Dirty deed
Luottopelaaja
Itse en ainakaan sanonut missään vaiheessa että hallissa kaiken musiikin pitäisi olla rokkia enkä nähnyt tässä kenenkään muunkaan meistä 'genreuskovaisista rock-ihmisistä" sellaista sanovan. Ja edelleen, mitä noihin Spotifyn listoihin tulee niin ei kaikki sitä Spotifytä käytä. Enemmän se on nuorten juttu. Harva keski-ikäinen tai varsinkaan sitä vanhempi sitä säännöllisesti käyttää. Onko sinulla nyt tarkoitus että kun nuoret kuuntelee Spotifyn kautta näitä muita kun rokkibändejä niin silloin voidaan nämä "genreuskovaisten rock-ihmisten" mielipiteet unohtaa koska Spotifylistat ovat ainoa totuus? Kaikille jotain on se paras tapa. MUTTA, kyllä silti Ilveksen laitan enemmän sellaiseen rock-gategoriaan tyyliltään mutta en kuole jos sitä muutetaan tuohon kaikille jotain suuntaan.Spotifyn kaikkien aikojen top-100 kuunnelluimmista kappaleista löytyy kymmenen rock-biisiä, korkein sijoitus on 15. 6/10 kappaleista on sijoittunut välille 60-100. Se korkeimmalla oleva kappale menee Imagine Dragonsille, jolla siis näistä 10 kappaleesta on muutenkin 4. 2 biisiä noista on Twenty One Pilotsia, 1 OneRepublicia, 1 kappale on sitten 5 Seconds of Summerilta, joten lähinnä uudempaa pop-rockia se rock-musiikki on jota noille listoille pääsee. Kaksi vanhempaa kappaletta on sitten Bohemian Rhapsody sijalla 26. ja Wonderwall 97. ei siellä siis AC/DC:t ja Metallicat kärkipäässä keiku vaikka hyviä bändejä ovatkin.
Tiivistää aikalailla omankin mielipiteeni tämä. Rockista tykkään, mutta tykkään myös muunlaisesta musiikista. Jotenkin näissä keskusteluissa tuntuu aina olevan sama kaava. Muut ehdottavat monipuolisuutta musiikkikattaukseen, niin paikalle saapuvat genreuskovaiset rock-ihmiset kertomaan kuinka jääkiekko on rock ja kaikki muu musiikki voidaan niputtaa teknopopklubi-paskaksi jonka voi suosiolla jättää Tapparalle. Kannattaa katsoa sieltä Spotifysta näitä Ilveksen julkaisemia pelaajien omia soittolistoja, siellä on ihan eri musiikkia kuin kasarirockia. Yleensä sanotaan, ettei brändäyksessä voi olla kohderyhmänä kaikki ja tuotteet ja palvelut eivät voi olla "jokaiselle jotakin". Urheiluseuralle sellainen brändäys on kuitenkin elintärkeää. Yleistyksenä suurin osa jääkiekon seuraajista on varmaankin 25-50-vuotiaita miehiä, se ei kuitenkaan tarkoita, että Ilveksen ottelutapahtumissa tulisi viihtyä pelkästään näiden. Sinne tarvitaan myös niitä lapsiperheitä, teinejä ja vanhuksia. Ottelutapahtuman pitää olla myös sen mukainen.
sangen lyhytikäisiä ja eivät todellisuudessa jää elämään erityisen kiinnostavina.
Britneyssa ja MDssä on tietenkin pointtinsa. Aidosti lähtemättömän vaikutuksen tekevät ei tietenkään häviä mihinkään. Ne ovat ansainneet jalustansa.Britneylle jne. naureskelleeni, saati Modern Talkingille, eivät jää elämään.. olin vaan väärässä, koska peilasin oman musamaun kautta.
Nopea joukkueurheilu ja sen stadionympäristö suorastaan vaatiivat cinemaattista musiikki- ja kuvakieltä.
Ei kahta sanaa. Eli sisääntuloksi tietenkin Van Halenin eeppinen tunnelman sähköistävä Right Now. Toimii todella hienosti. Kuten muistamme. Ennen peliä käytävilläkävelyyn sportti-rockin kuninkaallisia, eli Eye of the Tiger.
Totta toki on, että sinänsä genrellä ei ole väliä, vaan kyse on eri musiikkityylien ja etenkin kappaleiden dynamiikantajusta ja aitojen tunteiden ja mielikuvien luomisesta sekä herättämisessä. Kappaleita on mielettömästi mistä valita.
Se täytyy kuitenkin sanoa, että ns nykymusiikin ongelmana, kaikissa genreissä, on tuotoksien ontto geneerisyys ja liioiteltu kompressointi. Kappaleet ovat kuin robotin tekemiä, sangen lyhytikäisiä ja eivät todellisuudessa jää elämään erityisen kiinnostavina.
Tämä?Tästä samaa mieltä! Right now aivan loistava! Toinen mistä tykkäsin oli AC/DC thunderstruck ! Silloin hallissa oli sitä jotain kun nämä biisit alko pauhaan niin tiesi , että kohta lähtee!
Jonnet ei muista mutta mitkäs kaksi biisiä Ilveksellä oli takavuosina kun joukkue tuli jäälle ? Se vaihtui jotenkin sulavasti siinä välissä? Se oli aika toimiva! Oliko Metallican Enter Sandman toinen?
Enter Sandman on rytmillisesti erinomainen sisääntulobiisi. Se kannustaa yleisöä mukaan taputtamaan, kun rytmi on riittävän alhainen, mutta silti selkeä biitti.
Sellanen klassikko, kun ”We Will Rock you” on vaikea, jos klipissä on Mercuryn laulun lähtö mukana, se tuntuu massassa sekottaan ihmisten rytmin. Pelkkä biittikin siinä toimii hienosti.
Mutta onhan näitä, Rebuplican Ready to go olisi myös aika mainio jne.
Itse olen erimieltä tästä. Olen välillä haikaillu sitä meininkiä mitä esimerkiksi Ruotsissa ja Sveitsissä näkyy. Samalla haluan korostaa että viha on tunteista vahvin ja tämän tunteen kesyttää kaikki halloween teemapäivät, läpsyttimet ja maskotit. Toki itsellä myös on omat rajat että ei mitään kannattajien välisiä myllyjä.Itse haluaisin ottelutapahtumien olevan lapsiperheystävällisisä.
Lapsiperheystävällisyys ei tarkoita teemapäiviä, läpsyttimiä ym. vaan siedettäviä olosuhteita hallissa ts. räkäkänniset pellolle edes joistakin katsomon osista.Itse olen erimieltä tästä. Olen välillä haikaillu sitä meininkiä mitä esimerkiksi Ruotsissa ja Sveitsissä näkyy. Samalla haluan korostaa että viha on tunteista vahvin ja tämän tunteen kesyttää kaikki halloween teemapäivät, läpsyttimet ja maskotit. Toki itsellä myös on omat rajat että ei mitään kannattajien välisiä myllyjä.
Sittenhän siellä sois vaan Marcus&Martinus, Isac Elliott ja muuta vastaavaa, kun vanhempi sukupolvi ei edes tiedä mikä äppi onMiten olisi, että pelissä olevilla olisi mahdollisuus äänestää biisejä ennen peliä/erätauoilla. Eniten ääniä saaneita sitten soitettaisiin. Tai jonkinlainen äänestys esimerkiksi äpin kautta. Tällöin saataisiin ainakin jonkilaista kuvaa, millaista musiikkia katsojat haluaisivat kuunnella.
Thunderstruck:Tästä samaa mieltä! Right now aivan loistava! Toinen mistä tykkäsin oli AC/DC thunderstruck ! Silloin hallissa oli sitä jotain kun nämä biisit alko pauhaan niin tiesi , että kohta lähtee!
Jonnet ei muista mutta mitkäs kaksi biisiä Ilveksellä oli takavuosina kun joukkue tuli jäälle ? Se vaihtui jotenkin sulavasti siinä välissä? Se oli aika toimiva! Oliko Metallican Enter Sandman toinen?
Ei kyllä kuulosta kovin kokonaisvaltaisella äänestyksellä, kun uskoisin että 1/3 osa Ilveksenki kannattajista varmaan ei edes tiedä mikä on play kauppa tai app store. Myös osa varmaan lähinnä äänestäisi vastaan ettei joku toinen biisi soisi.Miten olisi, että pelissä olevilla olisi mahdollisuus äänestää biisejä ennen peliä/erätauoilla. Eniten ääniä saaneita sitten soitettaisiin. Tai jonkinlainen äänestys esimerkiksi äpin kautta. Tällöin saataisiin ainakin jonkilaista kuvaa, millaista musiikkia katsojat haluaisivat kuunnella.