Vs: Ilveksen nykytilanne
Otan nyt kunnolla ensimmäistä kertaa tähän "Esisopimus purettu" -juttuun.
Aamulla luin puhelimeni kautta twitteriä ja siellä Arponen twiittaili jo pahaa enteilevästi. Yleensä puhun kavereille lätkäaiheisista twiiteistä, mutta nyt jätin väliin, koska asia koski Ilves ja vielä negatiivisesti. Kavereistani pari on Tappara-kannattajia, jotka osaa kettuilla Ilveksen tilanteesta. En odottanut tältä päivältä minkäänlaisia uutisia kuitenkaan, mutta kotiin tultua isäni kysyi, joka olen lukenut uutisen. Katsoin nopeasti näyttöä ja sanoin en ja kävelin pois hiljaa.
Nyt olen miettinyt paljon asioita ja olen tullut moniin johtopäätöksiin asiasta.
a)Sjöblomin tyyli oli liikaa vanhan liiton Ilvesläisille.
b)Hallitus ja osakkaat pitivät Sjöblommia uhkana itselleen (ei ilvekselle)
c)Rahanpesu epäily
Otan käsittelyyn tuon c) kohdan. Vuonna 2008 Savon Sanomat julkaisi uutisen, jossa Idänkauppayhtiön entistä johtoa epäiltiin rahanpesusta. Sjöblom liittyi uutiseen sillä kannalla, että hänet valittiin tapauksen jälkeen hallituksen puheenjohtajaksi kyseiseen firmaan. Toinen päivä tätä kuluvaa kuukautta Hesari julkaisi kyseistä tapausta koskevan uuden uutisen, jossa mainittiin suoraan tälläin: "Rikoksista epäillään yhtiöiden omistajia, johtohenkilöitä sekä joitakin muita yhtiöiden palveluksessa olleita henkilöitä. Tutkinnan alkuvaiheessa oli vangittuna neljä henkilöä." On kai mahdollista, että keskusrikospoliisi on ottanut Sjöblomin tuosta jutusta tutkintaan. En muuten usko tuota, että Sjöblom on uhka Ilveksen tulevaisuudelle -roskapuhetta. Tässä jutussa voi tottakai olla perää, mutta lähtökohtaisesti tämä on vain omaa spekulaatiota.
Tietohan on se, että Vinny on vain hallituksen ja Jääskeläisen sätkynukke. Jääskeläinen ja hallitus, eteenkin Kainulainen voi syöttää Vinnyllä vaikka mitä soopaa, tätä Sjöblom epäili tietääkseni Aamulehden tiloissa pidetyssä lehdistötilaisuudessaan. Olen hämmentynyt tästä nimi asiasta Mattila ja Oksanen ei kuulemma tiennyt allekirjoittavansa mitään. Pajuojan tilanne on myös ristiriitainen, mies sanoo toivoneensa, että Sjöblom olisi ostanut Ilveksen heti kesällä, eikä viidestoistapäivä (huom. tämä on pelkkä sanonta). Silti Juupe kirjoitti tuon jutun. Mikko Helin väitti ettei tiedä asiasta mitään, mutta tunnusti allekirjoittaneensa asian (puna-armeija seläntakana?).
Varmaa on se, että Sjöblom ei Ilvestä osta, vaikka Marko väittääkin ettei asia ole vielä loppuun käsitelty. Nostan kuitenkin Markolle hattua hyvästä työstä mitä hän teki näin lyhyessä ajassa Ilveksen eteen. Tässä kohtaa kaikki tuki Tuokkolalle ja pelaajille, toivottavasti tämä kohu ei vaikuta peliesityksiin, vaikka pahoin pelkään.
EDIT: Simo Hirvosen nimi on poistettu TheTiedotteesta.