El Reino
Tähtipelaaja
Seuraavaa ei pidä ottaa minään käykää peleissä kettuiluna tai yms, mutta itse olen tehnyt huomion, että hyvin moni yleisömääristä "spekuloiva" kommentoi täällä kotipelejä "livenä". Onko siis kovinkin yleistä näpytellä puhelinta hallilla vai ettekö itse syystä tai toisesta käy siellä? Lähinnä nyt kun on paljon spekuloitu sitä miksi ei väki käy peleissä, niin kukaan ei ainakaan täällä kerro suoraan miksi? Itsellä kausikortteja, mutta syyt miksi en käy läheskään kaikissa:
- La matsien vähyys.
- Etäisyys.
- Kotona katsomisen helppous/laatu.
- Perhearki.
Syitä mitä olen kuullut näiden lisäksi (en foorumilta)
- Hinta verrattuna tämän hetken muihin kustannuksiin.
- Huono näkyvyys.
- Vältetään sairastumista ennen joulua.
Itse en ole törmännyt oikeassa elämässä kenenkään sanoneen, että syyt olisivat Ilveksen pelissä tai itse tapahtumassa. Toisaalta todella paljon oli viime ja sitä edeltävällä kaudella, ketkä kävivät pelissä ihan vain uuden areenan vuoksi.
Käytännössä itselläni syyt katsoa ottelu MTV Katsomon kautta liittyvät valmentamani juniorijoukkueen pelien tai harjoitusten, työmatkojen tai pakollisluonteisten perhetapahtumien osumiseen päällekkäin Ilveksen pelin kanssa.
Lipun hinta ei ole ainakaan itselleni mikään oleellinen tekijä, koska peleihin pääsee ihan järkevään hintaan (yleensä perheen nuorison kanssa) ja kelvollisille paikoille. Ottelutapahtuma on ihan hyvä, mutta itse peli on keskiössä kannattajajoukkojen pitämän metelin kera.
Mitkään bändit ennen ottelun alkua tai teemaluontoiset jutut eivät lisää omaa mielenkiintoani yhtään. Myöskin erilaiset mainoskatkojen aikaiset lippuarvonnat tai paitojen ampumiset katsomoon ovat yhdentekevää hömppää.