Ilveksen yleisömäärien kehitys

BanaaniKeisari

Luottopelaaja
Viestejä
1 428
Yhteiskausaria on väläytelty ainakin tässä vuosi sitten ilmestyneessä artikkelissa, joka kertoo kendo-Ilveksen ostaneen futis-Ilveksen: Ilves teki jättiliikkeen – Lähti mukaan riskibisnekseen
"Myyntiin tulee muun muassa yhteisiä kausikortteja, fanituotekauppa kohdennetaan samaan paikkaan ja etenkin jalkapalloilun sosiaaliseen mediaan tuodaan uutta potkua."

Koskahan tämä idea realisoituu? Olen tässä rahoineni, myykää minulle.
Veikkaisin tulevalle kaudelle tulevan. Nyt kun pitäisi kaikki infra olla valmiina niin en näe syytä miksi tämä ei tulisi tapahtumaan.
 

eouain

Rivipelaaja
Viestejä
68
Kannattaisi alkaa järjestyksenvalvojien kysellä lippuja sisäänkäynnillä. Ihan varsinkin siellä yläkatsomossa, missä avatut lohkot loppuvat ja viimeisissä myydyissä on poikkeuksetta tyhjiä penkkejä, niin se alue täyttyy pelistä toiseen niistä selkänojalla kenkiään pitävistä hampuuseista.
Eräs nainen lapsineen omistaa kausarit ilmeisesti sinne vieraskatsomon päätyyn toimihenkilökausareiden sektoriin. Olen nähnyt tämän perheen siirtyvän omatoimisesti pitkän sivun kalleimmille paikoille. Kahdessa pelissä olen yhyttänyt heidät istumasta omalla taittopenkilläni, jonka jälkeen kävin mainitsemassa järkkärille asiasta. Eka kerta voi olla vahinko, toinen ei. Järkkärin vastaus, sanatarkasti: "Nooh niin, nooh, ei kai, hmm, jooh nooh, krhm." Toimenpiteitä: ei ollut.
 

Rantsukoff

Luottopelaaja
Viestejä
3 502
Eräs nainen lapsineen omistaa kausarit ilmeisesti sinne vieraskatsomon päätyyn toimihenkilökausareiden sektoriin. Olen nähnyt tämän perheen siirtyvän omatoimisesti pitkän sivun kalleimmille paikoille. Kahdessa pelissä olen yhyttänyt heidät istumasta omalla taittopenkilläni, jonka jälkeen kävin mainitsemassa järkkärille asiasta. Eka kerta voi olla vahinko, toinen ei. Järkkärin vastaus, sanatarkasti: "Nooh niin, nooh, ei kai, hmm, jooh nooh, krhm." Toimenpiteitä: ei ollut.
Joskus korona-aikaan oli pleijareissa joku tehoratsia päällä, ja lippu kysyttiin aina kun menit katsomoon. Nyt ei mitään pelkoa. Taitaa osa jengistä käyttää tätä härskisti hyväksi.
 

Teme-74

Luottopelaaja
Viestejä
4 657
Näin kävi 90 - luvun lamassa. Muuta dataa ei ole esittää.
Se lama olikin oikein todellinen lama, missä ihmiset ja koko Suomi joutu reilusti pahempaan ahdinkoon mitä nyt, tai yleensäkkään sen jälkeen. En nyt lähde kaivelemaan sen hetkisiä yleisömääriä mistään tähän, mutta kyllä ihmiset siitä huolimatta silloinkin peleissä kävi. Tulevat käymään tälläkin kaudella vaikka tiukkaa rahan kanssa on, mikäli esitykset on kentällä houkuttelevia.

Iten tulee jonkinverran fanitavaraa ostettua joka kausi, mutta esimerkiksi Areenan ruokatarjonnan passaan aika pitkälle. Jos on tarve syödä, niin jossain muualla ennen peliä tai pelin jälkeen jo hintatasonkin takia.
Ei vaan innosta tippaakaan maksella ryöstöhintoja.
 

Eetu Fucking Mäkiniemi

Luottopelaaja
Viestejä
5 818
Naapurilla melko hieno yleisömäärä lauantaille ja näyttää olevan taas karussa Ilvekseltä. Vaikka nyt Ilves on lähtenyt yhtälailla alennushullutteluun. Voucheria ja ilmaislippuja on ollut joka peliin jollekkin tarjolla. Näillä ei ole Ilveksen yleisömäärä kasvanut sen sijaan saatu tuotto lipuista varmasti laskenut.

Olisin taas kaivannut jotain pientä uutta yritystä, mutta samaa saamattomuutta ottelutapahtuman ja yleisön houkuttelun suhteen havaittavissa. Voivotellaan otteluohjelmaa ja taloustilannetta. Laitoin kerrankin suoraan toimistolle jotain ehdotusta, mutta vastaus oli että kiitti mutta on niin kiirus että ei ehdi nyt toteuttaan mitään, sen kyllä huomaa.

Mä en huuda mitään paniikkia asiaan, koska alkukausi ja porukkaa kuitenkin käy, mutta on laimeeta menoa ja laskutrendiä edelleen nähtävissä. Joko isänpäivä voucherit on painokoneessa?

Koska Ilves puhkaisee ensimmäisen kerran naapurin kaksi kertaa puhkaiseman 9000 rajan muussa kuin paikallisessa? Meinataanko tyytyä taas kakkosviuluun tälläkin kaudella?
 

Rautakorven haamu

Luottopelaaja
Viestejä
1 633
Se lama olikin oikein todellinen lama, missä ihmiset ja koko Suomi joutu reilusti pahempaan ahdinkoon mitä nyt, tai yleensäkkään sen jälkeen. En nyt lähde kaivelemaan sen hetkisiä yleisömääriä mistään tähän, mutta kyllä ihmiset siitä huolimatta silloinkin peleissä kävi. Tulevat käymään tälläkin kaudella vaikka tiukkaa rahan kanssa on, mikäli esitykset on kentällä houkuttelevia.
Ysärillä ottelulipun ja makkaran hinta suhteutettuna silloiseen tulotasoon oli huomattavasti pienempi mitä tänä päivänä. Hommat hoidettiin urheiluseuroissa aika pitkälle talkoilla, peleissä ei ollut samanlaisia "elämyksiä" mitä nykyään pitää olla. Ruokavaihtona oli makkara sinapilla tai makkara ketsupilla ja keskiössä oli pelkästään itse peli. Sen puolesta vertailu ei ihan sellaisenaan toimi, sillä muuttujia on kolmenkymmenen vuoden aikana ollut lukuisia. Tämä koskee kiekkopelien lisäksi muutakin yhteiskuntaa.
 

Teme-74

Luottopelaaja
Viestejä
4 657
Ysärillä ottelulipun ja makkaran hinta suhteutettuna silloiseen tulotasoon oli huomattavasti pienempi mitä tänä päivänä. Hommat hoidettiin urheiluseuroissa aika pitkälle talkoilla, peleissä ei ollut samanlaisia "elämyksiä" mitä nykyään pitää olla. Ruokavaihtona oli makkara sinapilla tai makkara ketsupilla ja keskiössä oli pelkästään itse peli. Sen puolesta vertailu ei ihan sellaisenaan toimi, sillä muuttujia on kolmenkymmenen vuoden aikana ollut lukuisia. Tämä koskee kiekkopelien lisäksi muutakin yhteiskuntaa.
Tottakai pitää toiki paikkansa, mutta siitä huolimatta silloin ihmiset olivat pahemmassa tilanteessakin kuin nyt.
Jälkihän oli aika kamalaa niin tavan ihmisille kuin yrityksille, meni taloja vasaran alle, konkursseja liukuhihnalla jne... En nyt enää muista sillosta lipunhintaa, mutta ei se sillonkaan mitään ilmasta lystiä ollut. Matkakustannukset vielä päälle usemmalla varmasti kuin nyt, ja itekki tulin reilusti kauempaa.
 

Rautakorven haamu

Luottopelaaja
Viestejä
1 633
Naapurilla melko hieno yleisömäärä lauantaille ja näyttää olevan taas karussa Ilvekseltä. Vaikka nyt Ilves on lähtenyt yhtälailla alennushullutteluun. Voucheria ja ilmaislippuja on ollut joka peliin jollekkin tarjolla. Näillä ei ole Ilveksen yleisömäärä kasvanut sen sijaan saatu tuotto lipuista varmasti laskenut.
Tapparalla oli tosiaan ilmaislippukampaja, viikon tauko Liigan kotipeleissä kumpaankin suutaan, lauantaipeli, syysloma alkoi ja niin edelleen. Kaikki tähtimerkit olivat siis kohdallaan kauden ennätysyleisöön. Syksy nyt on kummallakin tällaista aikaa ja ei tässä kummassakaan leirissä ole vielä syytä mihinkään huoleen. Taloustilanteen takia tulee kaikilla yleisömäärä laskemaan, se on aivan satavarma asia. Ilveksenkin yleisömäärä tulee nousemaan peliruuhkan loppumisen jälkeen, kauden edetessä oikeasti kiinnostavien pelien alkaessa ja lumen tullessa maahan. Moni jättää tänä vuonna kauden ajaksi lippurahansa käyttämättä näihin "syksyn roskaotteluihin".
 

Rautakorven haamu

Luottopelaaja
Viestejä
1 633
Tottakai pitää toiki paikkansa, mutta siitä huolimatta silloin ihmiset olivat pahemmassa tilanteessakin kuin nyt.
Jälkihän oli aika kamalaa niin tavan ihmisille kuin yrityksille, meni taloja vasaran alle, konkursseja liukuhihnalla jne... En nyt enää muista sillosta lipunhintaa, mutta ei se sillonkaan mitään ilmasta lystiä ollut. Matkakustannukset vielä päälle usemmalla varmasti kuin nyt, ja itekki tulin reilusti kauempaa.
Ei se lama silloinkaan täydellä voimallaan kaikkia koskenut. Ne taas ketkä kokivat menetyksiä, hävisivät pahimmillaan kaiken. Jotenkin tuntuu, että silloiset ihmiset olivat tottuneet muutenkin selviämään paremmin elämän kaikista vaikeuksista.
 

Supin tukit

Luottopelaaja
Viestejä
1 721
Naapurilla melko hieno yleisömäärä lauantaille ja näyttää olevan taas karussa Ilvekseltä. Vaikka nyt Ilves on lähtenyt yhtälailla alennushullutteluun. Voucheria ja ilmaislippuja on ollut joka peliin jollekkin tarjolla. Näillä ei ole Ilveksen yleisömäärä kasvanut sen sijaan saatu tuotto lipuista varmasti laskenut.

Olisin taas kaivannut jotain pientä uutta yritystä, mutta samaa saamattomuutta ottelutapahtuman ja yleisön houkuttelun suhteen havaittavissa. Voivotellaan otteluohjelmaa ja taloustilannetta. Laitoin kerrankin suoraan toimistolle jotain ehdotusta, mutta vastaus oli että kiitti mutta on niin kiirus että ei ehdi nyt toteuttaan mitään, sen kyllä huomaa.

Mä en huuda mitään paniikkia asiaan, koska alkukausi ja porukkaa kuitenkin käy, mutta on laimeeta menoa ja laskutrendiä edelleen nähtävissä. Joko isänpäivä voucherit on painokoneessa?

Koska Ilves puhkaisee ensimmäisen kerran naapurin kaksi kertaa puhkaiseman 9000 rajan muussa kuin paikallisessa? Meinataanko tyytyä taas kakkosviuluun tälläkin kaudella?
Sää kyllä tarvisit taas polvisuojia naapurista puhuttaessa. En tiedä, ovatko nämä boldatut kohdat huonoa, "oman seuran" kannattajiin kohdistuvaa, provoa vai onko alemmuuskompleksisi oikeasti kehittynyt näin syväksi. Olkoon kumpaa tahansa, on tuollainen aika säälittävää. Lainatun viestin viimeiselle lauseelle varsinkin huutonaurua :D

Meillä on vuodenaikaan nähden ihan ok yleisömäärät, jotka tulevat vielä nousemaan. Ensi viikonloppuna meillä tulee olemaan kahdessa eri lajissa loppuunmyyty mökki. Yksikään muu seura koko Suomen maassa ei pysty samaan. Osa meistä osaa kulkea keltavihreää päällä leuka pystyssä, toivottavasti sinäkin pääset vielä joskus tästä oksettavasta nöyristelystä eroon.
 

Rautakorven haamu

Luottopelaaja
Viestejä
1 633
Meillä on vuodenaikaan nähden ihan ok yleisömäärät, jotka tulevat vielä nousemaan. Ensi viikonloppuna meillä tulee olemaan kahdessa eri lajissa loppuunmyyty mökki. Yksikään muu seura koko Suomen maassa ei pysty samaan. Osa meistä osaa kulkea keltavihreää päällä leuka pystyssä, toivottavasti sinäkin pääset vielä joskus tästä oksettavasta nöyristelystä eroon.
Tämä iänikuinen vertailu Tapparan ja Ilveksen välillä on sen puolesta turhaa, että kauden keskiarvo päätyy touhujen eroista huolimatta lopulta aika lähelle samaa erojen olevan lopulta melko minimaaliset ja ne hukkuvat taustakohinaan.
 

Luchs

Luottopelaaja
Viestejä
1 169
Tämä iänikuinen vertailu Tapparan ja Ilveksen välillä on sen puolesta turhaa, että kauden keskiarvo päätyy touhujen eroista huolimatta lopulta aika lähelle samaa erojen olevan lopulta melko minimaaliset ja ne hukkuvat taustakohinaan.

Näin.

Kyllä jotkut saavat ihan tolkutonta latausta, nulikkamaisesta naapurin asioiden tonkimisesta.

Taisi olla @El Reino joka ansiokkaasti nosti esiin pohdintoja koko tamperelaisen katsomokulttuurin ongelmista jotka ylittävät seurarajat.

Enemmänkin olisi syytä yhdessä pohtia, miten katsojat saadaan myös syksyllä Areenalle jääkiekkoa seuraamaan.
 

yellowgreen

Luottopelaaja
Viestejä
1 946
Eräs nainen lapsineen omistaa kausarit ilmeisesti sinne vieraskatsomon päätyyn toimihenkilökausareiden sektoriin. Olen nähnyt tämän perheen siirtyvän omatoimisesti pitkän sivun kalleimmille paikoille. Kahdessa pelissä olen yhyttänyt heidät istumasta omalla taittopenkilläni, jonka jälkeen kävin mainitsemassa järkkärille asiasta. Eka kerta voi olla vahinko, toinen ei. Järkkärin vastaus, sanatarkasti: "Nooh niin, nooh, ei kai, hmm, jooh nooh, krhm." Toimenpiteitä: ei ollut.
Anteeksi, jos tyhmä kysymys tai en ymmärrä jotain. Miksi et vaan kysy heiltä, että siirtyisivätkö pois sun paikalta?

Jäin tätä siis miettimään.

Mä päästän jälkikasvua välillä kolmanteen erään tyhjille paikoille joko pelaajakäytävän luokse tai A3/A4, jos Malekin loikkia haluavat katsoa.

Kuulun siihen vähemmistöön, jota ei yhtään häiritse, jos jengi siirtyy omilta paikoiltaan tyhjille istuimille 50% myydyllä Areenalla. Oli syy mikä tahansa paremmista paikoista tai tietyn ravintolan läheisyydestä.

Jonkun lipun ovat maksaneet ja paikalle tuoneet tulevaisuusen Ilves-sukupolvea. Jos vielä ovat vapaaehtoistyössä Ilveksellä, niin mainiota. Sinne vaan nauttimaan kulttuurista. Mieluummin niin, kuin jää kotiin eikä mene peleille ollenkaan, koska ei perheellisenä muuten olisi varaa.

Oon ite siirtyny välillä Nokia Areenalla. Kerran vieruskaveri haisi niin karmaisevalle (hiki), että oli pakko vaihtaa katsomoa. Ystävällä on kausari (työn kautta) aivan eri katsomoon kuin mulla ja välillä kun oon markkinoinut tuttuja peleihin, on lippu ollu aivan muualle. Välillä kuitenki päädytty yhdessä istumaan, jos jomman kumman vieressä tyhjää ekan erän aikana.

En ole koskaan ajatellut, että tämä olisi ongelma. Ikävää jos on he ovat istuneet sun paikalla, toki siitä tulisi siirtyä pois jos sanotaan, mutta miksi se muuten on kamala juttu, jos paikkoja vaihtaa tyhjille paikoille? Kyllähän ne teinitytötkin aina jostain ilmestyy B6-katsomoon kolmanteen erään. En ole häiriintynyt asiasta.
 

eouain

Rivipelaaja
Viestejä
68
Anteeksi, jos tyhmä kysymys tai en ymmärrä jotain. Miksi et vaan kysy heiltä, että siirtyisivätkö pois sun paikalta?

Jäin tätä siis miettimään.

Mä päästän jälkikasvua välillä kolmanteen erään tyhjille paikoille joko pelaajakäytävän luokse tai A3/A4, jos Malekin loikkia haluavat katsoa.

Kuulun siihen vähemmistöön, jota ei yhtään häiritse, jos jengi siirtyy omilta paikoiltaan tyhjille istuimille 50% myydyllä Areenalla. Oli syy mikä tahansa paremmista paikoista tai tietyn ravintolan läheisyydestä.

Jonkun lipun ovat maksaneet ja paikalle tuoneet tulevaisuusen Ilves-sukupolvea. Jos vielä ovat vapaaehtoistyössä Ilveksellä, niin mainiota. Sinne vaan nauttimaan kulttuurista. Mieluummin niin, kuin jää kotiin eikä mene peleille ollenkaan, koska ei perheellisenä muuten olisi varaa.

Oon ite siirtyny välillä Nokia Areenalla. Kerran vieruskaveri haisi niin karmaisevalle (hiki), että oli pakko vaihtaa katsomoa. Ystävällä on kausari (työn kautta) aivan eri katsomoon kuin mulla ja välillä kun oon markkinoinut tuttuja peleihin, on lippu ollu aivan muualle. Välillä kuitenki päädytty yhdessä istumaan, jos jomman kumman vieressä tyhjää ekan erän aikana.

En ole koskaan ajatellut, että tämä olisi ongelma. Ikävää jos on he ovat istuneet sun paikalla, toki siitä tulisi siirtyä pois jos sanotaan, mutta miksi se muuten on kamala juttu, jos paikkoja vaihtaa tyhjille paikoille? Kyllähän ne teinitytötkin aina jostain ilmestyy B6-katsomoon kolmanteen erään. En ole häiriintynyt asiasta.
Siis toki pyysin heitä siirtymään pois paikaltani. Käy vaan vituttamaan, että ylipäätään joutuu pyytämään ketään siirtymään pois maksamaltani paikalta. Vähän niinkuin junissa ei pitäisi istahtaa mihin vaan tyhjään penkkiin, vaan siihen mitä omassa lipussa lukee. Musta on itsestäänselvyys, että jos haluaakin vaihtaa paikkaa, niin tarkistetaan lippukartasta ettei mennä kenenkään toisen varaamaan paikkaan. Se on niin dramaattinen ruljanssi näille paikanviejille, kun joutuvatkin siirtymään pois paikoilta, joihin ovat jo asettautuneet taloksi. Mulkoillaan, pyöritellään silmiä ja tuhahdellaan. Minä paha ihminen kun haluan istua juuri sillä taittopenkillä, minkä olen valinnut tarkasti ja josta olen maksanut itseni kipeäksi.

Itse rehti ja rehellinen ihminen, niin tällainen toiminta käy hermoon.
 

yellowgreen

Luottopelaaja
Viestejä
1 946
Siis toki pyysin heitä siirtymään pois paikaltani. Käy vaan vituttamaan, että ylipäätään joutuu pyytämään ketään siirtymään pois maksamaltani paikalta. Vähän niinkuin junissa ei pitäisi istahtaa mihin vaan tyhjään penkkiin, vaan siihen mitä omassa lipussa lukee. Musta on itsestäänselvyys, että jos haluaakin vaihtaa paikkaa, niin tarkistetaan lippukartasta ettei mennä kenenkään toisen varaamaan paikkaan. Se on niin dramaattinen ruljanssi näille paikanviejille, kun joutuvatkin siirtymään pois paikoilta, joihin ovat jo asettautuneet taloksi. Mulkoillaan, pyöritellään silmiä ja tuhahdellaan. Minä paha ihminen kun haluan istua juuri sillä taittopenkillä, minkä olen valinnut tarkasti ja josta olen maksanut itseni kipeäksi.

Itse rehti ja rehellinen ihminen, niin tällainen toiminta käy hermoon.
Nojoo, ymmärrän tuonkin, jos vastaanotto tuollainen. Ite oon kyllä kattonu just lippukartasta onko tilaa jossain tai sit tosiaan jos kaveri todennut, että vieressä ei ole ketään ollut 1 erässä jne. Tuotakaan en epärehellisenä toimintana pidä, mutta epäasiallista, jos ei pajoittele kun istuu sun paikalla ja siirry sutjakkaan.

Lennolla/junassa kysyn henkilökunnalta, missä on vapaata jos tarttis vaihtaa. Mulla on vähän turhan terävä hajuaisti ja allergia-astma, niin jos vieruskaveri ui parfyymeissä, ei tuu matkasta mitään. Ja otan kyllä allergiahytin, jos tilaa on. Harvoin on. Siksi yksityisautoilen :D
 

pelikirja

Luottopelaaja
Viestejä
4 812
Lukekaa vaikka HS potkuaalto jyrää yli Suomen. Tilanne tulee takuuvarmasti vaan pahentumaan talvea kohti. Hallitus tehnyt rajuja leikkauksia heikoimmassa asemassa oleviin. Mitä teet kun ei ole varaa haluaa tai ei ni jää peli väliin. Siinä moni miettii ostaako ruokaa vai otteluun lipun . Kyllä tämä tulee väistämättä näkymään yleisömäärissä. Olisi sulaa hulluutta kuvitella muuta.
 

hanhenkaula

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
255
Taloustilanne heijastuu väkisinkin yleisökeskiarvoon, mutta mielestäni suurempi vaikutus sillä on hallien tunnelmaan ja kannatukseen.
Taloustilanteen heikentyessä "business-miehet" yms käyvät edelleen peleissä, mutta he eivät ole niitä, ketkä vastaavat "Tampereen ykkönen" huutoon. Näiden katsojien paikanpäälle saapumista ei saa missään nimessä väheksyä, tuovat arvokkaita euroja toimintaan.
Kuitenkin näkisin, että Ilves-huudot kaikuvat koviten hallissa silloin, kun taloustilanne on parempi ja "perusduunari" voi lähteä halliin kokematta omantunnontuskia huvitteluun käyttämistään euroista.
 

WillieGunn

Luottopelaaja
Viestejä
3 841
En ole koskaan ajatellut, että tämä olisi ongelma. Ikävää jos on he ovat istuneet sun paikalla, toki siitä tulisi siirtyä pois jos sanotaan, mutta miksi se muuten on kamala juttu, jos paikkoja vaihtaa tyhjille paikoille?

Kalliita lippuja myydään enemmän, jos tämä "halvimmalla tiketillä halliin ja A-katsomoon istuun"-ilmiö blokataan. Lapsien tapauksessa tätä voisi katsoa sormien läpi. Aikuisten kohdalla ei. On tuo munkin mielestä toisinaan OK. Mennään kaverin viereen istuun jne. Tätä kyllä tehdään valitettavasti systemaattisesti osan toimesta. Myöhässä saavut peliin, niin ei ole lainkaan harvinaista että paikkas on varattu.
 
Ylös