Minähän en sanonut kyllä missään että T*ppara olisi suositumpi lasten keskuudessa.
Kirjoittelin vain koulumaailmaan panostuksesta.
Niin mutta missä se sitten näkyy se kouluyleisöön suunnatun mainonnan tuloksellisuus?
Tälläkin parjattu ilves365 ja futis on tärkeimpiä markkinointivälineitä Ilveksen kiekolle. Kun seisot 5kk toimihenkilönä koutsaamassa nappuloita, alkaa se keltavihree väri väkisin tarttumaan. Kummit, mummit ja naapurin kaimat käy kattoo pelejä ja logo käy tutuks 5-vuotiaasta eteenpäin. Sit se yks futiskannattaja imee Nokia Areenalle maksavia aikuisia reippaasti kauden aikana, koska oma seura kiinnostaa enemmän kuin naapuri.
Siihen päälle vielä onnekas lisä, eli se että keltavihreä on vaan yksinkertaisesti silmään istuvampi värimaailma kuin sinioranssi. Harva lapsi haluaa oranssia hupparia. Maskottikin on lapsille mielekkäämpi. Jos pitäisi valita vain värimaailmoista, niin tuo sinioranssi häviää selvästi. Hifkiä vastaan olis ihan eri peli, kun se on oikeesti tyylikäs väriyhdistelmä.
Kohdeyleisönä lapset on tavoitettu erinomaisesti ilman lippujen syytämistä ilmatteeks kouluille.
Yleisömääräkehityksessä tulis mun mielestä keskittyä enemmän tapahtuman kehittämiseen, että ihmiset kävisi useammin. Brändi on jo tuttu, nyt vois sitouttaa siihen lujemmin.