Vs: Ilveksen nykytilanne
Artsi sanoi:
Ja millä tavalla se sitten oikeastaan poikkeaa tästä foorumista? Täällä vaan ilkeämielisyys on enemmän voimissaan. Tästä esimerkkinä nimimerkki Kunton viimeisen jutun huhujen levittäminen. Käsittämätöntä, että henkilö, jolla on oikeaakin tietoa sioista, syyllistyy levittelemään ilkeämielisiä huhuja. Käsittämätöntä on myös, että jos hänellä on noin paljon ylivertaisia ideoita, niin ei uskalla niitä omalla naamallaan kirjoittaa ja tuoda esiin.
En tiedä Artsi kuinka monta kertaa se pitää sinulle sanoa, että olen toimistolaisille tuttu ja suurelle osalle palstojen lukijoita. Oleellisille tahoille en ole siis pelkkä nimimerkin takaa huutelija.
No sitten tuo ilkeämielisyys. Näin olet useimmin leimannut kirjoituksiani. Esimerkki. Kun Tuokkola tuli remmiin, kirjoitin, että agenttien silmissä Ilves on pahnan pohjimmainen. Sain siitä mukavasti yksityisviestejä aivan johdon ystäviltä asti, että miksi levittelen väärää tietoa. Potkut saatuaan Tuokkola "hyökkäsi" Ilvestä vastaan ja kertoi tuon saman asian. Eli ilkeämielinen huhuni osoittautui lopulta todeksi. Ja näitä on vastaavia vuosien varrelta liittyen osakeanteihin, toimiston riitoihin jne... Puhummeko silloin ilkeämielisestä huhusta vai totuudesta? Ja siitä tulemme siihen, että saako kuulemiansa asioita kirjoittaa, sillä hetkellä, kun se tapahtuu? Minä, kun en kuulu IH Oy:n tai Ilves ry:n henkilöihin.
Sinä olet vuosikymmenen ajan jakanut kannattajia hyviin ja huonoihin. Minä viestitin sinulle vastineeksi aikoinaan, että mielestäni sinä teet enemmän hallaa Ilves-seuralle, kun koko ajan liputat Ilves-Hockey Oy:n puolesta. Nythän me ollaan menty sinun puolustamasi mallin mukaan reilun vuosikymmenen ja mitkä ovat saavutukset? Tuossa on muistisi virkistämiseksi muutama sijaluku viime vuosilta: 14, 11, 10 ja 14. Tapparan vastaava taitaa olla tyyliä 2, 2, 2 ja 1. Ilveksen historian pisin putki ilman mitalia ja lukuisia muita negatiivisia ennätyksiä talouden, ristiriitojen jne saralla. Mitä mieltä olisit, että jos tulevaisuudessa mentäisiinkin eri pillin kuin sinun tukemasi mallin tahtiin?
No tiedustelet, että olenko käynyt toimistolla nokikkain esittämässä ajatuksiani? Olen. Olenko ollut mukana ryhmässä, jolla oli intressinään ostaa IH Oy:n osake-enemmistö? Olen (tosin itse olin sitoutunut pienehköön summaan). Jos haluat, että paljastan palstalaisille, miten nuo meni, niin olen valmis, mutta muista, että se tehdään sitten sinun pyynnöstäsi.
Olen tietenkin imarreltu, että kehut minulla olevan paljon ylivertaisia ideoita. Minä en ole niin sanonut. Olen vain kirjoittanut julkisesti pian parikymmentä vuotta omat näkemykseni, miten asioita voitaisiin hoitaa. Yhden kirjoittajan mielipide, ei sen ihmeellisempää. Osa kirjoituksistani on paljastuksia, koska en vain voi sietää sitä, että yksi rakastamani seuran sivuhaara (IH Oy) on loannut niin paljon Ilveksen mainetta. Mutta sinun ei pitäisi olla huolissaan, koska minun ehdotuksieni mukaan ei olla menty. Nuku siis yösi rauhassa.
Mihin sitten pyrin kirjoituksillani? Toivon, että asioiden tullessa julkisuuteen, IH tarttuisi epäkohtiin nopeammin. Toivon myös, että Ilves pelaisi tulevaisuudessa Keskusareenassa, koska uskon, että suuri osa Ilveksen kannattajista haluaa niin. Vielä IH ehtisi mukaan. Lähiaikoina asioissa jo edetään.
Antamasi tuki tälle huonosti johdetulle organisaatiolle on ollut horjumaton. Olen erittäin vakuuttunut, että Ilveksen edustuskiekkoilu on sinulle tärkeää. Kun taas otan samanlaisen roolin kuin sinä eli arvostelun, niin itse Ilves kokonaisuutena ei taida sinulle paljoakaan merkitä? Olet arvostellut vuosien varrella emoseuran tekemistä ja myös sen kasvatteja.
Kritiikistä ja sen käsittelemisestä. Kun aloittelin Ilveksessä "valmennusuraani" kaupunginosien puolella (Kaleva), niin muistan, kun koulukadulla Ilves-puvun omaava äijä nojaili kentän laitaan ja huikkasi minulle kesken reenien, että tules kölvi tänne. Luistelin kentän laidalle ja sain palautteeksi kokeneen näköiseltä äijältä, että "tuosta sun hommasta ei tule yhtään mitään, pilaat tuon joukkueen". Kolmen vuoden jälkeen saldomme oli noin 90 matsia, joista yksi tasapeli ja loput voittoja. Teimme asioita hieman eri lailla kuin muut ja pidimme linjastamme kiinni. Kritiikki tietenkin sattui, mutta sai yrittämään entistä kovemmin.
Lopuksi sinulle vielä kysymys, johon toivon vastaustasi: Oletko Artsi sitä mieltä, että VW:n päästökohun paljastanut taho oli mustamaalaaja vai oliko johto syyllinen? Ja, jottei takerruta tuohon VW-merkkiin, niin voit laittaa siihen vaikka Talvivaaran tapauksen tilalle. Olisiko paljastavien tahojen pitänyt vain olla hiljaa?