• Moro! Perinteinen Ilvesfoorumin kevätveikkaus järjestetään nyt jo kymmenettä kertaa. Suuren suosion saavuttanut veikkaus järjestetään omassa osiossaan täällä. Kaikki joukolla mukaan, ja veikkausonnea!

Boikotti Ilvesjohtoa kohtaan

Nyt kun pahin vit...eikun harmitus on ohi, laitan pari riviä omia mielipiteitäni tänne. Ipa on vakiinnuttanut paikkansa yhtenä isoista. Vuoden -98 jälkeen tämä on nyt viimeisten vuosien aikana saatu kuntoon. Silloin -98 lyötiin "all in" ja sitten mentiinkin melkein 20 vuotta konkurssin partaalla.

Lueskelin Ilveksen 2022-2027 strategiaa ja mielestäni sitä ollaan hyvin toteutettu - urheilullisesti(junnut, edustus), taloudellisesti, myynti, brändi ja fanikokemus.

Hallituksessa istuu jääkiekko-osaamista, ry:n edustaja + pari liike-elämässä kannuksensa saanutta. Taija Holmista en osaa sanoa mitään, mutta hän on tapahtuma-alan ammattilainen. TJ:na on jääkiekossa ja liike-elämässä menestynyt Ripa.

En ole ihan varma mitä nyt vaaditaan - avausviestin mukaisesti ymmärtääkseni strategian muutosta, jossa fokus on: "asiakkaalla on merkitystä ja sitä aletaan taas johtaa kunnianhimoisesti tavoitteena mestaruus.".

Kohta strategiakierros uusitaan, voihan se olla, että tuota muutetaan enemmän yksittäistä kautta koskevaksi. Ehkä siihen sitten tarvitaan myös eri tyyliset hallituksen jäsenet. Kuitenkin TJ:lle ja UTJ:lle antaisin arvosanan hyvä+ strategian toteuttamisessa.

Olisi kyllä järjetöntä jos yhtä miestä ei saada ulos ilman että toimitusjohtajaa pitäisi vaihtaa.
Miksi kaveri erottaisi kaverinsa? Tässä on oltu niin lähellä, mutta aivan helvetin kaukana edes finaalipaikasta, eikä tuo tuosta kummene, ainakin askelmerkit viittaa taas vahvasti välikauteen.
Nyt kun pahin vit...eikun harmitus on ohi, laitan pari riviä omia mielipiteitäni tänne. Ipa on vakiinnuttanut paikkansa yhtenä isoista. Vuoden -98 jälkeen tämä on nyt viimeisten vuosien aikana saatu kuntoon. Silloin -98 lyötiin "all in" ja sitten mentiinkin melkein 20 vuotta konkurssin partaalla.

Lueskelin Ilveksen 2022-2027 strategiaa ja mielestäni sitä ollaan hyvin toteutettu - urheilullisesti(junnut, edustus), taloudellisesti, myynti, brändi ja fanikokemus.

Hallituksessa istuu jääkiekko-osaamista, ry:n edustaja + pari liike-elämässä kannuksensa saanutta. Taija Holmista en osaa sanoa mitään, mutta hän on tapahtuma-alan ammattilainen. TJ:na on jääkiekossa ja liike-elämässä menestynyt Ripa.

En ole ihan varma mitä nyt vaaditaan - avausviestin mukaisesti ymmärtääkseni strategian muutosta, jossa fokus on: "asiakkaalla on merkitystä ja sitä aletaan taas johtaa kunnianhimoisesti tavoitteena mestaruus.".

Kohta strategiakierros uusitaan, voihan se olla, että tuota muutetaan enemmän yksittäistä kautta koskevaksi. Ehkä siihen sitten tarvitaan myös eri tyyliset hallituksen jäsenet. Kuitenkin TJ:lle ja UTJ:lle antaisin arvosanan hyvä+ strategian toteuttamisessa.
On aika vaatimaton strategia, että ollaan siinä ”huulilla, mutta sitten ei saadakkaan mitää” tilanteessa, pelaajabudjetin pitäisi nousta koko ajan ja joukkueeseen raahattaan kaikenmaailman Korhosia, vaikka omista junnuista voisi kokeilla noihin ruutuihin pelaajia, koska jos ei riitä, niin noita saa taatusti myöhemminkin hommattua.

Lippujen hinnat nousee ja joukkue on hmv tasoa huhuttujen pelaajien osalta, paljon saa Timppa nuoleskella tähän suuntaan, että latiakaan tippuu tuonne..
Fanikokemus on 110% osaston tuottamaa, ei kasari/ysäri tms teemabileet, missä tartu mikkiin kummelihahmo jeesustelee keskenään.

En osallistu mihinkään huhti- tai elokapinoihin omaa seuraani vastaan, koska en usko sen tuovan mitään hyvää. Itseänikin turhauttaa se, että mennään liian riskittömällä linjalla, mutta taloudellisten edellytysten heikentäminenkö sitä parantaisi ja houkuttelisi omistajia satsaamaan lisää? Tuskin.

Kukin tehköön niin kuin uskoo. Minä toimin oman arvomaailmani mukaisesti. Se ei tarkoita tyytymistä johonkin välieräsarjaan.

Kun Vinnie-setää ulkoistettiin Ilveksestä silloin oli myös juuri sinunkaltaisia kirjoittajia, jotka loivat uhkakuvia kuinka koko maailma räjähtää ja pudotaan täysin tyhjänpäälle, jos Ilveksestä pitkään huolehtinut mesenaatti kammetaan sivuun. Täällä ja ihan oikeassa elämässä ihan isoja faniporukan vetäjiä kävi ruotimassa kuinka paskoja kannattajia kaikki ovat, kun kehtaavat kyseenalaistaa Ilvesjohdon.

Uskon vahvasti, että taloudellista virtaa kiristämällä saadaan tuo ylimielinen käyttäytyminen kannattajia ja koko Ilvesyhteisöä kohtaan loppumaan. Uskon myös, että norsunluutornissa havahdutaan siihen, että siellä alamaailmassa ei ollakaan ehkä nyt niin tyytyväisiä ja tyhmiä kuin oltiin ajateltu. Mä en tajua, kuinka huonoa pelisilmää on johdossa olla huomioimatta maksavia asiakkaita? Kuinka eskaritason virhe se on? Miten voi olla niin huonoa tuo johtaminen?

Sun arvomaailma tässä ei ole mitenkään parempi kuin muiden, on yleensäkin huvittavaa tehdä asiasta jotain arvomaailma asiaa. Mun mielestäni Ilves yhteisön kusettaminen, ylenkatsominen ja aliarvioiminen on väärin ja tuomittavaa. En tiedä montaa yritystä, jossa tällaisesta maksavan asiakkaan laiminlyönnistä ei maksaisi työpaikallaan. Nythän Riston ei tarvitse olla huolissaan, kun tuo hallitus Ilveksessä on mitä on.

Kun Vinnie-setää ulkoistettiin Ilveksestä silloin oli myös juuri sinunkaltaisia kirjoittajia, jotka loivat uhkakuvia kuinka koko maailma räjähtää ja pudotaan täysin tyhjänpäälle, jos Ilveksestä pitkään huolehtinut mesenaatti kammetaan sivuun. Täällä ja ihan oikeassa elämässä ihan isoja faniporukan vetäjiä kävi ruotimassa kuinka paskoja kannattajia kaikki ovat, kun kehtaavat kyseenalaistaa Ilvesjohdon.

Uskon vahvasti, että taloudellista virtaa kiristämällä saadaan tuo ylimielinen käyttäytyminen kannattajia ja koko Ilvesyhteisöä kohtaan loppumaan. Mä en tajua, kuinka huonoa pelisilmää on johdossa olla huomioimatta maksavia asiakkaita? Kuinka eskaritason virhe se on? Miten voi olla niin huonoa tuo johtaminen?

Sun arvomaailma tässä ei ole mitenkään parempi kuin muiden, on yleensäkin huvittavaa tehdä asiasta jotain arvomaailma asiaa. Mun mielestäni Ilves yhteisön kusettaminen, ylenkatsominen ja aliarvioiminen on väärin ja tuomittavaa. En tiedä montaa yritystä, jossa tällaisesta maksavan asiakkaan laiminlyönnistä ei maksaisi työpaikallaan. Nythän Riston ei tarvitse olla huolissaan, kun tuo hallitus Ilveksessä on mitä on.

Älä vääristele kirjoittamaani.

En ole luonut yhtään mitään uhkakuvia tai kertonut arvomaailmani olevan yhtään parempi kuin kenenkään muun. En hyväksy sitä, että minun pitäisi jonkun joukkopaineen vuoksi olla jotain mieltä ”oikeista” toimista.

Sinulla on angstisi, jotka olet tehnyt selväksi. Kaikki eivät ole niistä samaa mieltä kanssasi. Ymmärräthän, ettemme elä Neuvostoliitossa ja voimme kukin olla ihan omaa mieltä asioista.

Älä vääristele kirjoittamaani.

En ole luonut yhtään mitään uhkakuvia tai kertonut arvomaailmani olevan yhtään parempi kuin kenenkään muun. En hyväksy sitä, että minun pitäisi jonkun joukkopaineen vuoksi olla jotain mieltä ”oikeista” toimista.

Ok, ei tässä kaiketi sua kohtaan ole mitään joukkupainetta. Näinä aikoina yleensä kyllä alkaa palstalle tulla näitä etupiiriläisiäkin ohjailemaan keskustelua omia eurojaan suojellen.

Kannattaa muistaa että johdon vaihtamisessa on ihan omat riskinsä myös olemassa. Ei se aina niin mene että vaihdolla ollaankin heti finaaleja pelaamassa. Esimerkkejä voi kattoo kaikista muista suurseuroista paitsi Tapparasta.

Ok, ei tässä kaiketi sua kohtaan ole mitään joukkupainetta. Näinä aikoina yleensä kyllä alkaa palstalle tulla näitä etupiiriläisiäkin ohjailemaan keskustelua omia eurojaan suojellen.

En ole mikään etupiiriläinen tai tunne edes sellaisia. Aion jatkossakin olla omaa mieltäni, kannattaa oman ajatukseni mukaan ja mennä muutenkin kuin itse ajattelen.

Se ei ole kenenkään muun asia ja jos joku yrittää tähän vaikuttaa tai lyödä jotain leimoja, sitä enemmän nousee vastustus.

Jokainen saa puolestani tehdä ihan mitä itseään lystää. Ei ole minun asiani, mutta turha tyrkyttää jotain yhtä agendaa tai toisen totuutta.

Voi ei, nyt jäin kiinni :rolleyes:

Jokainen purkaa pettymystään tavallaan - minulle se on näköjään ollut 30 viestiä tähän ketjuun... harvoin on vituttanut yhtä paljon kuin viimeiset 22h.

Miksi juuri tähän ketjuun? Vastustan itse boikotointia - mielestäni se olisi eniten väärin seuraa kohtaan ja siitä sitten tuli lähdettyä väittelemään tulevia boikotoijia vastaan... jokaisella toki täysi oikeus boikotoida - me emme ole tilivelvollisia Ilvekselle tai toisillemme.

Miksi 30 viestiä? Olen lähinnä vasta-argumentoinut minulle tulleita viestejä.

Itse olen kannattanut Ilvestä 90-luvun aivan alkupuolelta (80-luvun lapsena). Itse arvostan näiltä vuosilta ylitse muiden kolmea henkilöä: 1) Ripa 2) Raipe 3) Eemeli.

Jos rehellinen olen omista ajatuksistani johdon suoriutumiseen:
- Seppä: en näe hirveän ratkaisevana hahmona - enkä näe suurta muutosta, jos vaikka Kärki tulisi puheenjohtajaksi. Liigan osalta hoitanut mielestäni oikein hyvin hankalat neuvottelut uudesta sarjajärjestelmästä ja tulonjaosta (myös Ilveksen näkökulmasta).
- Jalo: tainnut tulla selväksi, että Ripalla on minun vankkumaton tukeni jatkoon. Toki seuraajasuunnittelukin varmaan joku vuosi kannattaa aloittaa.
- Koskela: en itse laita Tillun syyksi sitä, että jäätiin välieriin. Ei ole Tapparan pelimerkkejä käytössä ja isoista pärjäsi toiseksi parhaiten. KooKoo ja Saipa miljoonan pienemmillä budjeteilla toki onnistuivat erittäin hyvin. En jäisi suremaan, vaikka Tillu vaihtaisi maisemaa... mutta minua ei haittaa myöskään, jos/kun Tillu saa jatkaa.
En minäkään mitään ala boikotoimaan.. jos jotain niin lakkaan vaan välittämästä ja otan sen " Tapparan tavan kannattaa " eli vasta finaaleissa sitten.
Siitäkin on puhuttu että kannattajien asettamat liian suuret paineet ja vaatimukset ovat olleet haitaksi seuralle. Ehkä on siis parempi antaa työ- ja pelirauha.

Kannattaa muistaa että johdon vaihtamisessa on ihan omat riskinsä myös olemassa. Ei se aina niin mene että vaihdolla ollaankin heti finaaleja pelaamassa. Esimerkkejä voi kattoo kaikista muista suurseuroista paitsi Tapparasta.
Itsellä ei vieläkään tahdo loppua harmitus; taas kerran oltiin lähellä mutta silti niin kaukana. On rikkaus ehdottomasti, että on erilaisia tapoja käsitellä pettymystä ja tähänhän me olemme jo pikkuhiljaa tottuneet ja / tai turtuneet.
Se, et vaaditaan potkuja ja nopeita vaihdoksia niin lisätietoja voisi kysyä vaikka Helsingistä, Turusta ja Oulusta kuinka vaihtamalla asiat paranee.

Tiedän, että Tappara on ärsyttävä seura, mutta paljon voisi myös katsoa sitä esimerkkiä nimenomaan juuri Tapparasta. Erityisesti se ketteryys kääntää suuntaa, jos näyttää, että meinataan lähteä väärille urille ja ennen kaikkea se koko organisaation halu voittaa, on aivan uskomaton verrattuna Ilves johtoon.

Tappara lähti väärille urille joulupukin tullessa puikkoihin ja myös heille alkoi tulla muukalaisia koppiin ja viime kaudella siellä olikin taustalla aika isoja ongelmia mm. kopissa ja hengessä. Nopeasti kotimaiset urheilulliset kärkipelaajat palasivat rosteriin ja tälläkaudella kannu palaakin tutusti naapuriin. Ensi kaudelle sitten vielä pistivät valmennuksen kuntoon ja voidaan katsella taas perävalojen vilkkumista.

Mun mielestä aina kannattaisi nimenomaan verrata siihen parhaaseen, jos sellainen oikeasti joskus haluamme olla. Riskejä on myös siinä ettei tee mitään niinkuin on nähty. Mitä kauemmin siellä operoivat sen pidempiä soppareita kerkiävät toisilleen tehdä.

En minäkään mitään ala boikotoimaan.. jos jotain niin lakkaan vaan välittämästä ja otan sen " Tapparan tavan kannattaa " eli vasta finaaleissa sitten.
Siitäkin on puhuttu että kannattajien asettamat liian suuret paineet ja vaatimukset ovat olleet haitaksi seuralle. Ehkä on siis parempi antaa työ- ja pelirauha.
Kyllä nää kannattajien luomat paineet on sen yhden pelkohiiren propagandaa. Joka seurallahan kannattajia on ja kaikilla tavoitteena vain se kirkkain.

Jos pystyisi lopettamaan välittämästä niin olisihan tämä helppoa, mutta pirun tylsää (kuten itselle vaikka NHL:n katsominen telkkarista). Moni asia itsellä ei saa tätä tunneskaalaa aikaiseksi - siksi pidänkin tätä arvokkaana harrastuksena (masokisti).

Ilvesläiselle tuo "Tapparan tapa kannattaa" ei olisi viimeisen 28v aikana tuonut paljoa kokemuksia :D

Eihän tässä nyt mennyt, kun vuorokausi ja löydettiin palstalle taas ihmisiä, jotka jostain ihan todella häiriintyneestä syystä ovat tyytyväisiä tähän Tillutukseen.

Avatkaa nyt silmänne. Tai no en tiedä. Jos keppi on naaman edessä ja kysytte missä keppi on, niin vika taitaa olla siinä, että ette halua nähdä keppiä. Sääli. Tästä seurasta olisi oikeesti yhdeksi Euroopan suurista.

Itsellä ei vieläkään tahdo loppua harmitus; taas kerran oltiin lähellä mutta silti niin kaukana. On rikkaus ehdottomasti, että on erilaisia tapoja käsitellä pettymystä ja tähänhän me olemme jo pikkuhiljaa tottuneet ja / tai turtuneet.
Se, et vaaditaan potkuja ja nopeita vaihdoksia niin lisätietoja voisi kysyä vaikka Helsingistä, Turusta ja Oulusta kuinka vaihtamalla asiat paranee.
Muutoksia ja reagointia tarvitaan. En itse ainakaan ole ollut suoralta kädeltä ketään potkimassa. Jos joku niin Tillu.
Tarvitaan lisää rahaa ja osaamista taustalle. Jos tässä on Tillun taidot ja hänet pidetään niin lisää apua scouttaukseen. Jos rahat ei riitä tarjouskilpailuissa niin lisää tukea taustalle. Valmennukseen jostain nuori ja nälkäinen pelitapafriikki Hölön avuksi.. ei mitään liitonmiehiä.
Jotain konkreettista.. ei kasvutarina sontaa.

10 vuotta on kuitenkin jo aika pitkä aika samalla porukalla ilman sitä finaalipaikkaa. Se on ajanjaksonakin valtava ja tietysti Jalokaan ei ole enää mikään nuori poika, joten ei sinänsä ole ihme, jos tankki on tyhjä ja energisyys ja kehittymishalu on vaihtunut helppoon elämään ja mukavaan arkeen. Se vaan tarttuu koko organisaatioon.

Kyllä esim. Oulussa on niin iso halu laittaa homma kuntoon, että oma veikkaus on siellä ollaan ennemmin finaalissa kuin täälä. Loppuu sitten tämä jatkuva alisuoriutumisen hyväksyminen viimeisilläkin, kun ei voida noita huonoja esimerkkejä kaivaa enää kuin Hifkistä, Tepsistä ja Sportista.

Takaisin