• Moro! Perinteinen Ilvesfoorumin kevätveikkaus järjestetään nyt jo kymmenettä kertaa. Suuren suosion saavuttanut veikkaus järjestetään omassa osiossaan täällä. Kaikki joukolla mukaan, ja veikkausonnea!

Boikotti Ilvesjohtoa kohtaan

Talouskuri on kunnioitettava pyrkimys tietyssä liiketaloudellisessa olosuhdeympäristössä, mutta onko Ilves konserni jo ylittänyt tämän kurjuusrajan? Ainakin investoinnit henkilöstöön ja jääkiekon ulkopuoliseen toimintaan puhuvat muusta kuin "euron tienaamisesta, ennen kun se voidaan kuluttaa".

Järkeen käy, että Koskelan tunneside seuraan ei ehkä ole kun korkeintaan virkamiestasoa, mutta millaisella välinpitämättömyydellä Jalo ja Seppä ovat saattaneet sivuuttaa viimeisimpänä Joona Ikosen tuoman imagohyödyn? Vaikka toimistolla on vankka kaarti markkinapuolen johtajia ja päälliköitä, markkina-arvoa ei kyetä näkemään edes omissa pelaajissa, joita myydä sidosryhmille ja kannattajille. Joku tyhmempi olisi saattanut yhdistää Ikosen täytettyihin jakkaroihin, joista toimitusjohtajankin palkankorotukset viime kädessä maksetaan.

Kukaan ei uskonut ennen huhuja Ikosen TPS:aan menosta että tällaista voi tapahtua, mutta niin vain tapahtui. Mikään ei takaa että Eemeli Suomen kanssa tullaan toimimaan eri tavalla.

Sanoisin, että vähintään vastaavat kuin Kalpalle viime kaudella. Kalpa oli vielä joulutauon jälkeenkin kahdeksantena sarjassa, mutta pikkuhiljaa saivat pelin uomiinsa.

Tapparalla oli mestarisuosikkijoukkue jo ennen kauden alkua.

Nyt on kyllä pakko arvostaa, viimeiseen 18 tuntiin 27 viestiä tähän ketjuun kertomaan kuinka Ilveksen johto ei ole epäonnistunut, aivan varmasti ihan vain omasta intohimosta Ilvestä kohtaan.. Kyllä te siellä toimistollakin näköjään osaatte jotain :D

Jos Ilveksen johto on tähän tyytyväinen ja mitään konkreettista muutosta ei tapahdu niin olkoot sitten niin. Ei Ilves ole minulle mitään velkaa mutta en minäkään Ilvekselle.

Kannattajan osa on se vaikein. Mihinkään et juurikaan voi vaikuttaa mutta eroonkaan et tästä pääse.
Pelaajat siirtyvät toisiin seuroihin, Kalto jättää, Hölökin valmentaa vielä ties missä muualla.. ehkä jopa Tapparassa jonain päivänä. Me taas ei voida tuosta vaan alkaa kannattamaan jotain toista seuraa.. ei ainakaan Liigan sisällä. Sitä voi toivoa Myrrälle mestaruutta mutta ei KooKoon mestaruus miltään lopulta tuntuisi.. ainut olisi tosiaan Myrrä, Meskanen ja pääsisi ilkkumaan Tapparan sulamista somessa.

Eli me kannatamme Ilvestä tai emme enää jaksa olla kiinnostuneita koko touhusta.

Itselleni viimeinen niitti oli täydellinen reagoimattomuus erikoistilanteiden surkeaan tasoon. Mitä vitun voitontahtoa se on? Se on jotakin käsittämätöntä inkompetenssia, välinpitämättömyyttä ja kusipäisyyttä.
Oli vastuussa kuka hyvänsä toivottavasti saa potkut perseeseen. Siinä meni meidän jo hivenen kaivattukin finaalipaikka melko suurella todennäköisyydellä.

En katso osallistuvani sinänsä mihinkään boikottiin vaikka taidankin pitää välivuoden tai -pari. Ei sillä, voin kyllä mielelläni ajatella ottavani boikottiinkin osaa. Sen verran korpeaa tuo välinpitämättömyys asiasta, jonka jokainen näki jo pitkän aikaa sitten. Lisäksi ensi kauden joukkueen kokoonpanoa katsellessa ei herää minkäänlaista kiimaa käydä hallilla kuin joskus ehkä irtolipulla.

Toivon tottakai menestystä mutta en siihen usko lainkaan. En ostaisi autoakaan, jonka en usko kestävän kadunkulmaa pidemmälle.

Itselleni viimeinen niitti oli täydellinen reagoimattomuus erikoistilanteiden surkeaan tasoon. Mitä vitun voitontahtoa se on? Se on jotakin käsittämätöntä inkompetenssia, välinpitämättömyyttä ja kusipäisyyttä.
Oli vastuussa kuka hyvänsä toivottavasti saa potkut perseeseen. Siinä meni meidän jo hivenen kaivattukin finaalipaikka melko suurella todennäköisyydellä.

En katso osallistuvani sinänsä mihinkään boikottiin vaikka taidankin pitää välivuoden tai -pari. Ei sillä, voin kyllä mielelläni ajatella ottavani boikottiinkin osaa. Sen verran korpeaa tuo välinpitämättömyys asiasta, jonka jokainen näki jo pitkän aikaa sitten. Lisäksi ensi kauden joukkueen kokoonpanoa katsellessa ei herää minkäänlaista kiimaa käydä hallilla kuin joskus ehkä irtolipulla.

Toivon tottakai menestystä mutta en siihen usko lainkaan. En ostaisi autoakaan, jonka en usko kestävän kadunkulmaa pidemmälle.
Niin.. miksi meidän pitäisi välittää ja olla kiinnostuneita jos ei olla itse seurassakaan ?
Saadaksemme taas lisää mielipahaa ?
Yhtä huonot palkinnot tässä kuin siinä " voita ripuli " mainoksessa.

En minäkään. En toisaalta myöskään kaipaa enää yhtään lisää elämääni ongelmia Ilveksen muodossa.
Luulen nimenomaan että moni muukin lakkaa vaan välittämästä.
Olen pitkään jo miettinytkin kannattamista " Tappara malliin ".. eli finaaleissa sitten olen kova fani ja alan nauramaan muille. Ennen sitä en asiaa pahemmin edes mieti.
Aloitin peleissä käymisen ysärin alussa. Karsintoja, viimeisiä sijoja ynnä muuta. Nykyään me ollaan Suomen Atletico, kärjessä mut ei koskaan nro 1.
"Ensi kaudella, Pedro".

Ketuttaa ku pientä oravaa kun käpy oli jäässä ja hampaat kipeet.
Ja varmaan sama tunne taas tähän aikaan ens vuonna. Ja sitä seuraavana.

En näe mitään syytä boikotille, ainakaan vielä.
Yhden sellaisen olen henkilökohtaisesti tehnyt, muistaakseni 2015-2016 mutta nyt ei olla lähelläkään sitä tilannetta.

Aloitin peleissä käymisen ysärin alussa. Karsintoja, viimeisiä sijoja ynnä muuta. Nykyään me ollaan Suomen Atletico, kärjessä mut ei koskaan nro 1.
"Ensi kaudella, Pedro".

Ketuttaa ku pientä oravaa kun käpy oli jäässä ja hampaat kipeet.
Ja varmaan sama tunne taas tähän aikaan ens vuonna. Ja sitä seuraavana.

En näe mitään syytä boikotille, ainakaan vielä.
Yhden sellaisen olen henkilökohtaisesti tehnyt, muistaakseni 2015-2016 mutta nyt ei olla lähelläkään sitä tilannetta.
Vuonna 1977 minulle puettiin ensimmäinen Ilveksen takki päälle.
Välillä tekisi mieli ampua syylliset :)

Itse olen syntynyt 1970-luvun puolivälissä, mutta vuoden 1985 mestaruutta ei tullut nähtyä. Perheemme asui jonkinlaisen matkan päässä, eikä ollut mahdollisuutta käydä katsomassa pelejä paikan päällä. Kovin suurta uskoa siihen ei enää ole, että elinaikanani onnistuisin Ilveksen mestaruuden näkemään.

Nyt on kyllä pakko arvostaa, viimeiseen 18 tuntiin 27 viestiä tähän ketjuun kertomaan kuinka Ilveksen johto ei ole epäonnistunut, aivan varmasti ihan vain omasta intohimosta Ilvestä kohtaan.. Kyllä te siellä toimistollakin näköjään osaatte jotain :D
Voi ei, nyt jäin kiinni :rolleyes:

Jokainen purkaa pettymystään tavallaan - minulle se on näköjään ollut 30 viestiä tähän ketjuun... harvoin on vituttanut yhtä paljon kuin viimeiset 22h.

Miksi juuri tähän ketjuun? Vastustan itse boikotointia - mielestäni se olisi eniten väärin seuraa kohtaan ja siitä sitten tuli lähdettyä väittelemään tulevia boikotoijia vastaan... jokaisella toki täysi oikeus boikotoida - me emme ole tilivelvollisia Ilvekselle tai toisillemme.

Miksi 30 viestiä? Olen lähinnä vasta-argumentoinut minulle tulleita viestejä.

Itse olen kannattanut Ilvestä 90-luvun aivan alkupuolelta (80-luvun lapsena). Itse arvostan näiltä vuosilta ylitse muiden kolmea henkilöä: 1) Ripa 2) Raipe 3) Eemeli.

Jos rehellinen olen omista ajatuksistani johdon suoriutumiseen:
- Seppä: en näe hirveän ratkaisevana hahmona - enkä näe suurta muutosta, jos vaikka Kärki tulisi puheenjohtajaksi. Liigan osalta hoitanut mielestäni oikein hyvin hankalat neuvottelut uudesta sarjajärjestelmästä ja tulonjaosta (myös Ilveksen näkökulmasta).
- Jalo: tainnut tulla selväksi, että Ripalla on minun vankkumaton tukeni jatkoon. Toki seuraajasuunnittelukin varmaan joku vuosi kannattaa aloittaa.
- Koskela: en itse laita Tillun syyksi sitä, että jäätiin välieriin. Ei ole Tapparan pelimerkkejä käytössä ja isoista pärjäsi toiseksi parhaiten. KooKoo ja Saipa miljoonan pienemmillä budjeteilla toki onnistuivat erittäin hyvin. En jäisi suremaan, vaikka Tillu vaihtaisi maisemaa... mutta minua ei haittaa myöskään, jos/kun Tillu saa jatkaa.

Takaisin