Elämä on yllättävän paljon helpompaa kun ei ihan jokaista asiaa käännä negatiivisuuden kautta. No ehkä olen itse Ilveksen puolesta turhankin positiivinen, mutta hienompi laji tämä on sitä kautta. Muutenkin Ilveksen kausi on lähihistorian parhaita lähes jokatavalla, niin posiakin luulisi tulevan..
Mua tökkää aina myös ne sen tyyliset eri-ikäiset Ilvesfanit jotka uhoaa ennen kautta, että ”Ilves voittaa ja tappara ihan paska”. Niinhän se onkin, mutta ei sitä tarvitse niille kokoaikaa kertoa.
Faktat jotka unohtuvat suurelta osalta meidän faneista jossain vaiheessa kautta:
1) Jokaista peliä ei voita kukaan Suomen pääsarjassa, ei ole koskaan voittanut.
2)Harjoitellakin pitäisi kevättä varten, se syö energiaa pitkin kautta.
3)Eri joukkueilla on erilaisia strategioita, häntäpään joukkueet pelaavat ”pleijareitaan” jo syksyllä.
4)Pelaajilla on toisinaan jotain pientä kolhua tai vaivaa, joka ei estä pelaamista mutta haittaa selvästi pääsemistä parhaalle tasolle.
5)Liiga ei ole mitään fantasiamanagerointia vaan myös pelaajan on haluttava tulla omassa elämäntilanteessaan ja uransa vaihesss juuri kyseiselle paikkakunnalle ja juuri siihen seuraan.
6)Pitää antaa aikaa toteuttaa asiat rauhassa suunnitelman mukaisesti.
Se ykköskorin aloittaja, se meiltä puuttuu. Kaikki muu riittää jos kaikki pelaisivat likikään tasollaan.