Oli kyllä mielenkiintoista kuulla Kiven kommentteja ylivoimasta. Mikä ylivoima? Ei ole kuukauteen toiminut ylivoima. Kehtasi sanoa, että kaikkea on kokeiltu, mutta mikään ei tunnu auttavan. Suomi taas sanoi haastattelussa, että ei ne ylivoimat kovinkaan vaarallisia paikkoja tuota. Ihmettelen syvästi miten heikkoa ylivoimapelaamista Ilves harrastaa ja miten vähän sitä pystytään muuttamaan.
Itse en ainakaan ole nähnyt, että olisi kokeiltu ihan vaikka käyttää koko hyökkäysaluetta ja pakottaa av puolustamaan isoa aluetta. En ole nähnyt, että kiekollisena tai kiekottomana tehtäisiin murtavia liikkeitä. En ole nähnyt, että kiekollisena tai kiekottomana tehtäisiin liikkeellä tilaa ja täytettäisiin sitä. Sen sijaan olen nähnyt, kuinka paikallaan olevat pelaajat syöttävät paikallaan olevalle pelaajalle. Olen nähnyt kuinka peli viedään joko viivaan tai maalin taakse antaen alivoimalle mahdollisuuden puolustaa tiiviisti pientä aluetta, samalla yritetään tehdä väkinäisiä ratkaisuja jotka tylsistyvät juuri tuon vastustajan tiiviyden takia. Olen myös nähnyt kuinka kiekon vastaanottava pelaaja ottaa kiekon haltuunsa ja pitää sitä hallussaan joitakin sekunteja, antaen vastustajan asemoitua rauhassa uudelleen kiekollisen suhteen. Olen myös vahvasti samaa mieltä kuin Lehkonen eilen, että Ilveksen maskipelaaminen on hirveää, tai oikeastaan se ei ole maskipelaamista lainkaan.
Ilveksen ylivoimassa ei ole oikeastaan yhtään toimivaa osaa. Siksi on erikoista kuulla koutsin sanovan kuinka kaikkea on kokeiltu. Myrrän piti olla erikoistilanteista vastaava, mutta ei siihen hirttäytyä kannata jos se ei kerran Myrrän näpeistä lähde kulkemaan. Pisteiden kannalta puhutaan kuitenkin elintärkeistä pelinosista ja on silkkaa typeryyttä viitata sen kuntoon laittamiselle kintaalla.