Oon tässä lukenut nyt näitä vääntöjä Eemelistä. Riittääkö Eemelillä, onko yksin kova vai missä määrin tarttee ketjukavereitaan, onko Raipen tasolla legendana, onko legenda, nouseeko paita kattoon, tarvitseeko siihen mestaruuden...
Että tuli mieleen vaan olisiko Raipe väelle vähemmän the Ilves, jos ei olisi nuorena miehenä päässy nostamaan kannua? Onko siis mestaruus se mikä erottaa Eemelin ja Raipen? Olihan Raipekin maailmalla, niinku ny yleisesti pelaajat urallaan on. Ja Raipen 750 peliä ei oo mitenkään Eemelin tavoittamattomissa, vaikka menisi tekemään 2-4 vuoden ulkomaanreissun. Kotona pysymällä menee Raipen ohi määrässä ihan heittämällä.
Ja muutenkin mulla aina särähtää korvaan ja silmään se, että pelaaja ei voisi olla seuralegenda ilman mestaruutta. Sillä logiikalla SaiPassa, Jukureissa tai vaikkapa Sportissa ei voi koskaan kehittyä tarinaa jonka pääosassa on paitansa kattoon saava seuralegenda. Tottakai mestaruus on se mistä pelataan ja mitä haetaan, mutta kun tää homma on niin paljon muutakin. Se on se matka. Ne on ne kaikki kesäiset odotukset, marraskuiset pimeet illat matkalla hallille, voitot ja tappiot ja lopuksi se kaikkien toivoma piikkipaikka, kun viimeisen kerran summeri soi. Ja noissa hetkissä Eemeli on jo aikalailla pitkän matkan tehnyt logo rinnassaan ja siitä se legenda on syntynyt ja kasvanut.
Kaikkiaan oon sitä mieltä, että (itselleni) Raipe on seuralegenda numero yksi aina ja ikuisesti, mutta hyvin hyvin lähellä kannoilla maaliin tulee Eemeli. Jo nyt. Ja mestaruudella tai ilman.
Nyt tietenkin annetaan Eemelin tehdä mitä haluaa. Ulkomaille rahoille, fine. Onnea, menestystä ja tervetuloa taas kotiin, kun sen aika on. Tai kolmen vuoden jatkosopimusta ihan mottipäisenä eteen ja hän allekirjoittaa sen, todellakin fine!! Nautittaisiin peleistä ja kovasta sydämestä. Pientä silmään, vilkku päälle ja pelattujen piikkipaikalle.
Mutta kaiken tämän jälkeen tulen olemaan paikalla, juhlimaan, taputtamaan, huutamaan Eemeliä ja tiputtamaan tippoja silmäkulmasta, kun #10 SUOMI nousee aikanaan kattoon.
Semmoset ajatukset.