Ilveksen nykytilanne

Nixu

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
334
Vs: Ilveksen nykytilanne

Itseäni askarruttaa tällä hetkellä selänpesuporukan toilailujen lisäksi, ja osittain siitä johtuenkin, Ilveksen sopimustilanne ensi vuodelle.

Kuka tekee jatkosopimuksia? Sjöblom puhui ennen selkäänpuukotusta siihen tyyliin että tulevaisuutta rakennetaan, mutta nyt ei ole enää Sjöblomia eikä sen koommin urheilutoimenjohtajaakaan.... Loka-Marraskuu lienee tärkeintä aikaa ensi vuoden sopimuksia sorvattaessa.

Keränen/Gyspers kaksikko tärkein kiinnitettävä, Corso kaiketi tekee päätöksensä vasta kauden päätteeksi.
 

vivalavili

Luottopelaaja
Viestejä
1 401
Vs: Ilveksen nykytilanne

Corso alkaa olla siinä iässä että taitaa ura pikapuoliin olla paketissa. Jos vielä yks kausi tän jälkeen
 

Dirty deed

Luottopelaaja
Viestejä
1 255
Vs: Ilveksen nykytilanne

Jikomn sanoi:
Corso alkaa olla siinä iässä että taitaa ura pikapuoliin olla paketissa. Jos vielä yks kausi tän jälkeen

Juu, Ipassa ei hyvällä katsella yli 35-v senttereitä. ;)
 

Nixu

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
334
Vs: Ilveksen nykytilanne

Corso ei ainakaan toistaiseksi ole osoittanut mitään hiipumisen merkkejä, mies on rautaisessa kunnossa ja pisteitä kertyy. Mielummin Corsolle jatkot kuin joku uusi Ahl-arpa...
 

Hupsukorva

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
695
Vs: Ilveksen nykytilanne

Brooks sanoi:
Jotenkin kuvaavaa vallitsevalle sekaannukselle on se, että Sjöblom sanoo neuvotelleensa Ilves ry:n edustajien kanssa tavaramerkkiin liittyvistä kysymyksistä, mutta Ilves-Hockey Oy:n hallitus "on ollut Ilves ry:n tietojen varassa." Sjöblomin mukaan "hallitukselle mennyt tieto onkin vääristynyt jossakin kohtaa." Ei ihme, jos vallitsee sekaannusta ja epäluottamusta, jos yhteistyö on tuollaisella tasolla.

Itse olen kuullut, että Sjöblomin itsestään antama kuva talon ulkopuolelle ei välttämättä täysin vastaa talon sisällä näkyvää.
Siinä että ei kysele, infoa tai neuvottele vaan tarttuu itse toimeen eri asioissa on sekä hyviä että huonoja puolia. En pitäisi mahdottomana, että hän on ollut kontakteissa ry-väen kanssa, mutta tätä tietoa ei syystä tai toisesta ole jaettu hallitukselle.

Olisiko sitten ollut tarkoituksellista (hallitus menossa vaihtoon joka tapauksessa eikä niille haluta kaikkia kortteja näyttää) tai tahatonta (toimii joissakin asioissa ennen ajattelua/liian paljon palloja ilmassa samaan aikaan ja unohtuu), enpä tiedä. Jos taas uskoo hallituksen olevan "hyvien puolella", tuollaiset neuvotteluista kertomatta jättämiset voidaan aika ripeästi tulkita "salailuksi", mikä tuskin nostaa luottamusta ostajakandidaattiin ("mitä sillä oikein on mielessä"). Etenkin jos alle on jo saatu jotain skismaa ja KHL-farmi-epäilyjä.

Pystyykö tuollaista KHL-farmipeikkoa jollakin sopimusteknisellä asialla muuten sulkemaan pois? Kuulostaa hankalalta muotoilla.
Työkaveri väittikin jo Sjöblomin olevan sitkeä siksi, koska venäläiset painostavat ja ovat rahat ojossa ostamassa Ilvestä, kun omistajuus on siirtynyt. Varmaan tältä palstalta lukenut.. :) Eikös siinä menisi vähän kuin Sjöblomilta maine, ellei saisi sitä selitettyä niin että "taloudellisista syistä oli pakko"?

En ymmärrä, miksi tuo sopimuspurun ilmoittaminen Ilveksen puolelta hoidettiin niin kiireellä ja sitä kautta huonosti? Olisihan siinä kuvitellut olevan lappujen jättäjillä edes päivä aikaa istua alas ja pohtia, miten tämä nyt hoidetaan (en nyt edes oleta, että olisi ajateltu kaikki osapuolet kokoontua yhden pöydän ääreen keskenään selvittelemään asiaa, tai vaikka porukalla lennetty New Yorkiin juttelemaan).

Paljonhan tässä tilanteessa on kummallisia piirteitä, enkä totta vie tiedä kumman puolen tässä olettaisi/edes toivoisi olevan oikeassa.

Elämme jännittäviä aikoja Ilves-fanin kannalta, kuten viime vuosina on tapana ollut. Onneksi kaukalossa näyttää sairaan hyvältä.
 

B

Luottopelaaja
Viestejä
7 643
Vs: Ilveksen nykytilanne

Itse ottaisin mielummin ensi kaudeksi jonkun nuoren pelaajan ykkössentteriksi, jonka parhaat vuodet ovat vasta edessä. Tietenkin Corsokin kelpaa, mutta noin yleisesti ajateltuna. Joku Ben Maxwellin tapainen olisi aika kova sana.

Tuo siis tuohon pari viestiä ylempänä olevaan viestiin, joka on kyllä pistetty väärään ketjuun.
 

Hermis

Guest
Vs: Ilveksen nykytilanne

Hupsukorva sanoi:
En ymmärrä, miksi tuo sopimuspurun ilmoittaminen Ilveksen puolelta hoidettiin niin kiireellä ja sitä kautta huonosti? Olisihan siinä kuvitellut olevan lappujen jättäjillä edes päivä aikaa istua alas ja pohtia, miten tämä nyt hoidetaan (en nyt edes oleta, että olisi ajateltu kaikki osapuolet kokoontua yhden pöydän ääreen keskenään selvittelemään asiaa, tai vaikka porukalla lennetty New Yorkiin juttelemaan).

Paljonhan tässä tilanteessa on kummallisia piirteitä, enkä totta vie tiedä kumman puolen tässä olettaisi/edes toivoisi olevan oikeassa.

Itseäni ainakin ihmetyttää, miksi sopimuksen purku piti ilmoittaa maanantaina, jos asoista oli tarkoitus pitää palaveria juuri samana päivänä hallituksen ja MS:n välillä. Varsinkin jos syyttää toista osapuolta siitä, ettei keskustele. Eikö olisi ollut ihan fiksua käytöstä ensin jutella ja sitten jos tarve vaatii irtautua sopimuksesta (tai tarkemmin ehdottaa myyjälle sopimuksesta irtaantumista). Sopimushan lienee VM:n ja MS:n välinen, eikä hallitus kai sitä purkaa voi vaan ehdottaa, jos nyt oikeastaan sitäkään tehdä.
 

W124

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
315
Vs: Ilveksen nykytilanne

Jossittelua:Mitä voi tapahtua jos Ilves myydään vilpillisiin käsiin. Tässä muutama skenaario.

1.KHL farmijoukkeeksi venäläisten omistukseen. Oma juniorityö ajetaan alas ja muutkin kustannustekijät. OK, fanina voin elää asian kanssa.

2.ilves pudotetaan mestikseen lunastetaan liigaosake ja myydään kaikki materiaali ja immateriaali mikä voidaan. Tämä olisi fanille todella ikävä juttu.

3. Mitä vielä?

Muistaako joku miten Uotin veljekset tekivät Salon Seudun Sanomille ja parille muulle yritykselle. Valtaus, hajottaminen, kaikki erikseen myyntiin ja rahat omaan taskuun. Itku ja petettyjä ihmisiä vain jäi jäljelle.
 

Myyntimies

Guest
Vs: Ilveksen nykytilanne

Battery sanoi:
Tero sanoi:
Sarjataulukkoa vilkaisemalla voi havaita, että sarjajohtaja Pelicans on kaksi pistettä edellä Ilvestä ja ottelun enemmän pelanneena. Tahtoo sanoa, että Ilveksellä on tasaavassa ottelussa nousta sarjakärkeen. Edellisestä kerrasta on hetki aikaa.

Se kumpi voittaa perjantaina kolmen pisteen arvoisesti, Ilves tai SaiPa, nousee sarjan kärkeen. SaiPa tasapisteissä kolmen pisteen voittojen turvin.

Näin on! Perjantaina kaikki hallille kannustamaan Ipaa.
 

Jip Pii

Rivipelaaja
Viestejä
42
Vs: Ilveksen nykytilanne

W124 sanoi:
Jossittelua:Mitä voi tapahtua jos Ilves myydään vilpillisiin käsiin. Tässä muutama skenaario.

1.KHL farmijoukkeeksi venäläisten omistukseen. Oma juniorityö ajetaan alas ja muutkin kustannustekijät. OK, fanina voin elää asian kanssa.
Kuinka Ilves-Hockey Oy:n omistaja voisi lakkauttaa Ilves Ry:n? Peikkoja ei pidä etsiä ainakaan sieltä, missä niitä ei ole.
 

Tervaskanto

Luottopelaaja
Viestejä
1 216
Vs: Ilveksen nykytilanne

Hupsukorva sanoi:
Itse olen kuullut, että Sjöblomin itsestään antama kuva talon ulkopuolelle ei välttämättä täysin vastaa talon sisällä näkyvää.
Näin olen minäkin kuullut eikä kyse ole ihan kevyistä jutuista
 

17

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
843
Vs: Ilveksen nykytilanne

Tervaskanto sanoi:
Hupsukorva sanoi:
Itse olen kuullut, että Sjöblomin itsestään antama kuva talon ulkopuolelle ei välttämättä täysin vastaa talon sisällä näkyvää.
Näin olen minäkin kuullut eikä kyse ole ihan kevyistä jutuista
On se hyvä että jotkut kuulee, vaikka kukaan ei mitään kerro!
Voitaisiinko tällaisia viestejä vähän valottaa, kiitos? Muutenhan informaatioarvo on tällaisilla viesteillä osapuilleen täysi nolla.
 

parkano79

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
731
Vs: Ilveksen nykytilanne

Tervaskanto sanoi:
Hupsukorva sanoi:
Itse olen kuullut, että Sjöblomin itsestään antama kuva talon ulkopuolelle ei välttämättä täysin vastaa talon sisällä näkyvää.
Näin olen minäkin kuullut eikä kyse ole ihan kevyistä jutuista

Itse olen kuullut että Jääskeläinen on mukava mies ja ajattelee vain Ilveksen parasta... Oli Sjöblom mimmonen tahansa on hän silti parasta mitä Ipalle on piitkääään aikaan tapahtunut.
 

Keltavihreä

Luottopelaaja
Viestejä
5 006
Vs: Ilveksen nykytilanne

Sjöblom pääomistajaksi päästyään tekisi varmasti melkoisen tuuletuksen, niinkuin pitääkin. Onko se ny ihme, että ihmiset keihin tuuletus koskee tai pelkää koskevan niin marisee ettei Sjöblom ole mukava mies. Ja jos Sjölom ei ole kaikille tekemisiään kertonu, ni mitä sitten. Tartteeko niille kaikille kaikki kertoo, varsinkaan niille ketkä tuuletuksen mukana poistuvat kuvioista muutenkin. Ei tuuletuksesta jää kaikille hyvä mieli, mutta se on välttämätön Ilveksen hyvin voinnin kannalta, niinkuin kaikki tietää.
 

Konnan lämäri

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
440
Vs: Ilveksen nykytilanne

17 sanoi:
Tervaskanto sanoi:
Hupsukorva sanoi:
Itse olen kuullut, että Sjöblomin itsestään antama kuva talon ulkopuolelle ei välttämättä täysin vastaa talon sisällä näkyvää.
Näin olen minäkin kuullut eikä kyse ole ihan kevyistä jutuista
On se hyvä että jotkut kuulee, vaikka kukaan ei mitään kerro!
Voitaisiinko tällaisia viestejä vähän valottaa, kiitos? Muutenhan informaatioarvo on tällaisilla viesteillä osapuilleen täysi nolla.

Kyykyttämistä, haukkumista, huutamista, ihmisten aliarviointia, työpaikkakiusaamista, muiden varpaille tallomista ("mä hoidan kaiken") -> sairaslomia -> työkyvyttömyyttä -> motivaation katoamista.

Tiedän että väitteet ovat vakavia ja vaikeita uskoa.

Näin itse kuullut ja ketjussa välissä yksi ihminen ennen toimistoa.

Mut kuten tuolla toisaallakin totesin niin mediaan ja faneihin, myös muhun päin, kaikki on näyttänyt erittäin hyvältä.
 

Tarinankertoja

Luottopelaaja
Viestejä
3 428
Vs: Ilveksen nykytilanne

Aitiopaikka sanoi:
Kyykyttämistä, haukkumista, huutamista, ihmisten aliarviointia, työpaikkakiusaamista, muiden varpaille tallomista ("mä hoidan kaiken") -> sairaslomia -> työkyvyttömyyttä -> motivaation katoamista.

JA tämäkö olisi syy lopettaa due diligence?

Jos näin on, niin huh huh. Yritysten työntekijöiden mielipiteet lopettavat pääosakkeenomistajan ja ostajan välisen sopparin?

Vaikka työntekijöiden huono kohtelu ylipäätään on erittäin tuomittavaa, ei sillä voi olla mitään merkitystä omistajanvaihdokseen ja sen valmisteluun. Kriisiyrityksessä kun epävarmuus ja tuska ovat defact asioita, joita ei voi välttää. Omistajan vaihdos tuo tuskaa kaikkialla missä se toteutetaan, käykää kysymässä Nokialaisilta kun Microsoft tuloo työnantajaksi. Se tuo epävarmuutta ja huolta. Ja tämmöisiä pitää koittaa lievittää ja korjata mahdollisuuksien mukaan…

Mutta eihän se nyt voi vaikuttaa Omistustason järjestelyihin, työntekijöiden mielipiteiden?
 

Konnan lämäri

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
440
Vs: Ilveksen nykytilanne

Tarinankertoja sanoi:
Aitiopaikka sanoi:
Kyykyttämistä, haukkumista, huutamista, ihmisten aliarviointia, työpaikkakiusaamista, muiden varpaille tallomista ("mä hoidan kaiken") -> sairaslomia -> työkyvyttömyyttä -> motivaation katoamista.

JA tämäkö olisi syy lopettaa due diligence?

Minä en sanonut että se olisi syy. Totesin vain että ulospäin näkyvä kuva miehestä on hyvin eriliainen kuin sisältäpäin kuuluva.

Sitä että kumpi on oikea, onko molemmat vaiko kumpikaan - en ota kantaa kun en ole miestä tavannut muuta kuin hallin käytävällä vastaan kävellessä.
 

Lynx

Uusi Ilves since 2017
Viestejä
1 012
Vs: Ilveksen nykytilanne

Aitiopaikka sanoi:
Minä en sanonut että se olisi syy. Totesin vain että ulospäin näkyvä kuva miehestä on hyvin eriliainen kuin sisältäpäin kuuluva.

Sitä että kumpi on oikea, onko molemmat vaiko kumpikaan - en ota kantaa kun en ole miestä tavannut muuta kuin hallin käytävällä vastaan kävellessä.

Hyvin tavanomainen tilanne työyhteisön ilmapiiriasioissa: työntekijät hahmottavat vain omaa tuttua ympäristöään/tonttiaan/tehtäväänsä koskevat asiat, missä muutosvastarinta on suurinta, ja työnjohto/omistaja näkee asiat pelkästään numeroiden/tehokkuuden kautta "unohtaen" että työyhteisö koostuu ensisijaisesti ihmisistä. Näkemyserot korostuvat muutosten kohdalla ja aivan erityisesti "happy family"-organisaatioiden kanssa.
 

Tarinankertoja

Luottopelaaja
Viestejä
3 428
Vs: Ilveksen nykytilanne

Aitiopaikka sanoi:
Sitä että kumpi on oikea, onko molemmat vaiko kumpikaan

Joten taas ollaan ytimessä. ei teidetä. Miksi ei tiedetä? Koska Hallitus suosittelee sopparin irtisanomista, vaan ei kerro syytä. Tässähän olisi ollut aivan yksinerktainen muotoilu mahdollista, mutta ei.

"tää oli välttämätöntä" jep jep
 

Konnan lämäri

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
440
Vs: Ilveksen nykytilanne

Lynx sanoi:
Näkemyserot korostuvat muutosten kohdalla ja aivan erityisesti "happy family"-organisaatioiden kanssa.

Juurikin näin on tässäkin tapauksessa ymmärtääkseni käynyt. Ilveksen ympärillä tehdään paljon talkootyötä tunnesidesyistä. Eräskin tuttuni joka saa pienen korvauksen koko kauden työstä oli päätynyt tilanteeseen, jossa kaikki halutaan paperille kirjallisiin sopimuksiin.

Tavallaan ymmärrän tuon, mutta koska moni työtehtävä suoritetaan halusta auttaa seuraa niin voi lopputulos olla huomattavasti kalliimpi järjestelmä kuin ehkä hieman sekava lähtötilanne mitä alettiin perkaamaan.
 
Ylös