Tämä ei tietenkään ole Ilveksen vika vaan kaupungin liikennesuunnittelijoiden, joiden ideologiana on autoilun vaikeuttaminen.
Huoh..
Ei ole autoilun vaikeuttamista, vaan asumisviihtyvyyden kasvattamista.
Paikalle on tulossa paljon asuntoja ja Hakametsän alue muuttuu Sport Campus alueeksi.
Asumisviihtyvyyden tarkempia seikkoja on liikennemelun alhaisuus ja sen tärkeämpiä saavuttamiskeinoja on ajonopeuksien alentaminen. Tuossahan on nimenomaan autoilijoiden ehdoilla jätetty kovia nopeuksia Kekkosentielle ja pyöräilyjärjestelyt laitettu mutkitelleen ja ajeleen mäkiä autojen sijaan (vaikka siis piitäsi olla päinvastoin, auto kun kulkee moottorilla). Viihtyisän jalankulkuympäristön suhteenkin ollaan tolla uudella alueella menty autopuolueen tahtiin, kun liittymiä ja yhteyksiä on tehty suoriksi autoille alkuperäisten ajatusten vastaisesti. Tarkoitushan on, että alueen pääasiallinen henkilöliikenne on jatkossa ratikkapainotteinen.
Kyse on vähän siitä, että kellä on oikeus viihtyisyyteen ja helppouteen.. sillä joka asuu siinä vai sillä joka ajelee siitä läpi?
JA järjestelyt on tehty aikataulussa, UROS ei, eli Hakametässä ei pitäsi enää pelata kaupunki-infran aikataulussa.
… itse ajelin ihan mukavasti hallille ja pois eilen. Sammonkatua sisään oli toki hidasta nykyisellä ratikkakadulla, mutta Kekkosentietä tunnelinkautta pois nopeaa ja joustavaa.