Muutama havainto ensi kauden jengistä, maalivahtiosastohan menee kaiken järjen mukaan täysin uusiksi nyt toivon kyllä että kaivetaan jostain mahdollisimman kova ja varma ykkönen eikä lähdetä sellaisella 50-50 tandemilla. Jotain Larmia voisi esimerkiksi Ruotsista koittaa kysellä. Jossain oli juttua että Kuivila kaipailisi jo kakkosveskan tonttia ensi kaudelle, en ole A-junnujen pelejä katsellut mutta vähän kuulostaisi hurjalta. Toisaalta toki ei mielestäni Ilves saisi tällaista lupausta päästää muualle ja onhan Tapparankin duona nyt Metsola-Kohonen. Ykkösveskan suhteen nyt hirttäydyin vähän tähän Larmi-ajatukseen kun sen keksin, saa heittää parempia ideoita jos mieleen tulee, mutta jotain tuon tyylistä ehdottomasti.
Pakisto näyttää kyllä todella hyvältä ensi kaudelle ihan kaikin puolin. Utunen, Pelli, Parikka, Johansson, Latvala ja Soini sopimuksen alla. Frimanille jatkoa vaan, ja lisäksi tuohon menisi vielä yksi mielestäni. Santeri Hatakka on kyllä sellainen joka nimenä kovettaisi ja luulen että sopisi tuohon pelityyliin kuin nyrkki silmään. Jokipakan suhteen jotain huhua kanssa ollut, jos Friman ei jatka niin eiköhän tuo siihen tilalle menisi mutta jotenkin edelleen vähän paha maku tuosta 2022-23 kaudesta, toki iso osa oli sitä että tiesi palkkapussin olevan helvetillinen mutta olihan tuo monilta osin löysää menoa. Eli mieluiten niin että Gazda>"Hatakka" ainoa muutos kun kerran lähdössä on ja Rautanen voi jatkaa matkaansa niin saadaan Soini pykälän ylemmäs hierarkiassa.
Sentterien suhteen onkin tekemistä, minä vähän luulen että Mäntykivi jatkaa ulkomaille nyt matkaansa mikä tarkottaisi että kaksi kärkisentteriä täytyy hommata. Nättinen alkanut näyttää siltä että menee ehdottomana kolmosena ja Borg tai joku vastaava nelosena, Baun paikka ehdottomasti laidassa. Leino ja Ruotsalainen ovat SHL:ssa sellaisia joita täytyy kosiskella ja Koppanen kyllä menisi kanssa ehdottomasti tuohon kakkossentteriksi. Sen verran pitkään Koppanen tahkonnutkin Amerikassa että voisi olla Suomeen paluun aika.
Laituriosastolle on mukavaa että Klingbergille ja Svejkovskylle on optiot, ja kaiken järjen mukaan nämä käytetäänkin ja kun Löökellekin on sopimus niin rightin laiturien suhteen on aika komea tilanne. Tämä tarkottaisi vääjäämättä sitä että en kyllä Meskaselle näe ensi kaudella käyttöä, kun Laurellkin varmasti saa enemmän roolia tulevalla kaudella.
Vasemmalle puolestaan onkin vähän aukkoa, ja sinne kyllä näen ehdottomasti yllä spekuloidun Henrik Haapalan. JOS kuitenkin käy niin ikävästi että Suomi lähtee ulkomaille niin Haapala ei voi olla kovin vasemman puolen laituri, vaan enemmän se mikä Stransky oli tähän kauteen lähdettäessä. Suomen korvaajilla en ala edes spekuloimaan, sen verran isot saappaat on sillä kaverilla täytettävänä. Könöstä ja Björkqvistiä en myöskään lähtisi ensi kauden rosteriin sovittelemaan, joten vaikka Kosia ja Laurellia vähän ylös hierarkiassa nostellaan niin kyllähän tuonne vielä alakenttiin joku hyökkääjä menisi.
Topias Haapasen nimi tuli itselle mieleen ja on profiloitunut hyväksi alakenttien alivoimapelaajaksi Turun vuosien aikana ja tykkäisin hänet nelosessa nähdä, mutta hänellähän oli se joku tapaus kun vittuili Ilveksen yleisön suuntaan, en nyt tarkkaan itse muista missä yhteydessä oli, mutta juttuahan tuosta on täällä usein ollut ja on kyllä ehdoton red flag jos on noin toiminut. Mutta minä en tosiaan muista miten tarkalleen meni tuo.
Vähän tulee turhaan näissä fantasioinneissa korostettua näitä omia poikia ja paluumuuttajia mutta se vaan on niin että tuttujen pelaajien osalta tämä on paljon helpompaa kun tietää profiilin aika tarkkaan. Mutta tuskin nyt kukaan valittaisi jos 2025 syksyn avauspelissä Arttu Ruotsalainen, Santeri Hatakka ja Joona Koppanen luistelisivat jäälle.