Vs: Ilveksen nykytilanne
Tilanne on suoraan sanoen vaikea. Peli on täyttä kuraa ja tappioita tulee toisensa jälkeen.
Ei fanit hylkää, mutta heidän panoksensa ei riitä. Kyllä se suuri yleisö pitäisi saada hereille ja he maksavat vain jos tuote on kunnossa.
Tappiota tulee niiltäkin kausilta, kun katsojaluvut on kohtalaisen hyvät. Päästäkseen plustulokseen vaadittaisiin ehdottomasti pääsy play offseihin ( säälit ei riitä ), mahdollisesti jopa jollain kaudella joskus se mitalipelipaikka.
Tätä ei kuitenkaan ikinä näillä panostuksilla tapahdu..sijoittamaton raha ei edelleenkään tuota voittoa ja ilman niitä voittoja ei ole rahaa mitä sijoittaa. Ulkopuolelta ei rahaa tunnu tulevan ainakaan nykyisen omistajan ollessa puikoissa ja hän ei halua koskaan luopua. Toisaalta hän ei halua myöskään itse sijoittaa toimintaan, vaan päinvastoin haluaa vähän siivua itselleenkin, vaikka jaettavaa ei edes olisi.
Meillä on tässä sellainen oravanpyörä, ettei paremmasta väliä.
Kohta tulee uusi halli ja kulut kasvavat entisestään. Onko Ilveksellä varaa edes operoida tuossa hallissa ? Automaattisesti se halli ei tuottoja kasvata, mutta kuluja kyllä. Jos tuonne mennään esittämään nykyisen kaltaista peliä ja organisaatiolla ei ole mitään kyvykkyyttä reakoida esim. loukkaantumisiin, niin edessä on seuraava mahdoton yhtälö.
Ero Tapparan ja Ilveksen välillä repeää huomattavasti lisää uuden hallin myötä. Tappara pystyy tuon nousseen kapasiteetin hyödyntämään, heillä on toimiva tuote, eikä minkäänlaista romahdusta näköpiirissä. Kaikki mahdollisuudet on jopa luoda pitkä menestyksen dynastia. Siellä on sijoitettu rahaa rosteriin ja siitä tulleita tuottoja kerätään talteen isolla lapiolla.
Samaan aikaan Ilveksessä mennään aina tekosyiden taakse ja toivotaan jonkin sattumakauden pelastavan kaiken. Työtä tehdään kyllä, niillä panostuksilla mitä on käytettävissä ja pelaajatkin yrittävät kyllä parhaansa. Ei vaan riitä ammattilaisliigassa.
Voidaan käyttää vanhoja viisauksia " rahalla ei saa onnea " ja että " kyseessä on joukkuelaji ", silti.. rahaa tarvitaan tuloksen tekemiseen ja joukkuekkin koostuu yksilöistä, joita hankitaan vain sillä rahalla. Tottakai paljon voi paikata osaamisella, jos sitä rahaa puuttuu, mutta entä kun puuttuu molemmat..niin raha kuin osaaminenkin ?
Ja kyllä..olen positiivinen, mutta ei se näitä tosiasioita miksikään muuta. Olen myös ns. tosifani, enkä hylkää, mutta ei sekään mitään asiaa muuksi muuta. Katkera en ole, enkä pettynyt, se aika on jo mennyt. Olen vain todennut, ettei mikään asia oikeasti taida koskaan muuttua tässä seurassa. Juu.. tämäkin kausi on vielä kesken ja kaikki mahdollista, mutta sekään ei muuta tiettyjä asioita miksikään. Olen turtunut, jos jotain termiä on pakko käyttää kuvaamaan mielialaani seuran suhteen.