

Eli Myrrän sotkuja. ;)
Olisiko tarkoittanut meidän kärkisenttereitä lepausta ja väyrystä? Rockwood, salmelan Anssi kuten peltomäkikin olivat ainakin hyvällä jalalla.

Diego de la Vega

Vakiokokoonpanossa
Itsekin olin valmentajavaihdoksen puolella ja pidän Pennasta hyvänä valmentajana. Haluan kuitenkin olla objektiivinen.

On totta, että joukkue oli kasattu Myrrälle.

On kuitenkin myös totta, että Pendo tiesi joukkueen ennen kuin päätti tulla jo kesken kauden eikä vasta sovitusti tämän kauden jälkeen.

Jos joukkue olisi ollut Pendon mielestä täysin väärä hänen pelikirjalleen niin tuskimpa viisas mies olisi puikkoihin hypännyt.

Voidaan siis melkoisen turvallisesti olettaa, että Pennanen oli aidosti sitä mieltä, että joukkueella voi pärjätä.

Ja toki, voidaanhan me vielä pärjätä vaikkei se nyt siltä näytä.

No, joka tapauksessa. Onko tosiaan niin, että minä olen ainoa joka tässä nykytilanteessa katsoo myös valmennuksen suuntaan? Ketjun aktiivisuudesta päätellen kyllä.

Muut ketjut on pullollaan samoja juttuja samoista pelaajista + Tillusta. Onko tosiaan niin, että esimerkiksi pelaajan alisuorittaminen on pelkästään pelaajasta kiinni?

Itse olen ollut siinä uskossa, että huippuvalmentaja saa tavalla tai toisella puristettua yksilöistä parhaan irti ja vieläpä viilaa pelitavan juuri silloiselle joukkueelle optimaaliseksi.

Nythän Pendon aikana ei valitettavasti kukaan ole nostanut tasoaan, tosin ei ole laskenutkaan. Puolustaminen on parantunut, mutta samalla pistetahti laskenut.

Meillä on ihmeellisen suuri määrä alisuorittajia, syytä en tiedä. Vahvistuksia varmaan tarvitaan, mutta jotenkin pitäisi repiä enemmän irti myös nykyisistä. Toki siellä voi jo olla sellaiset lukot päällä ettei ne tällä kaudella aukea. Ja markkinat kuulemma kuivat. Pahalta siis näyttää.

Olen ehkä ainoa, mutta kyllä oma kritiikkini jakautuu tasan pelaajiston, Pendon ja Tillun suuntaan. Mielestäni Pendolla ei voi olla täydellistä kritiikkisuojaa vaikka hyvä äijä onkin.

Hän on kuitenkin joukkueen päävalmentaja.

toskala

Luottopelaaja
Meillä on ihmeellisen suuri määrä alisuorittajia, syytä en tiedä. Vahvistuksia varmaan tarvitaan, mutta jotenkin pitäisi repiä enemmän irti myös nykyisistä. Toki siellä voi jo olla sellaiset lukot päällä ettei ne tällä kaudella aukea. Ja markkinat kuulemma kuivat. Pahalta siis näyttää.

Itse olen miettinyt että Myrrä korosti olevansa se pään valmentaja, ja pystyi omalla pelaajakokemuksellaan käymään läpi sitä mitä pelaaja käy päässään vaikeina aikoina. Oliko sitten Myrrä hyvä valmentaja näille pelaajille ja pystyi auttamaan heitä vaikeissa hetkissä ja siksi pystyi luomaan hyvää ilmapiiriä joukkueeseen? Koska kyllä minua mietityttää kun tappioputkeen on ajauduttu että mikä se henkinen ilmapiiri joukkueessa on. Pieniä merkkejä on nyt nähtävissä, syötellään vielä varmastakin paikasta, Kontiola paiskoo mailoja, selkäranka katkeaa yhteen maaliin. Tällä hetkellä tuntuu että joukkue pelkää enemmän häviämistä kuin uskoo voittoon.

Viime kaudella oli joukkuehenki pääsääntöisesti hyvä ja siinä että moni pelaaja meni harppauksin eteenpäin oli varmasti oma osansa sillä että joukkueessa oli sellainen ilmapiiri joka kannustaa mutta samalla vaatii parempia suorituksia. Toki olla vain yksi syy, mutta vaikea uskoa että pelkkä sattuma on siihen syynä että niin Oden, Mieho, Mäntykivi kuin Sebök ovat aivan eri pelaajia kuin viime kaudella.

Nythän Pendon aikana ei valitettavasti kukaan ole nostanut tasoaan, tosin ei ole laskenutkaan. Puolustaminen on parantunut, mutta samalla pistetahti laskenut.

Nymanin tähän kategoriaan voisi laskea. Saanut Pendolta enemmän luottoa ja vastannut huutoon hyvin.

Soho

Tähtipelaaja
Itse olen miettinyt että Myrrä korosti olevansa se pään valmentaja, ja pystyi omalla pelaajakokemuksellaan käymään läpi sitä mitä pelaaja käy päässään vaikeina aikoina. Oliko sitten Myrrä hyvä valmentaja näille pelaajille ja pystyi auttamaan heitä vaikeissa hetkissä ja siksi pystyi luomaan hyvää ilmapiiriä joukkueeseen? Koska kyllä minua mietityttää kun tappioputkeen on ajauduttu että mikä se henkinen ilmapiiri joukkueessa on. Pieniä merkkejä on nyt nähtävissä, syötellään vielä varmastakin paikasta, Kontiola paiskoo mailoja, selkäranka katkeaa yhteen maaliin. Tällä hetkellä tuntuu että joukkue pelkää enemmän häviämistä kuin uskoo voittoon.

Viime kaudella oli joukkuehenki pääsääntöisesti hyvä ja siinä että moni pelaaja meni harppauksin eteenpäin oli varmasti oma osansa sillä että joukkueessa oli sellainen ilmapiiri joka kannustaa mutta samalla vaatii parempia suorituksia. Toki olla vain yksi syy, mutta vaikea uskoa että pelkkä sattuma on siihen syynä että niin Oden, Mieho, Mäntykivi kuin Sebök ovat aivan eri pelaajia kuin viime kaudella.

Nymanin tähän kategoriaan voisi laskea. Saanut Pendolta enemmän luottoa ja vastannut huutoon hyvin.

Nää on vaikeita asioita ulkopuolelta analysoida. Kyllä viime kaudellakin tuli tappioita, joiden aikana Joken kyky päänvalmennukseen kyseenalaistettiin. Itse uskon, että molemmat on kovia koutseja. Oikeasti vähän ihmetyttääkin ettei Jokelle ole löytynyt kesken kauden pestiä mistään, vai eikö vaan ole halunnut mennä minnekään, mene ja tiedä. Kaudet on pitkiä ja sisälle mahtuu kaikenlaista.

Paineita on varmasti. Oli jo selvästi kauteen lähtiessä, kun CHL:ssä ei saatu mitään aikaan. Pitää muistaa, että nuo ottivat viime vuonna pronssia, monella pelaajalla on varmasti hirveä polte saada kirkkaampaa.

Konnan mailan hakkaamisesta ei ainakaan kannata tehdä johtopäätöksiä. Sitä on tapahtunut aina ja tulee tapahtumaan.

Karkeasti jakaisin tasoaan nostaneet ja laskeneet näin.

Nousut:
- Kontiola
- Ikonen
- Nyman
- Lancaster
- Lööf
- Päkkilä
- Langhamer

Laskut:
- Sebök
- Mäntykivi
- Salmela
- Mieho
- Oden (aloitti jo kauden kuin varjo edellisestä)

Muita on hankala arvioida suuntaan tai toiseen. Uudet ei pelanneet täällä viime kaudella, joten jätetään pois. Päivän selvää, että varsinkin Tuulola ja Ruokonen ovat olleet pettymyksiä.

Diego de la Vega

Vakiokokoonpanossa

Joo totta, Nyman on noussut hienosti.

Samaa olen pohtinut Myrrästä. Joukkueen nykyinen kehonkieli ei näytä millään tavalla positiiviselta. Tosin taas Pendon taktinen osaaminen on varmasti maan parhaimmistoa.

Empä tiedä. Jotenkin toi jengi olisi saatava rennoks ja positiiviseks. Se ei tee Tuulolasta nopeampaa tai Mäntykivestä vahvempaa, mutta jokainen, joka on tosissaan pelannut joukkuepelejä, tietää kuinka suuri vaikutus pelihuumorilla on kaikkeen.

TammiTorjuuKatsomoon

Vakiokokoonpanossa
Nyman, Räty ja Bau ovat nuoria pelaajia, jotka ovat pelanneet tällä kaudella yli odotusten. Räty aloitti vaisusti, eikä mahtunut aina edes pelaavaan kokoonpanoon, mutta valmentajan vaihdoksen aikoihin puhkesi loistoonsa ja on rikkonut jo hyvissä ajoin omat piste- ja maaliennätyksensä. Pennasen pelitapa ehkä sopii hänelle ja Pennanen on varmasti hyvä valmentaja nuorille pelaajille. Toisaalta mikä mahtaa olla myös Raipen rooli ja merkitys nuorille? Esimerkiksi Ismo Lehkonen hehkutti Raipen tullessa Ilvekseen kuinka hienoa työtä Raipe teki Tepsissä etenkin nuorten pelaajien kanssa ja kuinka siellä edelleen moni nuori pelaajaa kaipaa Raipea.

Odenilla ei tällä kaudella lähtenyt Myrränkään kanssa, eikä ole lähtenyt Saipassakaan. Hänen vaisuuteensa ei tainnut Pennasella olla osaa eikä arpaa. Miehon kautta sotki jälleen kerran loukkaantumiset ja niiden jälkeen taisi olla vaikeaa raivata peliaikaa Pennasen joukkueessa. Miehosta uskon, että Myrrän kanssa olisi ehkä jatkanut Ilveksessä, mutta nyt kun peliajan puutteessa sai hyvän tarjouksen Ruotsista, ei jäänyt Ilvekseen taistelemaan pelipaikasta. Mäntykivellä taitaa olla nuoren pelaajan ”välivuosi” ja uskon ja toivon, että ensi kaudella ottaa isoja harppauksia omalla työllään ja Pennasen sekä muiden hyvien valmentajien ohjauksessa.