Ilves ikuisesti
Vakiokokoonpanossa
Jep. Toinen tais pelas kotona ja toinen vieraissa. Jotenkin näin muistan.Jypin mestaruuskautena palkittiin Tuokkola ja Wallinheimo molemmat.
Jep. Toinen tais pelas kotona ja toinen vieraissa. Jotenkin näin muistan.Jypin mestaruuskautena palkittiin Tuokkola ja Wallinheimo molemmat.
Ilves pyöritti kans 80-luvulla, tammi-myllysMeillä ei ole liigan kovinta ykkösmolaria, mutta. Meillä on siinä mielessä hämmästyttävän tasainen maalivahti paletti, että siinä ei ole valtavaa eroa kumpi seisoo maalin suulla. Toisinkuin vaikka Tapparalla tai Hifkillä tai Jypillä.
Mietin sitä voisiko tuota tasavahvuutta käyttää hyväksi myös keväällä. Sitä pidetään jonain universaalina faktana, että yksi maalivahti pelaa vain keväällä. Amerikassa on kyllä pyöritelty enemmän maalivahteja ja Tepsikin taisi 2010 peluuttaa kahta tasaisesti. Sehän voisi olla jopa etu tuplapeleihin jälkimmäiseen iskeä freesi ukko kehään pleijareissakin. Myös keskenäinen kilpailu asetelma näyttää tuovan voimaa.
Juu, aina istui maajoukkuevahti penkillä..Ilves pyöritti kans 80-luvulla, tammi-myllys
Se on näissä pelitapakuvioissa pelitapakoukkueilla tärkeää että pelaajat luottavat pelitapaan ja toteuttavat sitä heikolla hetkellä. Täten he keväällä pärjäävät hyvin verrattuna luomujoukkueisiin. Eilinen oli pelitapavoitto (ja maalivahdin voitto maalivahdista). Selvästi myös tosiaan näyttää että Clendening on tuonut paljon muutakin kuin pelillisen panoksensa hommaan. Erinomainen palanen. Selvästi myös Frimanille toimiva pakkipari. Veikkaan kyllä että tekisi kenestä vaan paremman. Laadustaan huolimatta Ilveksen pakistosta puuttui palanen ja se palanen täytettiin NHL-tasoisella vahvistuksella. Nyt on kova pakisto! Seiskapaikkaan tarjolla nyt ideaalitilanteessa Jurmo tai Pelli. Aika kova. Soini-Heinonen ei taida enää stinttejä saada jos ei pahasti loukkaannuta.Mielestäni joukkue on kehittynyt sietämään pelissä heikkoja hetkiä. Luottaa et ku ne saadaan puolustettua pois niin oma sauma tulee ennemmin tai myöhemmin. Tietysti parempi jos peliä hallitaan suurin osa ajasta mutta hyvin harvassa on ne ottelut missä koko pelin sama joukkue pystyy peliä dominoimaan. Vaikuttaa et Adam Clendening tulon myötä koko joukkue on kasvanut 10senttiä. Paljon parjattu ja osin aiheestakin Niklas Friman nostanut tämän tulon myötä tasoaan selvästi kuten moni muukin.
Itse haluaisin uskoa, että voisiko kevään tullen tilanne olla se, että meillä on ne kaksi ykköstä. Toivotaan.Meidän parivaljakosta en näe kumpaakaan minään suoranaisena ykkösmolaria, ennemmin ykköstä tulevana kakkosena. Se on pieni ongelma.
Onko kauneus katsojan silmissä, en tiedä, mutta minusta näyttäisi kuin Lancasterkin olisi saamassa juonesta paremmin kiinni tämän myötä.Niklas Friman nostanut tämän tulon myötä tasoaan selvästi kuten moni muukin.
Näi O!Veikkaan kyllä että tekisi kenestä vaan paremman.
Toisaalta sääli, Soinin pelaaminen näytti minusta ennakkoluulottomalta ja hyvältä.Soini-Heinonen ei taida enää stinttejä saada jos ei pahasti loukkaannuta.
Onhan se mahdollista. Ei kumpikaan ole kovassa paikassa erityisesti laonnutkaan. Huipputaso vaan pitäisi löytyä pelivuorolla. Vähintään hyvä taso. Ei ohipelejä.Itse haluaisin uskoa, että voisiko kevään tullen tilanne olla se, että meillä on ne kaksi ykköstä. Toivotaan.
Toki kovemmaksi arvioitu Taponen pelasi eilen melkoisen ohipelin ja Heljangolta ollut heikkoa tekemistä koko viikko. Kyllähän näitä tulee paremmillekkin, Rubinkin imaisi jonka takia Lukko pääsi pisteille. Sport peli oli ohipeli Gunnerilta ja Trinec peli Malekilta (patonkipeliä en laske) muuten on veskat hoitanut osuutensa hyvin ja se näkyy pisteissäkin.Ei ohipelejä.
Lähinnä puhe on siitä paljon Ilvekselle tehdään helppoja maaleja. Se on totta että Heljanko hörppii silloin tällöin ja suoraan sanoen itse en pidä Taposta luotettavana ollenkaan. Heljanko toki sitten on torjunut mestaruuksia. Se sanottakoon hänen kunniakseen. Ainakaan itse en ole tällä hetkellä täysin vakuuttunut että meillä on mestaruuteen tarvittavaa ykköskassaria, eikä varmaan tule olemaan, ellei Gunner ala seistä ns. päällään. Hyvien otteiden lisäksi tulee liikaa käsittämättömän huonoja otteita ja jossain kohtaa huono ote väärässä paikassa käy kalliiksi.Toki kovemmaksi arvioitu Taponen pelasi eilen melkoisen ohipelin ja Heljangolta ollut heikkoa tekemistä koko viikko. Kyllähän näitä tulee paremmillekkin, Rubinkin imaisi jonka takia Lukko pääsi pisteille. Sport peli oli ohipeli Gunnerilta ja Trinec peli Malekilta (patonkipeliä en laske) muuten on veskat hoitanut osuutensa hyvin ja se näkyy pisteissäkin.
Ei me ihan oikeasti olla niin hyvin pelattu, että noin paljon pisteitä olisi kasassa ilman hyvää veskapeliä. Se on ihan fakta.
Ihan totta puhut.Aloituksista on ollut puhetta monessa ketjussa.
Äkkiseltään tulee mutulla mieleen, että aloituksia hävitään paljon myös siksi, että ns tasurialoituksissa laiturit häviää selvästi useammin sen taistelun vihulle, kun voittaa ne.
Onko muut huomannu tämmöstä vai onko mulle jäänyt vaan mieleen ne hävityt "tasurit" ja kuvittelen vaan?
Ei ole sellaisia.Olisko Tillun syytä yrittää hieroa vaihtokauppaa jostain pakista esim. hyökkääjään? Vaihtokauppoja nyt harvemmin tapahtuu Liigassa, mutta että yritettäisiin nyt edes jotain saada hyötyä ennen kuin joku peliaikaansa tyytymätön pakki purkaa sopimuksensa.
Olisko Tillun syytä yrittää hieroa vaihtokauppaa jostain pakista esim. hyökkääjään? Vaihtokauppoja nyt harvemmin tapahtuu Liigassa, mutta että yritettäisiin nyt edes jotain saada hyötyä ennen kuin joku peliaikaansa tyytymätön pakki purkaa sopimuksensa.
Harvemmin.Olisko Tillun syytä yrittää hieroa vaihtokauppaa jostain pakista esim. hyökkääjään? Vaihtokauppoja nyt harvemmin tapahtuu Liigassa, mutta että yritettäisiin nyt edes jotain saada hyötyä ennen kuin joku peliaikaansa tyytymätön pakki purkaa sopimuksensa.
Ai jaa, se oli viimeisin. Höh. Mä luulin, että viimeisin oli Järventien laina Koskirantaan.Harvemmin.
Viimeisin meillä tuo tillun vaihtokauppa jossa matinpalo treidattiin peltomäkeen.
Onnea ensin mainitulle änäridebyytistä.
Harvemmin.
Viimeisin meillä tuo tillun vaihtokauppa jossa matinpalo treidattiin peltomäkeen.
Onnea ensin mainitulle änäridebyytistä.
Tuo nyt ei tainnut ainakaan päikseen mennä.Ai jaa, se oli viimeisin. Höh. Mä luulin, että viimeisin oli Järventien laina Koskirantaan.
Mulla on ilmeisen valikoiva muisti.