Ilveksen kokoonpano 2024-2025

GNR

Vakiokokoonpanossa
Joo, Laurell tuo jalkoja ja saa pelin virtausta siirrettyä.

Kaikkien ollessa terveinä rakentaisin näin sentterin löytämiseen asti:
Rati/Supi-Mänty-Lööke
Rati/Supi-Nättinen-Svejkovsky
Kling-Borg-Mese
Väisänen-Björkqvist-Laurell

Vaikka Väiski monia ärsyttää, on erittäin hyvä av-pelaaja ja nytkin pelannut ihan hyviä pelejä. Enemmän antaa pelille kuin Bau ja Könönen mun silmään, Kos on mielestäni vääränlainen peluri neloseen.

Vaikka nyt on hyvin pärjätty, niin sentteri tarvitaan ehdottomasti.
2. sentteriä tuskin löytyy, joten se kova nelsonin sena taas sisään ja laidoille sitten osastolta Väiski/Köntsä/Laurell/Björkqvist/Kos/Bau ketkä parhaiten suorittaa.

Meklari

Luottopelaaja
2. sentteriä tuskin löytyy, joten se kova nelsonin sena taas sisään ja laidoille sitten osastolta Väiski/Köntsä/Laurell/Björkqvist/Kos/Bau ketkä parhaiten suorittaa.
On tämäkin vaihtoehto, mutta hieman jännittää riittääkö tuotanto ylöspäin jos Mänty on ainoa selkeä hyökkäyspään moottori. Ei täällä kuitenkaan täysin ole unohtunut tuo aika, kun vain ykkösestä saatiin tehoja irti ja sentteri on ketjunsa tärkein lenkki.

mouhojen vihaaja #1

Vakiokokoonpanossa
Kevään fiktiivinen mestaruuskokoonpanon voisi suunnitella jotenkin näin:
Suomi/Rati-mäntykivi-lööke
Suomi/Rati-x/Najman-Svejkovsky
Calle-Borg-Mese
Okko/Björkqvist/Kos-Näde-Laurell

Hahmotan Najmania kakkoseen sen takia, että jos palaa kentille vielä tällä kaudella täysin toipuneena ja hyvällä pelipäällä niin voisi mennä ratin ja svejn kanssa. En nyt ala siis millään pahalla tämän kanssa, vain sitä että jos voi vielä tällä kaudella pelata meillä niin olisi todella iso voitto meille. Myös uusi kakkossentteri otettaisiin mielellä vastaan. Otan myös huomioon sen että ei ole välttämättä asiallista puhua najmanista tässä vaiheessa, mutta halusin ottaa asian esille. Luotan mieheen hyvin paljon.
Edit: unohdin täysin okon, jos vain mahdollista nii olis hyvä signata loppukaudeksi, hyvin on pelannut. Mutta onhan meillä leveyttä ellei saada loppukaudeksi.

Viimeksi muokattu:

El Reino

Tähtipelaaja
Eihän tuo juuri nyt pahalta näytä, kun sairastupa tyhjenee ja jos yksi sentteri löytyisi:

Ratinen - Mäntykivi - Lööke
Suomi - X - Svejkovsky
Klingberg - Borg - Meskanen
Könönen - Nättinen - Björkqvist
+ Bau, Väisänen, Laurell

Friman - Gazda
Johansson - Utunen
Parikka - Pelli
Latvala
+ Rautanen, Soini

Malek
Pavlat
+ Kuivila

Nyberg ja Kangasniemi voitaisiin puolestani pitää kauden loppuun asti, koska näiden vaikutus talouteen ei tuskin ole maatakaatava.

Hyvin on repaleisen kokoonpanon aikana noussut uusi rintama tuloksentekoon.

Soho

Tähtipelaaja
Jotenkin kuulkaas sellainen kutina, että tämä loukki- ja flunssasuma saattoi olla itse asiassa hyväkin juttu.

Nyt on monet pelaajat nostaneet upeasti tasoaan, etunenässä Meskanen, Ratinen, Borg ja myös Klingberg mielestäni.

Pysykööt Klingberg - Borg - Mese yhdessä, samoin Rati - Mänty - Lööke.
Vemppaosastolta äijät samaan kenttään sitten, Supi - Nättinen - Svejkovsky. Tosin palaavat varmastikin eri aikoihin, mikä kyllä vaikeuttaa ketjujen muodostamista jonkin aikaa.

Hemmetti kun se hyväliikkeinen sentteri saataisiin jostain tuohon Supin ja Svej n keskelle!
Ratisella on edelleen aika paljon todistettavaa, että lunastaisi pidemmän päälle paikan ykkösestä. Viime peleissä on ollut hyvä, mutta tänään veteli hileitä kiekon päältä vetopaikoissa ja häneen stoppasi ihan luvattoman monta lupaavaa hyökkäyksen rakentelua. Erittäin heikko esitys tänään.

Viimeksi muokattu:

El Reino

Tähtipelaaja
Ratinen ei ole vieläkään mikään tasainen kärkiketjujen suorittaja, mutta siitäkin huolimatta antaisin tämän jatkaa Mäntykiven ketjussa. Svejkovsky voitaisiin saada hyvään lentoon Suomen rinnalla.

Ipan pakki

Vakiokokoonpanossa
Suomi - Mäntykivi - Lööke
Ratinen - Nättinen - Svejkovsky
Björkqvist - X - Laurell

Itse lähtisin etsimään sitä "koodinimi o'learya" nelosen keskelle, sellainen olisi todennäköisesti helpommin saatavilla kuin kakkosketjun sentteri.
Tapaus Najman on sitten kaksipiippuinen juttu. Jos palaa olisi kolmosessa Nättisen paikalla ja Näde sitten X:nä nelosessa. Mutta palaako ja missä kunnossa?

yellowgreen

Luottopelaaja
Björkqvist - X - Laurell

Itse lähtisin etsimään sitä "koodinimi o'learya" nelosen keskelle, sellainen olisi todennäköisesti helpommin saatavilla kuin kakkosketjun sentteri.
Tapaus Najman on sitten kaksipiippuinen juttu. Jos palaa olisi kolmosessa Nättisen paikalla ja Näde sitten X:nä nelosessa. Mutta palaako ja missä kunnossa?
Ymmärtääkseni Najmania ei odotella takaisin.

Teme-74

Luottopelaaja
Björkqvist - X - Laurell

Ei taida olla varaa jättää sen varaan, että palaako Najman ja millanen pelaaja on tulevaisuudessa. Kyllä ehdottomasti pitää löytää kyllin hyvä sentteri, mikäli halutaan pätyyn asti mennä. Tällä hetkellä peli toimii ja voittoja tulee, mutta varsinkin pitkissä pleijari sarjoissa nousee materiaalin laajuus arvoonsa.

Soho

Tähtipelaaja
Björkqvist - X - Laurell

Vähän veikkaan, että ei riitä organisaatiolle tämä. Kyllä ne tietää, että meillä on Borgissa Liigan paras nelossentteri ja hakusessa on hyökkäävämpi pelaaja kakkosen keskelle. Jos haku menee pieleen, niin sitten Borg ottaa sen paikan. Ei sekään nyt huonoin mahdollinen tilanne ole, mutta kyllä Ilves tarvitsee yhden kiekolla taitavan sentterin tuohon. Ja ensisijaisesti Ilves tarvitsee yhden oikean sentterin lisää.

Lienee muuten täysin selvää, että Borgin optio menee lunastukseen?

Vovlo

Tähtipelaaja
Ylläpidon jäsen
Lienee muuten täysin selvää, että Borgin optio menee lunastukseen?
Taitaa mennä koska en usko että palaa SHLään. Muistaakseni se optio oli vain sinne. Ja veikkaisin lisäksi että sen kanssa on päivämäärä jo mennyt. Joten varmaan jossain sopivassa kohtaa ilmoittavat.

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Taitaa mennä koska en usko että palaa SHLään. Muistaakseni se optio oli vain sinne. Ja veikkaisin lisäksi että sen kanssa on päivämäärä jo mennyt. Joten varmaan jossain sopivassa kohtaa ilmoittavat.
Alkukauden otteilla ei tosiaan kyllä SHL kutsu. Nyt Meskanen nostanut miehen suosta niin eiköhän deadline ole jo mennyt.

yellowgreen

Luottopelaaja
Alkukauden otteilla ei tosiaan kyllä SHL kutsu. Nyt Meskanen nostanut miehen suosta niin eiköhän deadline ole jo mennyt.
Voi hyvä elämä. Kyllä mäki Mesestä tykkään, mutta että ihan suosta on nostanu Borgin :D :D anna mun kaikki kestää. Borg on pelannu koko kauden hyvin rooliaan ja nyt vielä nostanut IHAN ITSE tasoaan. Meskanen on pelannut nyt tosi hyvin, mut rajansa nyt näihin juttuihin.

King98

Luottopelaaja
Voi hyvä elämä. Kyllä mäki Mesestä tykkään, mutta että ihan suosta on nostanu Borgin :D :D anna mun kaikki kestää. Borg on pelannu koko kauden hyvin rooliaan ja nyt vielä nostanut IHAN ITSE tasoaan. Meskanen on pelannut nyt tosi hyvin, mut rajansa nyt näihin juttuihin.
Tämä ja eiköhän se Callekin oo kavereiden tasoa nostanut entisestään.

IhanJuniori

Junioripelaaja
Niin tai jos nyt joku on nostanut jonkun tasoa niin eiköhän se ole Klingberg.
Ei mitään negaa kenekään suuntaan siis tämä viesti! Hienoa, että onnistumisia tulee nyt ykkösen takaa.

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Hyökkäyssuuntaan ei Borgilla ollut mitään käyttöä ja annettavaa. Nyt Mesen rinnalla alkanut sitäkin löytymään, kyllä siitä Meskanen propsit ansaitsee, kun ollut koko alkukauden meidän parhaimmistoa hyökkäyssuuntaan.

Nimenomaan siis siinä, että peliä on käännetty sinne suuntaan ja saatu laukauksia yms. aikaiseksi.