Vs: Ilveksen nykytilanne
Olipas hyvä teksti. Avasi nykyisen kokoonpanon ongelma-, ja sitä kautta kehityskohtia, hyvin. En ollut itse havainnut tätä telaketjuosaston puutetta. Liian paljon miettinyt kokoonpanoa puolustuspään kautta.
Urho Kaleva Kekkonen sanoi:Omasta mielestäni Ilves on mennyt pelaavampaan suuntaan. Pelaajat ovat keskimäärin pelitaitavia, mutta kokemus ja voima puuttuvat.
Nyt kun miettii tuota akselia Haapanen, Liuksiala, Rautiainen, Ruotsalainen, Ikonen, Koppanen, Koivula, Lepaus - ja osittain myös Sandell, Meskanen ja Suomi niin taitoahan siinä on, mutta varsinaista ilman kiekkoa "suoraan maalille menevää häiritsijää" ei ole yhtään. Ehkä Suomi on parhaiten päässyt myös tuohon kaksinkamppailupelaamiseen mukaan, mutta se on vienyt useamman kauden. Aikamoista kaksinkamppailuahan nuo ottelut esimerkiksi Tapparaa/Pelicansia vastaan ovat olleet ja esimerkiksi Saipa pelasi myös aika kovaa ja suoraviivaisesti.
Pakistossa Piskula on eri tyylin kaveri ja sitä Ilves on tarvinnut. Kolmikko Vainio, Parikka ja Pulli ovat kaksinkamppailuvoimakkaita - tosin Pullilla sitten heikko pelikäsitys vaikeuttaa selviytymistä, mutta Pullillakin olisi paikkansa kovissa kamppailuissa. Pakistoon täytyisi saada kiekollista osaamista ja hyökkäykseen kamppailuvoimaa. Toisaalta ensi kaudella hyökkääjät ovat vuotta kokeneempia ja voimakkaampia, mutta siltikin olisi hyvä saada joukkoon kokeneita sotaratsuja. Jos Koivula/Sandell jatkaisivat niin taidollisesti tuo hyökkäys ei välttämättä kaipaisi sateentekijää. Laakson poistuminen tietysti rokottaa pahasti tuota kamppailuvoiman puutetta, mutta ehkä sinne saadaan vastaavantyylinen pelimies jostain.
Itse mieluusti jatkaisin tuolla raikkaalla, peliälykkäällä tyylillä, mutta muutaman eri tyyppisen pelaajan haluaisin hyökkäykseen. Puolustukseen taas hankittaisiin pelaavampia kavereita (1-2), pidettäisiin Piskula ja Laaksosta ajettaisiin sisään.
Olipas hyvä teksti. Avasi nykyisen kokoonpanon ongelma-, ja sitä kautta kehityskohtia, hyvin. En ollut itse havainnut tätä telaketjuosaston puutetta. Liian paljon miettinyt kokoonpanoa puolustuspään kautta.