Ilveksen kokoonpano 2024-2025

ipa1970

Luottopelaaja
Tule pois sieltä 80-luvulta! Ei tuo kuulu enää monenkaan valmentajan pelikirjaan että nelosketju on pelkkä jarruketju jonka tehtävänä on pelata 0-0 ja sen ainoa funktio on hoitaa niille tähdille lepoaikaa. Kyllä joukkueet nykyään rakennetaan niin että sen nelosenkin on pystyttävä hyökkäyksiä rakentamaan ja luomaan myös painetta koska koko joukkueen on oltava pelillisesti samalla sivulla. Tämä siksi että play-offeissa voi joutua pelaamaan sen kanssa kuka milloinkin on käytettävissä. Ja kun play-offeissa peli on tarkkaa ja parhaat pelaajat vartioinnissa, sen nelosenkin on luotava paikkoja ja pystyttävä ratkaisuihin kun paikka tulee.
Meillä on o’leary, väisänen, björkqvist, könänen, bau, laurell.
Siinä on viisi kaveria joista vaikea kuvitella muuta kuin jarrukenttää.

Oudolta kuulostaa että meskasta ja
ratista sijoitellaan väisäsen surffivitjaan näillä näytöillä.

Ihan uteliaisuudesta, mitä nimiä tulee esim liigasta mieleen jotka menisivät mese/rati ohi rosterissa?
Nimiä jotka olisi mahdollisia ja tosiaan menisi pelitaidoiltaan ja uudessa pelitavassa näiden edelle??

Meklari

Luottopelaaja
Ratisen paikka on lähtökohtaisesti meidän toiseksiparhaan sentterin kanssa yhdessä Svejkovskyn kanssa.
Varmaan jos ultimaattisesti parhaan kakkoskentän haluaisin koota se olisi Klingberg-Nättinen-Svejkovsky, mutta tuskin kolmen rightin nippua lähdetään tekemään. Eiköhän se ole Klingberg-Borg-Meskanen ja Rati-Näde-Svej. En tiedä kumpi on kakkoskenttä, mutta se nyt on aika yhdentekevää. Tuossa kaksi erittäin tasaista hyvää kenttää.

Meillä on tosiaan niin laaja kaarti noita 0+0 miehiä, että neloseen rooli tulee olemaan rikkova ja pitää oma maali puhtaana. Ratisen sinne tunkeminen veisi vain hänen oman peli-ilonsa.

ZikZak

Vakiokokoonpanossa
Miksi täällä ees keskustellaan yhden meidän parhaimman hyökkäyspään pelaajan siirtämistä 4 kentän laitaan?Ei tuu tapahtumaan ja edelleen se 2 sentteri olis listalla paljon ennen tätä mahdollista laituria.

ja 23 muuta

Vakiokokoonpanossa
Luulen ipa70:n maiseman ylipäätään elämään olevan tavallista tummempi ja se heijastuu usein myös tänne.

Silti sieltä löytyy välillä myös viisaita sanoja. Muutama huippukirjoittaja viime keväänä tätä todisti.

Jos Ratinen siirrettäisiin nelosen laitaan niin mielestäni se olisi ainakin lähellä perseennäyttöä, olkoonkin ettei ketjunumeroilla nykyään ihan niin suurta merkitystä olisi.

Samalla se pahimmassa tapauksessa katkaisisi Ratisen hyvän flow:n. Tässähän on koko yhteisö anonut ja toivonut Ratisen, Köntsän, Björkvistin, Väisäsen ja Baun tasonnostoa ja kun vihdoin yksi heistä sen tekee, ja komeasti tekeekin, niin vain täysi idiootti heittäisi miehen neloseen.

Ipa70, mä ymmärrän sun logiikan tässä.

ZikZak

Vakiokokoonpanossa
Luulen ipa70:n maiseman ylipäätään elämään olevan tavallista tummempi ja se heijastuu usein myös tänne.

Silti sieltä löytyy välillä myös viisaita sanoja. Muutama huippukirjoittaja viime keväänä tätä todisti.

Jos Ratinen siirrettäisiin nelosen laitaan niin mielestäni se olisi ainakin lähellä perseennäyttöä, olkoonkin ettei ketjunumeroilla nykyään ihan niin suurta merkitystä olisi.

Samalla se pahimmassa tapauksessa katkaisisi Ratisen hyvän flow:n. Tässähän on koko yhteisö anonut ja toivonut Ratisen, Köntsän, Björkvistin, Väisäsen ja Baun tasonnostoa ja kun vihdoin yksi heistä sen tekee, ja komeasti tekeekin, niin vain täysi idiootti heittäisi miehen neloseen.

Taitaa myös Ratinen ihan ansaitakkin näillä esityksillä kotiin ihan muuta ku 4 ketjun laiturin paikan.

Luottopelaaja

Sanotko siis Hölön olevan täys idiootti? Siellähän se on takapuoli silmillä kaiketi nelosta vetänyt viime peleissä.

ipa1970

Luottopelaaja
Ennemmin 2 sentteri tai hampaaton kanukki nelosen laidalle joka kamppailee hyvin ja aiheuttaa vastustajan maalille

Eli hyökkäys näyttäisi tältä:

Suomi - Mäntykivi - Lööke
Klingberg - Borg - Meskanen
Ratinen - Nättinen - Svejkovsky
X - O'Leary - Väisänen/Könönen/Björkqvist
On just näin.
Laatu kakkosen sena tai nelosen laitaan leveyttä laadukkaalla ”rouhijalla”.
Tuo väiskin pakko peluuttaminen on ongelma.
On tasakentin taakka.

Meklari

Luottopelaaja
Sanotko siis Hölön olevan täys idiootti? Siellähän se on takapuoli silmillä kaiketi nelosta vetänyt viime peleissä.
No Hölö nyt sooloilee tuon numeroinnin kanssa. Onhan Männynkin kenttä ollut kakkoskenttänä paperilla ja tuskin Borg se meidän oikea ykkössentteri on. Kyllä tuo Näden ja Ratin kenttä enemmän kolmonen on oikeasti kuin VäisäsBjörkki ketju ja eiköhän siihen tule Svejkovskykin.

Hölö teki muuten ihan samaa Pelicanssissa ainakin runkosarjassa, Laschi oli vähän väliä numerollisesti jossain kolmosessa. Pendolla oli tiukka hierarkia myös numeroinnissa.

• Tykkää
Reactions: 000

Blackhawk

Luottopelaaja
No Hölö nyt sooloilee tuon numeroinnin kanssa. Onhan Männynkin kenttä ollut kakkoskenttänä paperilla ja tuskin Borg se meidän oikea ykkössentteri on. Kyllä tuo Näden ja Ratin kenttä enemmän kolmonen on oikeasti kuin VäisäsBjörkki ketju ja eiköhän siihen tule Svejkovskykin.

Hölö teki muuten ihan samaa Pelicanssissa, Laschi oli vähän väliä numerollisesti jossain kolmosessa. Pendolla oli tiukka hierarkia myös numeroinnissa.
Mä luulen, että Hölö testailee edelleen hieman eri yhdistelmiä löytääkseen ennenkaikkea toimivia pelaajapareja. Tästä syystä uskon, että Ratinen on O’Learynkin kanssa pelannut. Koeluontoisesti O’Leary on ollut myös ylivoimalla. Kaikki saavat mahdollisuuden ja samalla valmennus testaa pelaajia eri tilanteissa tosipelejä varten ja myös mahdollisia loukkaantumisia varten.

Meklari

Luottopelaaja
Mä luulen, että Hölö testailee edelleen hieman eri yhdistelmiä löytääkseen ennenkaikkea toimivia pelaajapareja. Tästä syystä uskon, että Ratinen on O’Learynkin kanssa pelannut. Koeluontoisesti O’Leary on ollut myös ylivoimalla. Kaikki saavat mahdollisuuden ja samalla valmennus testaa pelaajia eri tilanteissa tosipelejä varten ja myös mahdollisia loukkaantumisia varten.
Rati on pelannut Nättisen kanssa ja O Leary ollut Väisäsbjörkin välissä nimellinen kolmossentteri. Tosin siitä kentästä tulee niin isot neloskenttä vibat ettei ole tosikaan.

OTP

Luottopelaaja
Tai sitten jotkut vaan on sokeita tai ei tajua kiekosta mitään kun arvostelevat Ratista ihan sama kuinka hyvin pelaa!Itsekin arvostelen pelaajia mutta jos nämä arvostelemani pelaajat alkavat pelaamaan hyvin on mun hyvin helppo kääntää kelkka ja alkaa kehumaan heitä.

Yleensä en jaksa alkaa vänkäämään asioista täällä. Mutta vastaan kerran olen kyllä muuttanut muutamista pelaajista ihan avoimesti mieleni.

OTP

Luottopelaaja
Millä tavalla sokea piste? Joukkueen parhaita ellei paras luistelija, loistava kamppailija, vie pelin painopisteen vastustajan päätyyn. Viimeiset ratkaisut oli heikkous, mutta nyt on alkanut pinnojakin rapisemaan hyvää tahtia. Kaikille näille on tilastot pohjana jos haluaa käydä kurkkimassa.

Eihän Ratinen nyt ole yhtä monipuolinen kuin meidän ykkösketjun hyökkääjät tai ole ykköskorin hyökkääjä ylipäätään. Johonkin kolmosketjuun onkin sitten jo erinomainen pala. Toki meillä 2-3 ketjut tulee olemaan aika identtisiä tasoltaan, koska varsinainen kakkossentteri puuttuu. Kyllä suurimmalla osalla on täysin realistinen näkemys miehestä.

Teikäläinen kyllä oli kenties joukkueen tärkeimmän pelaajan Mäntykivenkin perässä ties kuinka pitkään joten en hirveästi luota ymmärrykseesi.

Vastasin jo samantapaiseen viestiin aiemmin. Mäntykivestä olen mieleni muuttanut mutta silloin kun arvostelin siihen oli aihetta.

Keltavihreä

Luottopelaaja

Ite oon sitä mieltä et nää ipa1970 ym jatkuvasti negaa kirjoittavat on ylipäätään elämänasenteeltaan hyvin negatiivista porukkaa.

Ilveksellä menee todella hyvin ja ollaan yksi suurimpia mestarisuosikkeja. Osa silti valittaa päivästä, viikosta ja kuukaudesta toiseen ku kaikki on paskaa paitsi kusi.

Nää kaverit valittaa taatusti muussakin elämässä ihan kaikesta. Töissä kaikki on idiootteja, naapurit myös, kukaan muu ei tajua mistään mitään jne....

Viimeksi muokattu:

Meklari

Luottopelaaja
Ite oon sitä mieltä et nää ipa1970 ym jatkuvasti negaa kirjoittavat on ylipäätään elämänasenteeltaan hyvin negatiivista porukkaa.

Ilveksellä menee todella hyvin ja ollaan yksi suurimpia mestarisuosikkeja. Osa silti valittaa päivästä, viikosta ja kuukaudesta toiseen ku kaikki on paskaa paitsi kusi.

Nää kaverit valittaa taatusti muussakin elämässä ihan kaikesta. Töissä kaikki on ifiootteja, naapurit myös, kukaan muu ei tajua mistään mitään jne....
Pakko tähän sanoa, että eipä ainakaan tällä kertaa tuo asian aloittanut @ipa1970 Ratisen puolustaminen ollut mikään negatiivis hakuinen kirjoitus.

ja 23 muuta

Vakiokokoonpanossa

”Enhän minä niin ole sanonut ja jos olenkin sanonut niin en ole sitä tarkoittanut”

Asiaan:

Ilmeisesti sanoin. Ja se on kyllä pahasti sanottu, koska kuulun Hölön fanclubiin.

Pointti kuitenkin oli, että mielestäni Ratisen siirtäminen pysyvästi neloseen olisi virhe.

Keltavihreä

Luottopelaaja
Pakko tähän sanoa, että eipä ainakaan tällä kertaa tuo asian aloittanut @ipa1970 Ratisen puolustaminen ollut mikään negatiivis hakuinen kirjoitus.
Minäkin tykkään Ratisesta. Ei tää keskustelu mun käsittääkseni nyt liity oikeestaan mihinkään Ratiseen.

Tän väsyneenä jäsenen kirjoituksia en edes vaivaudu lukemaan.

Mulle on ihan sama kuka pelaa missäkin ketjussa. Pääasia et Ratinen mukaanluettuna hyvävireiset pelaajat saa peliaikaa.

Niinkuin joku jo kirjoittikin, aikas paljon se Rauhalakin on nelosketjussa peliaikaa joka vuosi poffeissa saanut.

Miksei Ilveksessäkin voisi nelosketjun mies pelata isoilla minuutilla esim. minuuteilla millä Ratinen yleensä.

Täällä liikaa porukkaa jumiutuu johonkin ketjunumeroihin. Ei ole nykypäivää se ollenkaan.

Lisäksi on lähes varmaa, ettei poffeissa ole kaikki laiturit terveenä, ni silloin ei tarvi edes miettiä mitää Ratisia nelosketjun.

Viimeksi muokattu:

Blackhawk

Luottopelaaja
Mun mielestä oli. Ratista kohtaan toki posia(aiheesta!), mutta meidän neloskentän miehet on vaan ”jämämiehiä joiden kanssa joutuu pelaamaan”. Vaikea löytää positiivista signaalia.

ja 23 muuta

Vakiokokoonpanossa

Nää kaverit valittaa taatusti muussakin elämässä ihan kaikesta. Töissä kaikki on ifiootteja, naapurit myös, kukaan muu ei tajua mistään mitään jne....
Varmaankin näin vaikka kirjoitus Ratisesta olikin asiallinen.

Enemmän täällä on kuitenkin niitä jotka omassa tunnekuohussaan ovat antamassa kaikille kenkää tai nimittelevät Ilveksen pelaajia mitä alhaisimmilla nimityksillä. Seuraavana päivänä sitten taas hurrataan. Toivon, että ko ryhmä ei ole päättävässä asemassa yhteiskunnassa ja ovat lapsettomia.

tynamo

Luottopelaaja
Miksi täällä ees keskustellaan yhden meidän parhaimman hyökkäyspään pelaajan siirtämistä 4 kentän laitaan?Ei tuu tapahtumaan ja edelleen se 2 sentteri olis listalla paljon ennen tätä mahdollista laituria.
Se on ollut selvää jo marraskuusta, että sitä kakkossentteriä rosteri huutaisi. Lienee kuitenkin saletti, että tämä jää hommaamatta.

Eli jos kassaa on, niin lyödään se laituriin. Ei se joukkuetta heikennä. Palstalla spekuloitu hyökkäyspään laatulaiturin ja nelosen fyysisen mörön välillä. Näissä on puolensa. Taitava, pelintekoonkin kykenevä kaveri, toisi lisää luovuutta ja iskukykyä hyökkäyspäähän kakkos- tai kolmosketjuun. Mahdollisesti myös ylivoimalle. Tämä tarkoittasi tällä hetkellä käytännössä sitä, että Mese pelaisi nelosessa. Mörssärilaituri sijoittuisi sujuvasti O`Learyn viereen ja sementoisi nelosta sitten melko puhtaasti rikkovaksi ja puolustavaksi kentäksi. Tämä elementti toki toisi yhden kortin lisää pöytään esim. jos IFK astuu vastaan pudotuspeleissä.

Silti, itse painottaisin sitä materiaalin leveyttä ja laatua. Pelkästä leveydestä ei ole juuri iloa, jos yhden-kahden loukin jälkeen meillä kärkiketjuihin ja ylivoimalle sijoitellaan Könöstä ja Väisästä.

Sitten, mitä tulee palstatovereiden yleiseen arvosteluun tai luonneanalyyseihin, niin jättäisin väliin. Meitä on moneen junaan ja ravintolavaunusta jarruvaunuun. Kukin tyylillään. Palstan suola on se, ettei kaikki toitota samaa säveltä.

ZikZak

Vakiokokoonpanossa
Vastasin jo samantapaiseen viestiin aiemmin. Mäntykivestä olen mieleni muuttanut mutta silloin kun arvostelin siihen oli aihetta.
Mutta et niin paljoa ole muuttanut että kauheesti kehuisit?
Ite yritän ajatella niin että vaikka olisi joku pelaaja josta en niin kauheesti pidä, pitää minun silti pystyä kehumaan tätä pelaajaa silloin kun sille on aihetta.Ei se nyt voi mennä niin kuin sinulla Ratista kohtaa menee että joka pelissä hakemalla haet vaan Ratisesta huonoa sanottavaa ja vaikka pelaisi kuinka hyvän pelin löydät jonkun yhden kiekonmenetyksen josta sitten alat huutelemaan täällä.Jos et muuhun pysty niin ole edes sanomatta mitään.

Viimeksi muokattu: