M22
Luottopelaaja
saati että olisin tilannut kaupalta vähän uutta replicaa.
Rehellisesti sanoen, tuon viestin luettuani, oli pakko tarkistaa, että mikäs perkele se on, jossei Glendening...
saati että olisin tilannut kaupalta vähän uutta replicaa.
Clendening otetaan hyvin kiinni. Naapuri ei antanut yhtään vetopaikkaa ylivoimalla viivalle. Ei voi vetää hyökkääjän polkkareihin.Huolimatta siitä, että tämä pelitapa on tehokasta ja tuottaa hyvin sarjapisteitä, on se kyllä ihan helvetin tylsää katseltavaa. Vetoja ei haeta, pakkeja kielletään laukomasta ja pyöritään laidoissa.
Glendeningilläkin ollut jo useampi vetopaikka viivasta, mutta tyytynyt vain sutaisemaan kiekon päätyyn.
Lisäksi kaikki kiekolliset pakit ovat turtuneet edellisestä kaudesta.
Ehkä yv,llä auttas jos kiekko kulkis liukkaammin, vaihdettas puolta jne.. Kyllä se tehokas blokkaus vähenee pikku juoksutuksella. Les ainaki taantunu, mutta nyt näyttäs Pelli uutta tulemista selkeesti. Ei vielä mielestäni luistelu ja liike sitä mitä vois, mutta parantaa. Tapparaa vastaan olis kyllä voinu viivalta koittaa ku keskusta oli niin pahasti tukos.Huolimatta siitä, että tämä pelitapa on tehokasta ja tuottaa hyvin sarjapisteitä, on se kyllä ihan helvetin tylsää katseltavaa. Vetoja ei haeta, pakkeja kielletään laukomasta ja pyöritään laidoissa.
Glendeningilläkin ollut jo useampi vetopaikka viivasta, mutta tyytynyt vain sutaisemaan kiekon päätyyn.
En mää nyt tiedä kuinka tylsää voi olla jääkiekko joka tuottaa Liigassa toiseksi eniten maaleja. 3,4 tehtyä maalia ottelua kohden.Huolimatta siitä, että tämä pelitapa on tehokasta ja tuottaa hyvin sarjapisteitä, on se kyllä ihan helvetin tylsää katseltavaa. Vetoja ei haeta, pakkeja kielletään laukomasta ja pyöritään laidoissa.
Hyvä kommentti, mutta täytyy lisätä sen verran että JOS nämä alemmat kentät pelaisivat sellaista kunnon alakenttien lätkää, niin väittäisin että tulosta syntyisi. tällä hetkellä kaikki kentät pyörivät kulmissa ja yrittävät niitä ns. pitkiä hyökkäyksiä. Joillekin se sopii, joillekin ei. Pitäisi operoida maalin edessä, maalilla. Lyödä karoja sisään. Olla jatkuvasti aiheuttamassa hämminkiä. Tätä kautta pääsisivät myös sisälle siihen peliin ja tunteeseen. Eivät kaikki ole Oula Palveita. Pennanen, saa toimia.
Alkukaudesta viimeisteltiin vähän liian kovalla prosentilla ja nyt vähän liian matalalla prosentilla.Ensinnäkin Ilves on varmaan jo kuukauden päivät toimittanut ja suoraviivaistanut hyökkäämistään, mikä myös näkyy laukausten määrässä. Ilves ei ole käytännössä hävinnyt laukauksia tai XG:tä pitkään aikaan, missä on nähtävissä selkeä ero kauden ensimmäiseen kolmannekseen nähden.
Ongelma vain on ollut, ettei siinä maalin edessä olla oltu tehokkaita ja niitä "karoja ei olla saatu lyötyä sisään. Toisin sanoen Ilveksen selkeä pelillinen ongelma on viime aikoina ollut heikko viimeistely, eikä niinkään maalipaikkojen puute.
Alkukaudesta viimeisteltiin vähän liian kovalla prosentilla ja nyt vähän liian matalalla prosentilla.
Eiköhän tuo kevääseen mennessä ole tasoittunut.
Tämä on sitä pelitavan hiomista ja kehittämistä mikä pitkään kauteen kuuluu. Haetaan eri variaatioita keväälle.Ensinnäkin Ilves on varmaan jo kuukauden päivät toimittanut ja suoraviivaistanut hyökkäämistään, mikä myös näkyy laukausten määrässä. Ilves ei ole käytännössä hävinnyt laukauksia tai XG:tä pitkään aikaan, missä on nähtävissä selkeä ero kauden ensimmäiseen kolmannekseen nähden.
Ongelma vain on ollut, ettei siinä maalin edessä olla oltu tehokkaita ja niitä "karoja ei olla saatu lyötyä sisään. Toisin sanoen Ilveksen selkeä pelillinen ongelma on viime aikoina ollut heikko viimeistely, eikä niinkään maalipaikkojen puute.
Pitkä on treeniviikko ollut
Ilveksellä on käytössä kaiken maailman rasitus ja palautumista seuraavat laitteet. Nykyaikana ei ole käytössä enää ” pitkiä raskaita reenijaksoja” vaan kuormaa jaetaan pitkälle kauteen pelien ehdoilla. Näin myös maalaisjärki kertoo, koska silloin loukkaantumiset syntyvät herkästi.Jääkiekosta tietävät mitenkäs näitä reenijaksoja yleensä ajoitetaan ja monta kuukautta ennen pleijareita kevennetään kuormaa meinaan että jos on viimeinen kova reeniviikko menossa niin hyväksyn tuon taapertamisen.
En kyllä voi sanoa, että olisit mitenkään väärässä, mutta pakko ottaa kiinni tuohon Tapparan hyvyyteen, niin ne kirjoitukset Tapparan ”liiallisesta” pistesaaliista pelaamiseen nähden ei ole ollut täyttä puppua, nythän se on nähty kun ei tulekaan niitä helppoja voittoja, ja kiekko kaivetaan omasta verkosta enemmänkin koska sinne aukeaa enemmän tilaa tolla tyylillä, on nekin olleet nyt kaksi peliä ihan perässä Lukkoa ja KalPaa vastaan. Kevät sen lopullisen tuloksen tietysti näyttää.Ihan aluksi en ole mikään pelitapanero. Suht hyvin ymmärrän jääkiekkoa, mutta tälläkin palstalla on useita jäseniä, jotka ymmärtää pelitapojen päälle enemmän kuin minä.
Mutta kumminkin
oon jo suht pitkään miettinyt, varsinkin nyt kun Tapparakin vetänyt loistavan puoli kautta, että oisko se Myrrämäinen kiekko kumminkin sitä nykypäivän voittavaa kiekkoa.
Myrrä oli vaan huono toteuttamaan ja valmentamaan sitä. Tietynlainen kurinalaisuus, toisteisuus ja puolustuspelaaminen oli niin heikkoa.
Puhutaan, että Tapparan nykypelaamisella ei voi pärjätä pleijareissa. Että se nähtiin Myrrän aikana. Ehkäpä tämä ruotsalainen valmentaja osaa valmentaa tota "Myrrä-kiekkoa" huomattavasti paremmin ja tuo tapa pelata kiekkoa on se voittava. Näin minä uskon.
Olen muutenkin ollut aina eri mieltä sanonnasta hyökkäämällä voitetaan runkosarjapelejä ja puolustamalla mestaruuksia. Mun mielestä se ei ole oikeastaan juuri koskaan edes mennyt noin. Mun mielestä sen puolustuspelin pitää kyllä olla ihan timanttia, mutta mestaruuden on aina lopulta voittanut se aktiivisemmin hyökkäävä joukkue.
Siinä on myös suurin syy miksi Rautakorvella on paljon paljon enemmän hopeaa kuin kultaa. Rautakorven vastustajajoukkueet finaaleissa hyökkäsivät aina aktiivisemmin.
Tapola toi Tapparaan huomattavasti aggressiivisemman ja hyökkäävämmän pelityylin ja tulos oli sen mukaista.
Kyllä mua pelottaa pleijarit, että leivotaan kiekkoa ränniin jatkuvasti ku vois pistää miestä ja kiekkoa maalille. Liigassa osataan hyvin tukkia se ykkössektori, mutta liigassa ei taas ole tarpeeksi käsiä saada niitä paikkoja sinne ykkössektoriin hyvin puolustavaa joukkuetta vastaan. Siksi mun mielestä sinne maalille pitäisi pyrkiä Myrrämäiseen tapaan niin nopeasti kuin mahdollista, ennen kuin vastustaja on ehtinyt asemoitumaan ja tukkimaan ne parhaat tekopaikat.
Aika näyttää, mutta kyllä mä pelkään, että Tapparan pelitapa on se voittava lopulta. Toki en heitä ole tarkkaan seurannut. Tämän palstan oranssit jäsenet kertovat heidän muuttaneen peliää enemmän muitten suuntaan.
Jos unohdetaan Ilves ja ajatellaan puhtaasti jääkiekon ja viihtymisen kannalta, niin kyllä minä toivon, että Myrrä ja Grönborg-kiekko olisi sitä voittavaa kiekkoa ja Ilveskin sillä tyylillä voittaisi kannuja.
Joo siis en todellakaan sillä et nyt pitäisi vaihtaa taktiikkaa täysin. Nyt mennään näin ja hiotaan tätä. Mutta toivottavasti kumminkin sitä kiekkoa toimitetaan sinne maalille silloin kun siellä omiakin on, eikä silloinkin harrasteta kulmarallia.En kyllä voi sanoa, että olisit mitenkään väärässä, mutta pakko ottaa kiinni tuohon Tapparan hyvyyteen, niin ne kirjoitukset Tapparan ”liiallisesta” pistesaaliista pelaamiseen nähden ei ole ollut täyttä puppua, nythän se on nähty kun ei tulekaan niitä helppoja voittoja, ja kiekko kaivetaan omasta verkosta enemmänkin koska sinne aukeaa enemmän tilaa tolla tyylillä, on nekin olleet nyt kaksi peliä ihan perässä Lukkoa ja KalPaa vastaan. Kevät sen lopullisen tuloksen tietysti näyttää.
Mä toivon myös, että aktiivinen Ilves on se mikä voittaa tulevaisuudessa, mutta haluan nähdä miten tämä kausi tolla tyylillä päättyy, kun pelitapa ei varmasti vaihdu enää tälle kaudelle. Ensi kaudeksihan se muutos tulee kun Niemelä peluuttaa vauhdikasta kiekkoa jossa tähdätään maalille, toivottavasti joukkue rakennetaan sen mukaisesti.
Sitä minäkin toivon enemmän, tietty välillä voi pyörittää, mutta kiekko maalille ja äijiä myös, ne ranteella heitetyt ripulit ilman maskia on yhtä tyhjän kanssa.Joo siis en todellakaan sillä et nyt pitäisi vaihtaa taktiikkaa täysin. Nyt mennään näin ja hiotaan tätä. Mutta toivottavasti kumminkin sitä kiekkoa toimitetaan sinne maalille silloin kun siellä omiakin on, eikä silloinkin harrasteta kulmarallia.
Ja tosiaan niinkuin kirjoitit, kevät näyttää sitten lopullisen tuloksen.
Ihan aluksi en ole mikään pelitapanero. Suht hyvin ymmärrän jääkiekkoa, mutta tälläkin palstalla on useita jäseniä, jotka ymmärtää pelitapojen päälle enemmän kuin minä.
Mutta kumminkin
oon jo suht pitkään miettinyt, varsinkin nyt kun Tapparakin vetänyt loistavan puoli kautta, että oisko se Myrrämäinen kiekko kumminkin sitä nykypäivän voittavaa kiekkoa.
Myrrä oli vaan huono toteuttamaan ja valmentamaan sitä. Tietynlainen kurinalaisuus, toisteisuus ja puolustuspelaaminen oli niin heikkoa.
Puhutaan, että Tapparan nykypelaamisella ei voi pärjätä pleijareissa. Että se nähtiin Myrrän aikana. Ehkäpä tämä ruotsalainen valmentaja osaa valmentaa tota "Myrrä-kiekkoa" huomattavasti paremmin ja tuo tapa pelata kiekkoa on se voittava. Näin minä uskon.
Olen muutenkin ollut aina eri mieltä sanonnasta hyökkäämällä voitetaan runkosarjapelejä ja puolustamalla mestaruuksia. Mun mielestä se ei ole oikeastaan juuri koskaan edes mennyt noin. Mun mielestä sen puolustuspelin pitää kyllä olla ihan timanttia, mutta mestaruuden on aina lopulta voittanut se aktiivisemmin hyökkäävä joukkue.
Siinä on myös suurin syy miksi Rautakorvella on paljon paljon enemmän hopeaa kuin kultaa. Rautakorven vastustajajoukkueet finaaleissa hyökkäsivät aina aktiivisemmin.
Tapola toi Tapparaan huomattavasti aggressiivisemman ja hyökkäävämmän pelityylin ja tulos oli sen mukaista.
Kyllä mua pelottaa pleijarit, että leivotaan kiekkoa ränniin jatkuvasti ku vois pistää miestä ja kiekkoa maalille. Liigassa osataan hyvin tukkia se ykkössektori, mutta liigassa ei taas ole tarpeeksi käsiä saada niitä paikkoja sinne ykkössektoriin hyvin puolustavaa joukkuetta vastaan. Siksi mun mielestä sinne maalille pitäisi pyrkiä Myrrämäiseen tapaan niin nopeasti kuin mahdollista, ennen kuin vastustaja on ehtinyt asemoitumaan ja tukkimaan ne parhaat tekopaikat.
Aika näyttää, mutta kyllä mä pelkään, että Tapparan pelitapa on se voittava lopulta. Toki en heitä ole tarkkaan seurannut. Tämän palstan oranssit jäsenet kertovat heidän muuttaneen peliää enemmän muitten suuntaan.
Jos unohdetaan Ilves ja ajatellaan puhtaasti jääkiekon ja viihtymisen kannalta, niin kyllä minä toivon, että Myrrä ja Grönborg-kiekko olisi sitä voittavaa kiekkoa ja Ilveskin sillä tyylillä voittaisi kannuja.