toskala
Luottopelaaja
Meillä on ihmeellisen suuri määrä alisuorittajia, syytä en tiedä. Vahvistuksia varmaan tarvitaan, mutta jotenkin pitäisi repiä enemmän irti myös nykyisistä. Toki siellä voi jo olla sellaiset lukot päällä ettei ne tällä kaudella aukea. Ja markkinat kuulemma kuivat. Pahalta siis näyttää.
Itse olen miettinyt että Myrrä korosti olevansa se pään valmentaja, ja pystyi omalla pelaajakokemuksellaan käymään läpi sitä mitä pelaaja käy päässään vaikeina aikoina. Oliko sitten Myrrä hyvä valmentaja näille pelaajille ja pystyi auttamaan heitä vaikeissa hetkissä ja siksi pystyi luomaan hyvää ilmapiiriä joukkueeseen? Koska kyllä minua mietityttää kun tappioputkeen on ajauduttu että mikä se henkinen ilmapiiri joukkueessa on. Pieniä merkkejä on nyt nähtävissä, syötellään vielä varmastakin paikasta, Kontiola paiskoo mailoja, selkäranka katkeaa yhteen maaliin. Tällä hetkellä tuntuu että joukkue pelkää enemmän häviämistä kuin uskoo voittoon.
Viime kaudella oli joukkuehenki pääsääntöisesti hyvä ja siinä että moni pelaaja meni harppauksin eteenpäin oli varmasti oma osansa sillä että joukkueessa oli sellainen ilmapiiri joka kannustaa mutta samalla vaatii parempia suorituksia. Toki olla vain yksi syy, mutta vaikea uskoa että pelkkä sattuma on siihen syynä että niin Oden, Mieho, Mäntykivi kuin Sebök ovat aivan eri pelaajia kuin viime kaudella.
Nythän Pendon aikana ei valitettavasti kukaan ole nostanut tasoaan, tosin ei ole laskenutkaan. Puolustaminen on parantunut, mutta samalla pistetahti laskenut.
Nymanin tähän kategoriaan voisi laskea. Saanut Pendolta enemmän luottoa ja vastannut huutoon hyvin.