Huhhuh, mitä tekstiä. Oletko todellakin tuota mieltä, vai onko tekstisi satiiria? Jos olet tosissasi, kyseessä lienee ala-arvoisin Ilveksen faneista kirjoitettu mielipide, mitä tällä palstalla on kirjoitettu.
Itse olen sitä mieltä, että faneilla ja yhteistyökumppaneilla on oikeus odottaa, että joukkuetta vahvistetaan johdon antamien lupausten mukaan kauden aikana. Jos ei lupauksia pystytä pitämään, on siitä myös kerrottava.
Terveisin nimimerkki Idiootti-fani
Tarkoitus ei ollut loukata faneja.
Kyllä minä seison tuon kirjoituksen takana. Tai sitten tulkitsen fanien toiveita/odotuksia väärin tai liian totisesti. Minusta peruskannattajalla - on se Ilveksen, Tapparan tai liigaseura X:n kannattaja - on hyvin ruusuinen kuva kotimaisen Liigan vetovoimasta. KHL:n, NLA:n, SHL:n ja nyt varmaan jo DEL:n vetovoima on Liigaa suurempi. EBEL-liigankin vetovoima on kasvussa.
Tällä palstalla kirjoitan luonnollisesti ilvesläisten näkökulmasta. Kun katselee tämän palstan huhuketjuja, kokoonpanorakenteluja ja scouttaus-fantasiaviestiketjuja, niin hyvin usein siellä esitetään hankittavaksi pelaajia, joiden pyyntihinnat ovat valitettavasti Ilveksen ulottumattomissa. Toki ehkä suhtaudun itse liian totisena näihin kirjoituksiin ja onhan tuossa viimeisessä maininta fantasia.
Viime aikoina olen kyllä Jatkoajassa kierrellyt lukemassa muiden joukkueiden fanien kirjoituksia ja sävel on hyvin samanlainen. Hyvin useat odottavat epärealistisia vahvistuksia tai pelaajakauppoja seuransa puolesta ja useassa seurassa koetaan, että heillä on Liigan heikoimmat valmentajat tai seurajohto.
Yksi asia mikä mielestäni unohdetaan on se, että johdolla ja valmennusjohdolla voi olla hyvin yhteinen näkemys ja suunnitelma siitä, miten kauden suhteen edetään. On hyvinkin mahdollista, että siellä jatkuvasti punnitaan eri pelipaikkojen vahvistamisen tarvetta, loukkaantumistilannetta ja katsastetaan eri vaihtoehtoja. Vahvistus tai hankinta, kun ei välttämättä tarkoita sitä, että joukkue alkaisi pärjäämään paremmin. Siellä saattaa olla hyvinkin tiedossa, että varat riittävät yhteen kovaan tai kahteen keskinkertaiseen hankintaan. Tarve voi vaihdella yhden taklauksen kautta. Tätä kuvasikin Kerhon Mika Toivola ennen Larmin loukkaantumista, että nyt saatamme tarvita pakin, mutta mitä, jos ensi viikolla loukkaantuukin maalivahti. Ja näin kävikin.
Itsekin odottelen joka päivä vahvistuksia, mutta kun esimerkiksi katselen Liigaan kesken kauden tulleita ulkkeja ja heidän vaikutustaan joukkueen pärjäämiseen, niin kovin vähäistä anti on ollut toistaiseksi. Johto´+valmennusjohto rakentavat samalla Ilveksen tulevaisuutta. Minun toiveenani olisi löytää mahdolliseksi vahvistukseksi pelaaja/pelaajia, jotka jatkavat Ilveksessä myös ensi kaudella.