• Moro! Perinteinen Ilvesfoorumin kevätveikkaus järjestetään nyt jo yhdeksättä kertaa. Suuren suosion saavuttanut veikkaus järjestetään omassa osiossaan täällä. Kaikki joukolla mukaan, ja veikkausonnea!

Ilveksen kokoonpano 2024-2025

yellowgreen

Luottopelaaja
Kakkoskentän suoritus edellisessä pelissä on mun mielestä esimerkki hienosta tekemisestä, mikä jää usein näkemättä. Borgi veti aloituksia todella kovalla prosentilla. Calle taas selvästi laitettiin erilaiseen rooliin kuin yleensä, hoiti sellaista Nättismaista roolia mätsäten. Mielestäni nimenomaan Männyille ja Najmaneille laitettiin tulosvastuu ja näille rouhiminen ja tuloksen estäminen viimeksi.

Nyt jos saadaan tuo O'Leary/Nättinen parivaljakko takaisin, niin erittäin hyvä, saa Borgin kenttä taas vähän enemmän hyökkäyspäähän aikaiseksi aivan varmasti.

tggmn

Luottopelaaja
aika hyvin on kyllä nyt balanssissa ketjut, varsinkin 1 - 3, oli supia tai ei.

Pikkasen vielä koostumus petraa, kun Supi on takasin, Lieriö ja Ratinen neloseen, siinä sitten Kos/bau/björkka kolmantena.

Blackwolf

Luottopelaaja
aika hyvin on kyllä nyt balanssissa ketjut, varsinkin 1 - 3, oli supia tai ei.

Pikkasen vielä koostumus petraa, kun Supi on takasin, Lieriö ja Ratinen neloseen, siinä sitten Kos/bau/björkka kolmantena.
Itse olen Suomen paluun jälkeenkin edelleen sitä mieltä, että Ratista kannattaa kolmessa kärkiketjussa peluuttaa. Siirtää painopistettä vastustajan päätyyn ja pysyy kiekossa.

Najmanin tuolta ensimmäisenä nappaisin pois. Ehkä sitten kokonaan kokoonpanosta. Najman on kuitenkin hieman pehmeä, ja Ratinen näistä kahdesta antaa peliin enemmän.

Nelosessa olisi nyt hyvä sauma kierrättää Baun ympärillä pelaajia peliesitysten mukaan. Siellä Könönen-Björkqvist-Väisänen-OLeary nelikosta aina terävimmän oloista kentälle.

yellowgreen

Luottopelaaja
Itse olen Suomen paluun jälkeenkin edelleen sitä mieltä, että Ratista kannattaa kolmessa kärkiketjussa peluuttaa. Siirtää painopistettä vastustajan päätyyn ja pysyy kiekossa.

Najmanin tuolta ensimmäisenä nappaisin pois. Ehkä sitten kokonaan kokoonpanosta. Najman on kuitenkin hieman pehmeä, ja Ratinen näistä kahdesta antaa peliin enemmän.

Nelosessa olisi nyt hyvä sauma kierrättää Baun ympärillä pelaajia peliesitysten mukaan. Siellä Könönen-Björkqvist-Väisänen-OLeary nelikosta aina terävimmän oloista kentälle.
Mjaaaa. Najman ja Svej löytäneet toisiaan koko ajan lisää.

Jos Supi palaa, niin onko missä kunnossa ja tuoko ykköseen mitä? Rati tuo tällä hetkellä samaan tempoon sopivia jalkoja. Mutta niin. Täydessä kunnossa

Supi-Mänty-Lööke
Borgit
Rati-Najman-Svej
Bau/Könönen-Nättinen-Kappe/Lieriö/Väiski

Siinö onki sellanen nelosketju, että on varmaan vastustajalla kivaa.

Tinke18

Vakiokokoonpanossa
Mjaaaa. Najman ja Svej löytäneet toisiaan koko ajan lisää.

Jos Supi palaa, niin onko missä kunnossa ja tuoko ykköseen mitä? Rati tuo tällä hetkellä samaan tempoon sopivia jalkoja. Mutta niin. Täydessä kunnossa

Supi-Mänty-Lööke
Borgit
Rati-Najman-Svej
Bau/Könönen-Nättinen-Kappe/Lieriö/Väiski

Siinö onki sellanen nelosketju, että on varmaan vastustajalla kivaa.
Toisaalta sit taas kolmonen näyttää tässä mun silmään siltä, että puolustussuuntaan pelatessa olisi isoissa ongelmissa.

Jatketaan tähän perään, että kenet tiputtaisitte pakeista Latvalan tieltä? Vai jätetäänkö Ode katsomoon? Utunen oli mun mielestä eilen hyvä. Parhaita mun näkemiä pelejä Ilves-paidassa. Oli aktiivinen, puolusti hyvin mailalla, sai nostettua kiekkoa jalalla ja tuki hyvin hyökkäyksiä. Simme/Gazda parivaljakko on ollut jotenkin vaisu ja peliesitysten perusteella eivät välttämättä paikkaansa ansaitsisi. Pelli on ollut yv:llä huomattavasti aktiivisempi kiekolla. Löytyykö näille molemmille enää yv-roolia, kun Supi palaa? Mutta kai se Parikka on, joka tilaa tekee, jos joku tekee.

tggmn

Luottopelaaja
Toisaalta sit taas kolmonen näyttää tässä mun silmään siltä, että puolustussuuntaan pelatessa olisi isoissa ongelmissa.

Jatketaan tähän perään, että kenet tiputtaisitte pakeista Latvalan tieltä? Vai jätetäänkö Ode katsomoon? Utunen oli mun mielestä eilen hyvä. Parhaita mun näkemiä pelejä Ilves-paidassa. Oli aktiivinen, puolusti hyvin mailalla, sai nostettua kiekkoa jalalla ja tuki hyvin hyökkäyksiä. Simme/Gazda parivaljakko on ollut jotenkin vaisu ja peliesitysten perusteella eivät välttämättä paikkaansa ansaitsisi. Pelli on ollut yv:llä huomattavasti aktiivisempi kiekolla. Löytyykö näille molemmille enää yv-roolia, kun Supi palaa? Mutta kai se Parikka on, joka tilaa tekee, jos joku tekee.
En oo ite ainakaan latvalaa kaivannut. Pelitempo ja intensiteetti kun nousee, niin tosi altis kaveri virheille ja jäähyille.