Tuossa Suomen tilanteessa häiritsee kyllä se, että oli teko tarkoituksellinen tai ei, niin Bloodia ei oikeasti pahemmin näytä kiinnostavan Suomen vointi. Hän ei vilkaisekaan miten Suomen kävi, vaikka varmasti tajusi miten vaarallinen tilanne oli. Esimerkiksi Kosin tilanteessa aiemmin Mestiksessä, osallisena ollut vastustaja oli välittömästi silminnähden huolissaan, tarkisti heti mikä on Kosin vointi ja viittoili apua paikalle. Blood ei katsonutkaan kertaakaan Suomea ja levitteli sitten vain käsiään.
Jatkoajan keskusteluun oli joskus poimittu Eric Perrinin kirjassa oleva pätkä Bloodista:
”Bloodin sikamainen polvitaklaus, jalkapyyhkäisy, vei minut lasaretin puolelle useaksi viikoksi. Se oli täysin tahallinen teko. Todellinen ammattikiekkoilija olisi pyytänyt tekoaan anteeksi ja myöntänyt mokansa. Ben Blood ei koskaan sanonut minulle mitään.
Edeltävässä Pelicans-kohtaamisessa Tallinder oli pelannut Bloodia vastaan ja saanut 5+20 minuuttia huitaisustaan Bloodia jalkojenväliin. Pelin loputtua Tallinder käveli kuitenkin vastustajan pukukoppiin asti pyytämään nöyrästi ja miehekkäästi Bloodilta anteeksi tekoaan. Tallinder kertoi minulle, että hänelle jäi todella kylmä olo Bloodista ihmisenä. Blood oli vain katsellut häntä välinpitämättömästi kohauttaen olkiaan.
Tallinder ei ollut tehnyt tekoa tahallaan. Kun Blood sitten teloi minua sikamaisesti, Tallinder sanoi minulle:
-En voi uskoa, että kävin pyytämässä anteeksi tuolta paskiaiselta.”
Blood myös kertoi
Urheilulehden haastattelussa 2019, että Nurminen oli ohjeistanut häntä kuinka kerran kuukaudessa hänen pitää murtaa vastustajan ranne maalin edessä, jotta vastustajat pelkäävät häntä.
Aina sanotaan, että ei kukaan tahallaan vahingoita vastustajaa ja luonnollisesti tilannehuoneen videoon vastaamassaan twiitissä myös Blood selittää, että hän ei tehnyt mitään. Jos kuitenkin samalle miehelle sattuu paljon ”vahinkoja”, kertoo se yleensä vähintäänkin piittaamattomuudesta vastustajan terveyttä kohtaan. Nytkin Blood oli juuri edellisenä päivänä mennyt kolmantena miehenä jyräämään Virtasta, kun osuma tulikin sitten Virtasen sijasta omaa kaveria päähän ja heti seuraavana päivänä kävi huonosti Suomelle. Peräkkäiset päivät ja saman kaverin osallisuudesta kaksi miestä pois pelistä ja kummankaan voinnista ei tietoa.
Toivottavasti Suomi on kunnossa.