Antti Pennanen - Ilveksen päävalmentaja 2022-2024

toskala

Luottopelaaja
Tapparan kannattajat taas huutivat Baptistea n*ekeriksi ja 2 vuotta myöhemmin, ei vain eri tummaihoinen pelaaja, vaan juuri itse Baptiste siirtyy Tapparaan.

Vähän liioitellaan nyt näiden sekopäähuutelijoiden vaikutuksia seuravalintoihin.

Enemmänhän siinä Tappara omaa kilpeänsä kiillotti kun otti oma-aloitteisesti selvittääkseen ja pisti kovat sanktiot näille. Tuskin Baptistella on asiasta pahaa verta Tapparaa kohtaan jäänyt, koska seuraltahan Baptiste palkkansa saa eikä niiltä sekopäähuutelijoilta.

Ei sillä että mokoma mölyäminen hyväksyttävää olisi, mutta tappouhkauksessa on kuitenkin kyse rikoksesta johon taas Ilves on suhtautunut asian vaatimalla vakavuudella.

Alfred Lammas

Luottopelaaja
Jos kyseessä oli suunnilleen yksittäinen, törkeä uhkaus, oli ehkä hätiköityä tehdä asiasta valtakunnan tason topiikki. Asia on erittäin onneton ja kaikinpuolin tuomittava. Mutta median myyntitavoitteet huomioiden, olen ainakin näillä näkymin sitä mieltä, että tapaus olisi ollut parempi hoitaa viranomaisen kanssa pelkästään.

Lammas on tätä mieltä. Mutta voi tietenkin olla väärässäkin.

Nyt lyödään niin helposti kylmäävää leimaa kannattajakansaan ja eritoten Ilvesläisiin. Ajatteleva ihminen osaa tietenkin nähdä tässäkin metsän puilta. Mutta media ei osaa eikä halua!

Taidan laittaa GW -pelipaitani ainakin matkustamisen ajaksi kerrospukeutumisessa toiselle tasolle, en pintaan!

El Reino

Tähtipelaaja
Aivan kun muiden joukkueiden puolella ei olisi mitään pahaa koskaan tapahtunut. Pikkuisen nyt ylireagoidaan.

Aivan samaa on nähty muidenkin seurojen ympärillä. Ilves oli ensimmäinen seura, joka nosti tämän esiin ja ilmoitti tiukasta linjasta.

Muiden seurojen fanien N-huudot tai maskottitytön päällekäynnit on jätetty huomioimatta, Nurmi joutuu yksin tulemaan näistä esiin ja Martellinkin tappouhkaukset jäivät taustakohinaksi

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Kyseessä Tommi Seppälän kirjoitus niin ei yllätä ainakaan allekirjoittanutta, ettei ole saanut aikaiseksi korjata tuota juttuaan. Tuntuu muutenkin olevan aina sillon hereillä kun Ilveksestä negatiivissävytteistä juttua mediassa.

Onkohan Tapparan miehiä?

Edit: jutussa tosin on linkki tuohon aamulehden juttuun, mutta twitterissä/äksässä ei itse ainakaan korjaillut sanomisiaan. No samapa tuo. Antaa olla. :D
On mouhari. Vähemmän yllättäen.

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Tapparan kannattajat taas huutivat Baptistea n*ekeriksi ja 2 vuotta myöhemmin, ei vain eri tummaihoinen pelaaja, vaan juuri itse Baptiste siirtyy Tapparaan.

Vähän liioitellaan nyt näiden sekopäähuutelijoiden vaikutuksia seuravalintoihin.
Huutelivat myös Odenille samaa. Alaikäisiä uhkailevat katsomossa turpaan vedolla kun nämä lapset heiluttivat lippuja. Hienoa porukkaa.

Ai tapparalaisetko jeesustelemassa samaan aikaan, kun omat törkyt lakaistaan maton alle? Kertokaa jokin uutinen.

Itse tykkään, että tämä juttu hoidettiin/hoidetaan Ilveksen taholta hyvin. Samalla kun käydään avoimesti läpi tätä hyvin valitettavaa ja vastenmielistä juttua, se toivottavasti toimii laajemman keskustelun avaajana suomalaisessa penkkiurheilukulttuurissa. Sontaa kyllä riittää, kuten viime vuosina on nähty ja kuultu.

Rautakorven haamu

Luottopelaaja
Voidaanko Suomessakin tappaa vastustajan fani katsomoon kerran Ruotsissakin tehtiin niin?

On aina huono lähteä vetoamaan negatiivisessa asioista puhuttaessa muiden tekemiseen ja vähätellä sillä omia tekemisiä. Muussa tapauksessa ollaan jatkuvassa pahenevassa koston kierteessä. Näissä pitää yksinkertaisesti vaan keskittyä oman pesän siivoamiseen, eikä antaa tällaiselle toiminnalle valtaa hiljaisella hyväksynnällä. Tappara etsi huutelijan ja hoiti homman huutelijan kanssa ja nyt Ilves vei tämän somekirjoituksen poliisille. Molemmat joukkueet ilmoittivat julkisesti toimarin suulla, ettei tällaista toimintaa hyväksytä. Niin asia pitääkin hoitaa.

Se, että joku toimii julkisessa ammatissa (urheilija, poliitikko, artisti tms.) ei anna kenellekään oikeutta kohdistaa häneen henkistä väkivaltaa uhkailujen tai vastaavien muodossa. Tämä on kuitenkin nykyään turhan helppoa netissä anonyymina. Ei julkisuuden henkilöiden voida olettaa kestävän jatkuvaa haukkumista ja uhkailua ammatinharjoittamisensa takia. Esimerkiksi jääkiekkopiireissä mielenterveysongelmat ovat luultua yleisempää lajin raskaudesta ja ympärillä olevasta jatkuvasta paineesta johtuen. Niitä ei tarvitse kenenkään alkaa pahentamaan, oli kyse oman tai vastustajan joukkueen pelaajasta.

Olikohan yksi oksettavimmista muistamani tilanteesta jalkapallon puolelta valmentaja (muistaakseni) Louis van Gaalin vaimon syöpäkuoleman jälkeinen peli, missä vastustajan fanikatsomo huusi kuorossa koko pelin ajan "syöpä"-huutoa. Hyi helvetti. Lisätään tähän vielä Kolumbian Andres Escobarin tapaus USA:n MM-kisojen jälkeen, missä hänet ammuttiin kuoliaaksi hänen tehtyään putoamiseen johtaneen oman maalin. Nämä tappamisjutut eivät ole maailmalla mitään leikin asioita.

Änärin puolella on aloitettu ohjelmat myös mielenterveysongelmiin. Tulee taatusti tarpeeseen.

Viimeksi muokattu:

El Reino

Tähtipelaaja
On aina huono lähteä vetoamaan negatiivisessa asioista puhuttaessa muiden tekemiseen ja vähätellä sillä omia tekemisiä. Muussa tapauksessa ollaan jatkuvassa pahenevassa koston kierteessä. Näissä pitää yksinkertaisesti vaan keskittyä oman pesän siivoamiseen, eikä antaa tällaiselle toiminnalle valtaa hiljaisella hyväksynnällä.

Olen asiasta osin samaa ja osin toista mieltä. Omia tekemisiä ei pidä vähätellä. On kuitenkin väärin ajatella, että tämä olisi jollain tapaa yksittäisongelma, jota ei tietenkään tapahdu meillä, vaan muilla.

Jääkiekossa on koko ajan noussut esiin törkeää käyttäytymistä pelaajia ja toimihenkilöitä tai toimittajiakin kohtaan. Kaikkiin näihin pitäisi seurojen puuttua riittävän kovalla kädellä ja yhteisessä rintamassa. Hyssyttely ei johda mihinkään muutokseen.

Pennasen ja Koskelan välitön puuttuminen asiaan (vaikka yksittäisestä viestistä olikin kysymys) laajalla jakelulla oli oikea tapa kertoa, että tällaista ei katsota sormien läpi.

"POTKAISUKOHUN jälkeen Martel alkoi saada somessa törkyisiä viestejä suomalaisilta. Hän lukee niitä ääneen.

Mene kotiin.

Olet huonoin pelaaja ikinä.

Toivon, että kuolet.

Sinun pitää kuolla.

Martel myöntää, että viestit pääsivät hänen ihonsa alle. Hänen kuolemaansa toivoneita viestejä tuli useita.

– Tätä tapahtuu koko ajan muillekin pelaajille. Ihmiset ovat somessa tuollaisia, Martel sanoo."

Viimeksi muokattu:

Rautakorven haamu

Luottopelaaja
Olen asiasta osin samaa ja osin toista mieltä. Omia tekemisiä ei pidä vähätellä. On kuitenkin väärin ajatella, että tämä olisi jollain tapaa yksittäisongelma, jota ei tietenkään tapahdu meillä, vaan muilla.
Näin juuri. Sitä tapahtuu kaikkialla, mutta ainoa tapa on jokaisen joukkueen reagoida omiin tapahtumiin, eikä ottaa tekosyitä ja muiden joukkueiden tapahtumia mukaan lieventämään omaa osuutta. Jalkapallon puolella rasismia yritetään kitkeä hyvin voimakkailla toimilla ja jokainen (sivistynyt) joukkue on sitoutunut noudattamaan sitä linjausta.

Aika usein jääkiekon puolella nämä huutelut ja muut ovat onneksi olleet yhden ihmisen päähänpistoja siinä vaiheessa, kun erätaukojuomaa on nautittu liiaksi. Siltikin ne pitää siivota pois.

Rystylätty

Tulokas
Aivan samaa on nähty muidenkin seurojen ympärillä. Ilves oli ensimmäinen seura, joka nosti tämän esiin ja ilmoitti tiukasta linjasta.

Muiden seurojen fanien N-huudot tai maskottitytön päällekäynnit on jätetty huomioimatta, Nurmi joutuu yksin tulemaan näistä esiin ja Martellinkin tappouhkaukset jäivät taustakohinaksi

Ilves (ja Pennanen) teki vain ja ainoastaan oikein, että tämä viestikeissi nostettiin esiin mediassa. Kansainvälisellä tasolla tuota törkyviestintää on ollut jo vuosia, etenkin jalkapallon puolella rasistisessa kontekstissa, mutta myös muuten (Harry Maguiren hääkuva IG:ssä esimerkiksi keräsi aivan älyttömän määrän paskaa kommentteihin) ja nyt kun tuo ilmiö on rantautunut Suomeen, niin sen kitkemiseksi pitää tehdä kaikki mahdollinen.

Voi olla, että yksittäinen törkyviestien lähettäjä saa tyydytystä, kun pääsee viesteineen otsikoihin, mutta uskon näiden tekojen julkisen tuomitsemisen tuovan mukaan lopulta reippaasti enemmän hyvää mukanaan. Ainakin se antaa julkisen viestin siitä, että Ilveksessä pelaajien hyvinvoinnista välitetään. Ei sekään täysin merkityksetön asia olla vaikkapa Tillun työn kannalta.

Kroisos Pennanen

Vakiokokoonpanossa
Saadaankohan vielä useinkin lukea kuinka Pennasta ei enää kiinnosta Ilves ja odottelee vaan maju-pestin alkamista?

Hieno mies.
Samaan syssyyn saadaan lukea miten Pennaselta vain huonon menestyksen selittelyä, kun toteaa että Ilveksen yhteisössä on äärimmäisen intohimoiset fanit ja menestykseen painostava ilmapiiri.

Blackhawk

Luottopelaaja
No nyt on kyllä jo melkoista foliohattuilua.
Itseasiassa ei ole, erityisesti kohta missä mahdollisesti neuvotteluiden alla olevat ulkomaalaiset pelaajat googlettelevat jne. Ei ole mitään syytä eikä varsinkaan tarvetta vähätellä tätäkään perseilyä!

IhanJuniori

Junioripelaaja
Aikas raflaava teksti Johtavalta™
Paljonkohan meidän tähtipelaajilla olisi pisteitä tässä kohtaa jos niiltä ei vietäisi kaikkea peli-iloa pois? Olisko 70 vai peräti jo 80 taulussa?
Nyt joudutaan tyytyyn tuohon piste per peli tahtiin :)

Vovlo

Tähtipelaaja
Ylläpidon jäsen
Paljonkohan meidän tähtipelaajilla olisi pisteitä tässä kohtaa jos niiltä ei vietäisi kaikkea peli-iloa pois? Olisko 70 vai peräti jo 80 taulussa?
Kyllä tuossa mielestäni paljon asiaa oli. Sanoisin, että paineet yhdistettynä todella kovaan voitonhaluun sekä valmentajaan, joka on onnistunut myymään pelitapansa viineistä pisaraa voi aiheuttaa Sihvosen mainitsemaa robottilätkää. Näin meritpitineena MHM-managerina sanoisin että joukkue kaipaa saunailtaa pitkän kaavan mukaan.

Takaisku

Luottopelaaja
Kyllä tuossa mielestäni paljon asiaa oli. Sanoisin, että paineet yhdistettynä todella kovaan voitonhaluun sekä valmentajaan, joka on onnistunut myymään pelitapansa viineistä pisaraa voi aiheuttaa Sihvosen mainitsemaa robottilätkää. Näin meritpitineena MHM-managerina sanoisin että joukkue kaipaa saunailtaa pitkän kaavan mukaan.
Tietyt pelaajat, joilla on erittäin vahva psyyke ja/tai itseluottamus eivät näytä kärsivän lainkaan kotipaineista. Näitä ovat mielestäni ainakin Suomi, Palve, Glendening, Masin, Nyman Ikonen ja Mäntykivi. Ehkä herkemmillä pelaajilla pelitapa yhdistettynä paineisiin aiheuttaa lamaantumista virheiden pelon vuoksi. Siitä seuraa tuo robottilätkä. Ehkäpä ehdottamasi saunailta tekisi nyt hyvää joukkueelle.

Simma

Luottopelaaja
Ihan asiaa tuo Sihvonen puhuu. Tuota olen koko ajan tarkoittanut. Pendolinon pelikirja on hukassa ja siksi tappioita tulee. Ei hyvältä näytä. Vaasassa voitto tuli vahingossa, näin voi sanoa. Ei siksi , että Pendo olisi jotain muutosta tehnyt.

IhanJuniori

Junioripelaaja
Ihan asiaa tuo Sihvonen puhuu. Tuota olen koko ajan tarkoittanut. Pendolinon pelikirja on hukassa ja siksi tappioita tulee. Ei hyvältä näytä. Vaasassa voitto tuli vahingossa, näin voi sanoa. Ei siksi , että Pendo olisi jotain muutosta tehnyt.
No itse olen tästä kyllä rankasti eri mieltä.

Tappara kyykkää tällä hetkellä ihan yhtä pahasti kun Ilves, mutta sehän nyt on Ari Vallinia lainatakseni "Rööööööööööönporin Rikun reenijumia"

Kun runkosarja päättyy niin Ilves on 10 ottelun kuntopuntarissa ykkönen tai kakkonen. Tän saa ottaa talteen ja voin ottaa jopa vetoja tästä lausunnostani.

Simma

Luottopelaaja
No itse olen tästä kyllä rankasti eri mieltä.

Tappara kyykkää tällä hetkellä ihan yhtä pahasti kun Ilves, mutta sehän nyt on Ari Vallinia lainatakseni "Rööööööööööönporin Rikun reenijumia"

Kun runkosarja päättyy niin Ilves on 10 ottelun kuntopuntarissa ykkönen tai kakkonen. Tän saa ottaa talteen ja voin ottaa jopa vetoja tästä lausunnostani.
Hyvähän se on, että on mielipiteitä. Itse olen kanssasi eri mieltä. Kun runkosarja loppuu ja jos Pendo ei muuta mitään, niin tiukkaa tekee päästä 4 parhaan joukkoon.

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Itseasiassa ei ole, erityisesti kohta missä mahdollisesti neuvotteluiden alla olevat ulkomaalaiset pelaajat googlettelevat jne. Ei ole mitään syytä eikä varsinkaan tarvetta vähätellä tätäkään perseilyä!
No höpöhöpö. Tuon perusteella mm. aika moni NHL, Seria A- ja Valioliigaseura ei saisi enää pelaajia ollenkaan. Ruotsissakin näitä ollut. Helvetin tyhmä temppu joltain nämä uhkaukset mutta kyllä siitä nyt vähän turhan isoa asiaa tehdään siinä muodossa että Ilves tuosta tulisi jotenkin tulevaisuudessa muita enemmän kärsimään vaikka nyt sitten pelaajahankintojen suhteen.

IhanJuniori

Junioripelaaja
Hyvähän se on, että on mielipiteitä. Itse olen kanssasi eri mieltä. Kun runkosarja loppuu ja jos Pendo ei muuta mitään, niin tiukkaa tekee päästä 4 parhaan joukkoon.
Ei Pendon tarvitse muuttaa mitään pelillisesti mun mielestä.
Kun tämä viimeinen peruskunto jakso loppuu niin eiköhän siellä jalat ja pää aukea pelaajilla.

Voisin nyt jo luvata, että lauantaina nähdään tämän kauden parasta Ilvestä HIFK:ta vastaan koska rasitus ei paina niin paljoa ja se peli menee reenaamisen edelle toisin kuin nämä muut pelit tässä lähiaikoina.

Ilveksessä on tehty ihan tietoinen valinta, että joulukuussa aloitetaan se viimeinen kova reeni kausi ja se nyt väkisin näkyy otteissa niinkun esimerkiksi Tapparalla.