Huvittavaa, miten Jatkoajan puolella ensin hehkutetaan yleisömäärää CHL:n kiinnostavuudella. Sen jälkeen, kun muistutetaan, että tuonne oli koululaiskamppis tuhansille, kerrotaan, että ilmaislippujen kylväminen onkin yksi suurseuran repertuaariin kuuluva työkalu.
Tappara jatkaa viime kaudella alkanutta halpuutusta:
- avausotteluun ja viirinnostoon omille ja yhteistyöseurojen junnuille ja toimihenkilöille voucherit
- välissä yhteen (vai kahteen?) otteluun Tampereen kaupungin työntekijöille voucherit, joita pystyi jakamaan eteenpäin kenelle tahansa
- Peltolan paidan jäädytys ja Kärpät-ottelu Kultajousesta noudettavilla lipuilla
- koululaiskampanja Lukko-otteluun
- koululaiskampanja Lausanne-otteluun
Ehkäpä tämä sitten on katsottu kannattavaksi ja olevan muutenkin bisnekselle hyväksi. Olen itse edelleen kuitenkin sitä mieltä, että se johtaa vouchereiden jakamiseen niillekin, jotka muutoin ostaisivat lipun ja opettaa kyttäämään ilmaista viihdettä.
Vaikea tätä on arvioida, kun tarkkoja lukuja ei julkisteta ja muutenkin tätä tehdään vähän salamyhkäisesti tai ainakin ilman isompaa meteliä. Luulisi, että hyväntekeväisyyttä käytettäisiin hyväksi maineen kasvattamisessa?
Kausikortin hankkiminen tulee jossain vaiheessa joka tapauksessa kyseenalaiseksi.