Onneksi alle mahtuu kirjoittamaan, pitkä teksti ja muutenkin kun olen lukenut sun tekstejä, monissa asioissa olen jopa samaa mieltä. Toimisto on ehkä vähän liikaa uskonut siihen, että aika kertakäyttöiset teemaottelut ja sama buumi saa ihmiset halliin katsomaan matseja. Ainoa ongelma mulla on ehkä sun tavassa kirjoittaa ja muutenkin asenteessa, se on todella, todella raskasta luettavaa.
Hirveesti verrataan naapuriin, edelleen väität meillä olevan hirveesti ilmaislippuja sun muuta kampanjaa, totuus on se, että naapurilla on ihan helvetisti jaettuja lippuja, jolla saa luvut näyttämään kauniimmalta mitä ne on. Vaikka meillä voi nyt olla hieman kusi puntissa ja alkaa mietyttään, miksi ihmiset ei käy peleissä niin silti meidän katsojamäärät on todella paljon vakaammalla pohjalla, kuin mouhojen. Jos sulle nyt sanottais, että pelilippu maksaakin yhtäkkiä 100% enemmän, mitä aikaisemmin, et varmasti ostaisi enää lippua. Mouhojen KA kaunistelut kaatuu sitten kauden/parin jälkeen tähän, ei ihmiset ole valmiita maksamaan 100% enemmän lipuista kuin aikaisemmin, ilmaislipuilla saat katsojia, et kannattajia.
Sitten tähän tavoitteeseen, mikä on muuten 8000. Loppukaudesta se tarkoittaa noin 8500/per ottelu, jos pari paikallista lasketaan suoraan loppuunmyydyksi, ei mikään ihmeellinen määrä, kun loppukaudesta monessa matsissa on helvetisti enemmän porukkaa, kuin tuo 8500.
Ilveksen kotiottelut ei tarvitse myöskään olla mikään "liigan isoin juttu" sen tarvitsee ainoastaan olla Tampereen isoin juttu, mitä se on ja tulee olemaan, niin kauan kuin mouhot asuu mouhijärvellä.
Viimeisenä päästään siihen asiaan, missä itseni inhokki EFM on täysin oikeassa, eli "keppoisesti toteutettuun tapahtumaan." Olen aika paljon tästä puhunut muissa "langoissa" ja olen täysin sitä mieltä, että ottelutapahtuman pitäisi versota seuran kannattajista itsestään, eikä keinotekoisesti jollain teemalla. Teemaottelut on hyvä juttu, mutta toistuvasti toteutettuna ihan helvetin tylsiä. Yksinkertaisesti pitäisi luottaa siihen, että Ilvesmieliset ihmiset luovat sen ottelutapahtuman, eikä toisinpäin, toki tämäkin on vain pitkällä aikavälillä saavutettavissa.
Ihan näin viimeisenä loppukaneettina, se on enää, ei enääN.