Eikö tuo nyt ole ihan outoa ja nurinkurista, että seuran työntekijä (rinnastan Leader Leaguen jäsenet tähän) laittaa julkiseen Instapäivitykseensä kuvia ja videoita missä poseeraa vastustajan fanikamaa päällä? Olkoon vain sisimmässään jonkun toisen seuran kannattaja ja tekee "leipäpappina" hommia myös Ilveksessä, mutta ei noin kuulu käyttäytyä. Vai olisiko sekin ihan ok, että joku pyöveli Järvinen tai Toke Tuomisto tekisivät vastaavaa ja laittaisi siitä vielä julkiseen someen päivityksen?
Eikä sekään ole maalittamista, että tänne foorumille postaa samoja kuvia, joita löytyy Leaders Leaguen julkisesta Instastoorystä.
Suhteellisen läheltä kuultuna voin kertoa, että homma menee mitäkuinkin niin, että jos Tampereella tota cheer-juttua haluaa harjoittaa niin Sparkling Stars on pitkälti se ykkönen. Puvustuksesta ja puitteista aina harjoitustiloihin löytyy paljon enemmän tarjottavaa siltä puolelta verrattuna Ilveksen vastaaviin. Tämä näkyy myös esimerkiksi tanssijoiden vaatimustasossa.
Luonnollisesti tämä johtaa siihen, että paremmat tanssijat kaiken kaikkiaan tekevät tanssimisensa näin ollen Tapparan puolella (sielläkin voi olla Ilvesläisiä :O), jolloin Ilveksen jengiin päätyy useampiakin Tapparalaisia joilla näytöt ovat heikommat. Tanssiminenhan tapahtuu siis käytännössä lähes 100% ilmaiseksi, jopa osittain ilmeisesti omalla kustannuksella. Pelkästään tanssimisen ilosta.
Tän tiedon valossa en siis ihan rinnastaisi näitä Ipan cheeraajia esimerkiksi työntekijöihin tai niin edespäin. Monelle heistä se jääkiekkotapahtuma ja tamperelainen jääkiekko sekä siellä esiintyminen on se pääjuttu. Ja en usko että huiviasiat muuttuu suuntaan jos toiseen ellei niitä puitteita kasvateta tai lopeteta cheeriä kokonaan, jolloin voisi nostaa myös vaatimuksia. Itse en ainakaan kokisi edustavani seuraa muuta kuin se puku päällä jos sitä hommaa tehdään käytännössä harrastuspohjalta.
Ja siis itse olen sitä mieltä myös, että tapahtuman tulisi olla orgaanisempi ja ainakin jatkuva jumputus saisi jäädä sinne Tapparan kotipeleihin