En hae mitään. Olen kirjoittanut mielipiteeni johon olet tarttunut koska olet eri mieltä ja puolestani saat sitä olla.
Mielestäni pitää ja olen perustellut harvinaisen kovilla hankinnoilla.
Niin, mitä sitten? Itse olen pitänyt kolmantena tapun ja kärppien perässä.
En todellakaan ole ainoa, ja vielä useampi huutanut päivittäin pelkän haapalan perään. Onkohan se tullut kaikille tätäkin selvemmäksi?
Jos mainitsemani laituri+sena tulisivat kirjoitit;
Tämän jälkeen kirjoitit;
Pienet on sinulla marginaalit tillun suhteen.
Enempää en vastaa. enkä ota kantaa yhteenkään kirjoitukseesi.
Loputon tie.
Kiitos asiallisesta vastauksesta, näin keskustellessa asia yleensä etenee aika paljon mukavammin ja palsta pysyy luettavana.
Tapparan vahvistuminen keväästä on asia mistä voimme olla eri mieltä. Vaikka hankinnat ovatkin äärimmäisen kovia, on tuolla lähteneitä niin paljon korvaamatta, että mikään järkipeuste ei sitä tue. Siitä olen kuitenkin samaa mieltä, että Tapparan hankkiessa loputkin pelaajansa on se vahvistunut keväästä.
Samalla tavalla olen muidenkin kuin sinun kirjoitustasi yhdistelmästä 1sentteri+Haapala asiasta kommentoinut. Viime aikoina olet ollut selvästi kovaäänisin huutaja.
Mitä Tilluun tulee, niin tässähän riitelee nyt kaksi eri asiaa. Ilveksen mahdollisimman kovan joukkueen kannalta on ilmiselvää, että sentteri+laituri on parempi kombo, kukn vain laituri.
Joukkueenrakennuksen kannalta tilanne onkin sitten kinkkisempi. Jos mietitään, että joka tapauksessa joukkueilla on tietty määrä rahaa käytössä, ja sillä pitäisi saada mahdollisimman kova joukkue. Mielellään kuitenkin niin, että myös nuoria pelaajia on kokoonpanossa kehittymässä ja tuomassa jatkuvuutta, sekä uusia kärkipelaajia myös jatkossa.
Jos Ilves hankkii vielä sentterin ja laiturin, ovat Ilveksen kokoonpanon ulkopuolella suurinpiirtein seuraavat pelaajat:
Mieho, Virtanen, Päkkilä ja Nalli. Viidentenä listalla on Nyman, joka on kuitenkin ikäluokkansa ykköslupauksia.
Ifklla tällä hetkellä kokoonpanon ulkopuolella on Åsten ja Elis Hede, joka on ehkä jollain tasolla liigapelaaja, mutta näytöt ovat Päkkilää heikommat. Sen jälkeen tulee junioreita, joista lahjakkain Kaskimäki on noin Nymanin tasoinen lupaus.
Tapparalla kokoonpanon ulkopuolella ovat (sisältäen Heponiemen hankinnan) Jere Henriksson, joka voidaan jollain tasolla laskea liigassa pelanneeksi. Näytöt kuitenkin Päkkilää heikommat, eli Heden kanssa samaan kategoriaan. Sen jälkeen löytyy junnuja, joista Granath on pelannut SHL:ää eli on ihan kohtuullinen ainakin oletusarvoisesti.
Kärpillä kokoonpanon ulkopuolella ovat (sisältää Björkvistin ja sentterin)
Kalapudas ja aikalailla Päkkilän kanssa identtiset statsit omaava Hermonen. Tämän jälkeen sieltä löytyy junnuja.
Jos siis päädytään tähän tilanteeseen, niin kyllähän Ilveksen rahat ovat hölmösti käytetty muihin verrattuna. Samalla tullaan tilanteeseen, missä pelaajien tyytyväisenä pitäminen on oikeasti todella hankalaa. Joko siis kierrätetään todella paljon rikkinäisillä ketjuilla, tai istutaan katsomossa pelistä toiseen. Muissa joukkueissa myös ”Nymanien” varaan on laskettu loukkaantuessa hyvin näytönpaikkoja. Kuinka paljon Ilveksessä näitä voidaan antaa jos vaikka silti katsomoon jäävät istumaan Päkkilä ja Nalli?