Ilveksen nykytilanne

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Vs: Ilveksen nykytilanne

LMiksi niin moni seura saa yhtälön toimimaan alle 115 000 katsojalla (kokonaismäärä), mutta Ilvekselle puolestaan tuo olisi mahdotonta yli 140 000 katsojalla?
[/quote]

Tässähän se iso kysymys on mikä olisi helppo selittää kalliilla joukkueella tulokseen nähden, mutta niinkuin tiedetään joukkue on ollut jo monta vuotta pelaajabudjetissa Liigan häntäpäätä. Tätä vasten ja kumminkin Liigan tasolla kohtuulliseen yleisökeskiarvoon nojaten on tulos täysin ala-arvoinen.

Kunto tuossa kertoi varmasti monta syytä minkä vuoksi Ilves on juurikin päätynyt tuohon tilaan, ja tuosta "mädästä pohjasta" päästäkseen on tuo koko paketti saatava nollattua aivan perusteellisesti. Kun tuo pohja päästään rakentamaan nyt uusista palikoista uudella "Jalon&Hirsimäen tavalla" voidaan niitä tuloksia odottaa myös jatkossa.

Uskon kumminkin että sieltä uudesta omistuksesta sitten tarpeen vaatiessa niin hyvässä kuin pahassa tulee apuja. Mutta jos nyt Ilves alkaa heti "mässäilemään" vanhojen pohjien päälle, niin käy helposti niin että tuo pohja jääkin mädäksi ja kaatuu kuin korttitalo jos edes hieman puhuri käy.

pelikirja

Luottopelaaja

Tuosta et lippujen hinnat keskimäärin30e ni ei todellakaan runkosarjassa.Sen sijaan tuo2-3e hinnan nousu ja ilmoittaa suoraan asiat Jalon tyyliin ja vahvistaa joukkuetta ni jokainen hyväksynee.Sponsorimyynti on varmaan helpoimpia tapoja koittaa kasvattaa tuloja mitenkään muita tapoja väheksymättä.Toimiston tyylistä kun on kuulunu et pasianssi on ollu sponsorille soittoa tärkeempi niin ei ole vaikea parantaa ja vaatimus tason on noustava siellä.Fanituotteista vois vaikka tehdä jonkunlaisen kyselyn mitä fanit eniten kaipaavat myyntiin nykyisten paitojen,mukien,lippujen,pipojen ja jne lisäksi.Ottelutapahtumaa täytyy kehittää.Täytyy saada sitäkin kautta ihmiset innostuu.Tapoja on monia ilman suuria kuluja tai Cheekin esiintymistä.Vaaatii työtä ja luovuutta.

Luottopelaaja

Täällä osa kirjoittelijoista a) ei ymmärrä IH Oy tilannetta vaikka rautalangasta väännetään b) on ehkä edellisen johdon leirissä tai c) trolleja. Olkoon sitten ruman oranssit tahi vihreät pöksyt jalassa.

Aivan sama. Hommaa kuosiin kovalla työllä, uudet tuulet toimistolla siis ;D

Merkkari

Guest

ipa1970 sanoi:
Halliin ei tule väkeä kuin että kaukalossa menestytään. Aitiot täyttyy kun kaukalossa menestytään. Sponsorit herää kun kaukalossa menestytään. Kiekkobuumi syntyy kun kaukalossa menestytään jne jne. Jos tulevana syksynä pelataan kuin edellisenä , turskaa tulee niskaan omistaa seuran kuka tahansa. Kun kausi alkaa katsomossa voi olla 6000, mutta onko siellä marraskuussa enää 3000. Se on menestyksestä kiinni se.

Etkös sä ollu muutenkin sen Kookoon Tuokkolaa kattomassa? Tappara on hyvä esimerkki ettei menestys takaa yleisömääriä. Voitti runkosarjan ihan pystyyn ja vaikeuksia saada 5000 katsojaa ilman jotain erikoistapahtumaa halliin. Ehkä tosin vammalasta on muutenkin huono kulkea treelle peleihin. Kyllä kannattajat tietää että runkosarjassa ei tarvi voittaa joka peliä, riittää kun po paikka ei karkaa ja on usko tekemiseen ja toimintaan. Tällä hetkellä ei ole mitään syytä olettaa että myynti olisi niin kausikorttien kuin mainosmyynin osalta yhtään huonompaa verrattuna pariin aikaisempaan kauteen. Turha näistä on silti täällä jankuttaa. Itse uskon uuteen tulemiseen ja siihen että toimistolla tiedetään vihdoinkin mitä pitää tehdä ja se näkyy ensi vuonna, myös marraskuussa.

Okafani

Luottopelaaja

Etäfanina,ja muutaman kerran kauden aikana paikanpäällä Hakametsässä käyneenä, ihmetytti pääsylippujen hinnoittelu pudotuspelien Ässät ottelussa. Lipun hinta oli vitosen halvempi kuin runkosarjassa, paikkana A2 katsomo ja ne kalliimmat paikat. Onko playoff peleissä seuran oma hinnoittelu vai joku liigan suositus?

Voimahyökkääjä

Vakiokokoonpanossa

Okafani sanoi:
Etäfanina,ja muutaman kerran kauden aikana paikanpäällä Hakametsässä käyneenä, ihmetytti pääsylippujen hinnoittelu pudotuspelien Ässät ottelussa. Lipun hinta oli vitosen halvempi kuin runkosarjassa, paikkana A2 katsomo ja ne kalliimmat paikat. Onko playoff peleissä seuran oma hinnoittelu vai joku liigan suositus?

Lippuhinnat nousivat loppua kohden. Mielestäni meni ihan onnistuneesti. Ässä pelin hinta olisi tosiaan voinut olla pari euroa enemmän.

Tapparalla taas oli puolivälieräsarjassa 10€ lippu e4 katsomoon koko sarjan ajan. Voi vain ihmetellä miksi....

Jäähöylä

Vakiokokoonpanossa

Ei tässä vielä mitään hätää ole joukkueen rakennuksessa. Ulkomaan vahvistukset miettivät keväälle pelipaikkojaan. Kyllä meilekin vielä pelaajia tulee ja varmasti ihan hyviä jopa paperilla.

Haluaisin enemmän ihmisten kiinnittävän huomiota mitä meillä on. Lehtosesta kasvoi syksyn hyvällä reenijaksolla maalivahti. Nuoret pakit löivät läpi liigapelaajiksi sekä meillä on hyökkäyksessä monen asiantuntijan mielestä liigan kovin tulevaisuuden kultakimpale Koivula. Meilä on runko hyvässä jamassa ja valmennus top kolmessa liigassa.

Jalo laittaa organisaation kuntoon ensi kauden aikana, niin pystytään tarjoamaan kilpailukykyisiä jatkosopimuksia. Saadaan myynti kuntoon ja toimisto toimimaan. Urheilupuoli on hyvissä käsissä.

El Reino

Tähtipelaaja

Meillä on myös laituripuolella Koivulan lisäksi pari omaa kasvattia ison läpimurron partaalla eli Meskanen ja Liuksiala. Suomi ilmoittautui tähän joukkoon pudotuspeliotteillaan. Olisi järjetöntä jättää antamatta näille nuorille ilveksille se mahdollisuus, jonka he ansaitsevat ja hankkia tilalle jotain "wahleja".

sämpylä

Luottopelaaja

El Reino sanoi:
Meillä on myös laituripuolella Koivulan lisäksi pari omaa kasvattia ison läpimurron partaalla eli Meskanen ja Liuksiala. Suomi ilmoittautui tähän joukkoon pudotuspeliotteillaan. Olisi järjetöntä jättää antamatta näille nuorille ilveksille se mahdollisuus, jonka he ansaitsevat ja hankkia tilalle jotain "wahleja".

Näin juuri. Rask ja Keränen jos hinta nousee mahdottomiin niin rahat mielummin pakistoon.

Teme-74

Luottopelaaja

El Reino sanoi:
Just tämä!
Olis meinaan aika perseen näyttö hyvin esiintyneille potentiaalisille maalintekijöille,
pudottaa keskivertopelaajien takia alempiin kenttiin. Liuksialan voi melki muutenki sanoa
tarvitsevan sellaiset ketjukaverit, että voi keskittyä maalipaikkojen hakuun enemmän.

Optimisti

Vakiokokoonpanossa

HeGe41 sanoi:
Mun mielestä on vähän huvittavaa, että samat nimimerkit, jotka ovat antaneet oma panoksensa Ilves-Hockey Oy:n taloudelliseen ahdinkoon, ihmettelevät nyt miten kuralla yritys onkaan. Ettekös te tätä juuri halunneet ja tähän pyrkineet? Olisitte tyytyväisiä.

Ymmärränkö avautumisesi oikein, että nyt "muutokseen on saatu etäisyyttä" riittävästi, jotta tämä aihe voidaan avata keskustelulle ilvesfoorumi.com:ssa - kuten Jatkoajassa linjasit? En kyllä käsitä, miten viestisi hälventää kenenkään pelkoja "mitään järkevää ei synny, mutta monille tulee paha mieli"-skenaariosta - kuten pelkosi niinikään Jatkoajan puolella sanoitit.

En myöskään ymmärrä, miten viestisi on linjassa aikaisemman väitteesi kanssa, että boikotoinnilla ei ollut juuri merkitystä Ilveksen taloudelliseen tilanteeseen. Enkä sitä millä tavalla viestisi tukee Ilves-yhteisön kokoamista hajottamisen sijaan, nyt kun yhteinen tavoite on saavutettu.

Mutta mitäpä minä muutenkaan mistään ymmärrän.

Optimisti

Vakiokokoonpanossa

Edellinen omistaja piti ainakin kymmenkunta välivuotta ja saattoi operaattorin talouden täysin kuralle. Uusi omistus on voinut vaikuttaa Ilves Hockey Oy:n toimiin edes välillisesti korkeintaan puolen vuoden ajan, ja tarmosta on varmastikin suuri osa mennyt kaapista tipahtelevien luurankojen vastaanottamiseen ja käsittelemiseen.

Uusi johto saa minun puolestani täyden työrauhan toistaiseksi. Eikä joukkue edes ole valmis. Luotto Jaloon ja Kiveen on piinkova.

Uusi Ilves nousee eikä Manngardilla lakeijoineen ole mitään sijaa paluulle.

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja

Optimisti sanoi:
HeGe41 sanoi:
Mun mielestä on vähän huvittavaa, että samat nimimerkit, jotka ovat antaneet oma panoksensa Ilves-Hockey Oy:n taloudelliseen ahdinkoon, ihmettelevät nyt miten kuralla yritys onkaan. Ettekös te tätä juuri halunneet ja tähän pyrkineet? Olisitte tyytyväisiä.

Ymmärränkö avautumisesi oikein, että nyt "muutokseen on saatu etäisyyttä" riittävästi, jotta tämä aihe voidaan avata keskustelulle ilvesfoorumi.com:ssa - kuten Jatkoajassa linjasit? En kyllä käsitä, miten viestisi hälventää kenenkään pelkoja "mitään järkevää ei synny, mutta monille tulee paha mieli"-skenaariosta - kuten pelkosi niinikään Jatkoajan puolella sanoitit.

En myöskään ymmärrä, miten viestisi on linjassa aikaisemman väitteesi kanssa, että boikotoinnilla ei ollut juuri merkitystä Ilveksen taloudelliseen tilanteeseen. Enkä sitä millä tavalla viestisi tukee Ilves-yhteisön kokoamista hajottamisen sijaan, nyt kun yhteinen tavoite on saavutettu.

Täytyy sanoa ettei itsekään ymmärrä miten tähän boikotti asiaan aina palataan.

Eiköhän se nyt kumminkin pitäisi olla kaikille selvää, että Ilveksen erittäin heikko taloudellinen tilanne johtui:

A) Viimeiset kahdeksan vuotta pelattu enemmän ja vähemmän perseelleen.

B) Seura oli omistettu ja johdettu huonosti.

Kaikki muut asiat boikotit yms eivät ole syy, vaan seurausta edellä mainituista asioista.

Toki ymmärrän hyvin myös Hegeä siinä mielessä, että kaveri kumminkin moneen otteeseen niin syksyn kuin talven aikana tästä asiasta varoitteli, ja yritti herättää väkeä hallille tukemaan mahdollista uutta omistusta. Jälkeenpäin voidaan todeta, että oikeassahan Hege asiassa oli.

Etenkin Jatkoajan puolella aivan kohtuuttomasti paskaa Hege sai niskaansa tämän kirjoittelun vuoksi, joten kyllä minä pienen "katkeruuden" asiassa ymmärrän.

Se kyllä täytyy nimerkki Optimistille sanoa, että olit etenkin Jatkoajan puolella yksi ärsyttävimmistä nimimerkeistä, ja monta kertaa tuli sinulle myös trollin viittaa aseteltua. Mutta on hieno näin jälkeenpäin huomata, että ihan ehta Ilves siellä kumminkin on kenellä on vain ollut oma "vahva" mielipide asioista.

Serve

Luottopelaaja

El Reino sanoi:

Just näin. Toivottavasti valmennus keskittyy Suomen luistelun kehittämiseen. Aivan kuten Tappara teki Savinaisen kanssa viime kesänä. Kun Suomi saa liikettään korjattua, niin hänen syöttötaitonsa pääsee paremmin esille, kun saa itselleen enemmän tilaa ja aikaa.

näsinneula

Luottopelaaja

Serve sanoi:
El Reino sanoi:

Just näin. Toivottavasti valmennus keskittyy Suomen luistelun kehittämiseen. Aivan kuten Tappara teki Savinaisen kanssa viime kesänä. Kun Suomi saa liikettään korjattua, niin hänen syöttötaitonsa pääsee paremmin esille, kun saa itselleen enemmän tilaa ja aikaa.

Nimenomaan. Ei tätä peliä ratkaista kenellä on kallein roosteri, vaan kenen joukkue on harmonisin, oikein valmennettu ja yhtenäisin. Huonona esimerkkinä punainen ifk, joka esittää surkeaa joukuepelaamista ilman pelisapluunaa.

Jos talouspuoli saadaan edes kohtuullisella tasolle, uskon Ilveksen vahvuuteen jo ensi vuonna. Mukana on tukku lahjakkaita pelimanneja ja nyt on puikoissa kauttaaltaan veljet, jotka puhuvat kun on asiaa, ja osaavat tehdä oikeuita siirtoja harkiten niin lyhyellä kuin pitkällä tähtäimmelläkin.

En olisi vielä runkosarjan lipussa uskonut uuteen Ilvekseen,,, nyt on luottavainen olo.

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen

Optimisti sanoi:

Enhän minä keskustele aiheesta boikotoinnin vaikutus muutokseen. Nyt keskusteltiin boikotoinnin vaikutuksesta talouteen halutun muutoksen jälkeen. Ymmärsit siis väärin.

Optimisti sanoi:

Niin. Olen tainnut väittää, ettei (ottelutapahtuman) boikotointi ajanut Manngardia myymään Ilvestä. Tietysti boikontointi vaikuttaa talouteen, mutta oliko vaikutus niin merkittävä, että Manngard meni siitä mutkalle?

Miten tukee Ilves-yhteisöä ihmetellä joidenkin ihmisten suht päätöntä logiikkaa (Haluttiin ajaa Ilves-Hockey Oy taloudelliseen ahdinkoon. Kun selviää, että Ilves-Hockey Oy on taloudellisessa ahdingossa, siitä närkästytään)? Ei kai mitenkään, mutta en minä ole ollut tätä logiikkaa luomassa. Syytön minä siihen olen.

Brooks

Luottopelaaja

HeGe41 sanoi:
Miten tukee Ilves-yhteisöä ihmetellä joidenkin ihmisten suht päätöntä logiikkaa (Haluttiin ajaa Ilves-Hockey Oy taloudelliseen ahdinkoon. Kun selviää, että Ilves-Hockey Oy on taloudellisessa ahdingossa, siitä närkästytään)?

Samaa minäkin ihmettelen.

Vaikka taisivatpa monet kuvitella, että uudet omistajat nostaisivat omilla rahoillaan Ilveksen pelaajabudjetin kilpailukykyiselle tasolle.

toskala

Luottopelaaja

HeGe41 sanoi:
Niin. Olen tainnut väittää, ettei (ottelutapahtuman) boikotointi ajanut Manngardia myymään Ilvestä. Tietysti boikontointi vaikuttaa talouteen, mutta oliko vaikutus niin merkittävä, että Manngard meni siitä mutkalle?

Miten tukee Ilves-yhteisöä ihmetellä joidenkin ihmisten suht päätöntä logiikkaa (Haluttiin ajaa Ilves-Hockey Oy taloudelliseen ahdinkoon. Kun selviää, että Ilves-Hockey Oy on taloudellisessa ahdingossa, siitä närkästytään)? Ei kai mitenkään, mutta en minä ole ollut tätä logiikkaa luomassa. Syytön minä siihen olen.

Jaloilla äänestäminen kun on oikeastaan ainoa tapa ilmaista epäluottamuksensa sellaista toimintaa vastaan, mitä ei voi kannattaa. Ilveksen heikon taloustilanteen ei pitäisi tulla kenellekään yllätyksenä, mutta ahdingon syvyys kyllä yllätti, tai toisaalta ei kun Esan höpinät vähemmän yllättäen osoittautuivat paikkansa pitämättömiksi. Ainoa asia mikä minua on ihmetyttänyt on että eihän tämän puljun pitäisi minkään markkinoinnin lakien mukaan olla pystyssä enää.

Ja mitä tulee boikotoijien vaikutukseen, niin silloin puhutaan ehkä joistain saamatta jääneistä tuhansista lipputuloina ja Ilveksen velkojen maksuun tarvitaan miljoonia. Tämä keskustelu on siis mielestäni a) turhaa b) myöhässä kun mennyttä ei enää voi muuttaa.

Kaukofani

Luottopelaaja

toskala sanoi:
HeGe41 sanoi:

Jaloilla äänestäminen kun on oikeastaan ainoa tapa ilmaista epäluottamuksensa sellaista toimintaa vastaan, mitä ei voi kannattaa. Ilveksen heikon taloustilanteen ei pitäisi tulla kenellekään yllätyksenä, mutta ahdingon syvyys kyllä yllätti, tai toisaalta ei kun Esan höpinät vähemmän yllättäen osoittautuivat paikkansa pitämättömiksi. Ainoa asia mikä minua on ihmetyttänyt on että eihän tämän puljun pitäisi minkään markkinoinnin lakien mukaan olla pystyssä enää.

Ja mitä tulee boikotoijien vaikutukseen, niin silloin puhutaan ehkä joistain saamatta jääneistä tuhansista lipputuloina ja Ilveksen velkojen maksuun tarvitaan miljoonia. Tämä keskustelu on siis mielestäni a) turhaa b) myöhässä kun mennyttä ei enää voi muuttaa.
Kyllä paras jaloilla äänestäminen on kun kausi alkaa että töppöset vie halliin.