Ilves CHL:ssa kaudella 2024-25

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
15 897
Itse olen tyytyväinen tähän CHL taipaleeseen. Vedettiin ihan tasapäisesti sveitsin nippuja vastaan ja säästytään melkein kaikilta kuluilta. Tottakai joukkueessa on kysymysmerkkejä, mutta katsotaan nyt se Liiga avaus ensiksi.
 

Pok

Tähtipelaaja
Viestejä
10 606
Minkäslaiset mahdollisuudet on enää jatkoon? Tarviiko voittaa molemmat?


Tarvitsee, mutta se kyllä todennäköisesti myös riittäisi. Växjö saattaisi tulla varamiehisenä Tampereelle viimesellä kierroksella, jos on itte sitä ennen varmistanut paikan.
 

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Viestejä
12 542
Itse olen tyytyväinen tähän CHL taipaleeseen. Vedettiin ihan tasapäisesti sveitsin nippuja vastaan ja säästytään melkein kaikilta kuluilta. Tottakai joukkueessa on kysymysmerkkejä, mutta katsotaan nyt se Liiga avaus ensiksi.
Itsellä on vähän kaksijakoiset fiilikset.

Tuloksellisesti en ole kyllä yhtään tyytyväinen, joku Puolan höpöjengi piti meitä pihdeissään ja muita vastaan ei ollut oikeasti palaa.

Joo, uusi koutsi ja uudet projektit mutta näin se menee. Ilves myös itse organisaationa arvostaa CHL:n ainakin puheissa korkealle, joten siihen nähden aika rumaa konttausta tämä oli.

Vaikka kuinka on budjeteissa eroa, niin eihän tähän voi mitenkään tyytyväinen olla. Itse pyrin seuraamaan nimenomaan urheilullista menestymistä tänä vuonna eri keinoin ja ensimmäisiin raportteihini piirrän pitkän miinuksen.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
15 897
Itsellä on vähän kaksijakoiset fiilikset.

Tuloksellisesti en ole kyllä yhtään tyytyväinen, joku Puolan höpöjengi piti meitä pihdeissään ja muita vastaan ei ollut oikeasti palaa.

Joo, uusi koutsi ja uudet projektit mutta näin se menee. Ilves myös itse organisaationa arvostaa CHL:n ainakin puheissa korkealle, joten siihen nähden aika rumaa konttausta tämä oli.

Vaikka kuinka on budjeteissa eroa, niin eihän tähän voi mitenkään tyytyväinen olla. Itse pyrin seuraamaan nimenomaan urheilullista menestymistä tänä vuonna eri keinoin ja ensimmäisiin raportteihini piirrän pitkän miinuksen.
Niin no mää en näe sitä ihan noin, että Sveitsiläiset olis lakassut meillä lattiaa. Tänään maalin peli ja Lausannee vastaan 50min kohdalla ollaan maalin takana ja pelataan ihan täysin tasaista peliä.

Toki tää on tottakai tulosurheilua ja tulosta ei ole tullut, mutta sitä tulosta ei nyt tullut CHL:ssä ja se ei ole tällä hetkellä varmaan meidän ykkös tavoite.

Meidän pitää päästä takaisin mitallikantaan Liigassa ja mielummin sinne finaaliin.

Mua ei kiinnosta CHL, mua "ei kiinnosta" runkosarja, mua ei kiinnosta pistepörssi, mua ei kiinnosta Tampereen herruus.
Tasan ainut asia mikä mua kiinnostaa on pelata välierissä tällä Hölön ensimmäisellä kaudella. Aivan se ja sama miten me se tehdään, mutta välieriin meidän on PAKKO päästä tällä kaudella ja sehän onnistuu vaikka oltais runkosarjassa sijalla 12 ja paras pistemies olisi Ville Meskanen 4+11 tehoilla.


Kärjistin nyt "hieman" noita näkemyksiäni, mutta pointista varmasti saat kiinni.
 

Duck You

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
467
Joka kerta kun vaihdat kauden päätteeksi valmentajaa niin eipä siinä ihan hirveästi anneta uudelle valmentajalle mahdollisuuksia CHL:n osalta. Siksi ei haittaa että tämä on nopeasti ohi.

Ihan utopistista ajatella että CHL menestystä tulisi kun budjeteissa annetaan yli puolet tasoitusta jonka lisäksi uusi valmentaja jolla kuukausi ja pari harjoituspeliä aikaa tuoda oma pelitapa sisään. Aika ei vain riitä.

Pariin vikaan peliin junnut sisään ja katse kohti ykköstavoitetta.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
15 897
Perspektiiviä.

Genève-Servette
Screenshot_2024-09-14-23-09-28-99_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

ZSC Lions
Screenshot_2024-09-07-18-14-45-51_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Lausanne
Screenshot_2024-09-14-23-15-13-63_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Ilves
Screenshot_2024-09-14-23-09-54-81_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg



Mää en vaan nyt osta sitä, että nää Sveitsiläiset olis olleet mitenkään valovuoden meitä edellä.
Meillä oli ongelmia erikoistilanteiden ja oman viimeistelyn kanssa.
Kun rosterien erot on näin valtavat niin ei se mun mielestä huonosti mennyt vaikka 0 pistettä tottakai "vituttaa" tulosurheilussa.
 

LuikuriTattinen

Luottopelaaja
Viestejä
3 425
Naapuri noita pelejä voitti pari kautta sitten, itse olen pettynyt noihin suorituksiin ja toivonkin, että Liigassa on sisuuntunut Ilves kaukalossa, joka tekee tylyjä maaleja ja painaa peliä vastustajan päätyyn toistuvalla tavalla.
 

ifor74

Luottopelaaja
Viestejä
3 611

Liitteet

  • IFK.PNG
    IFK.PNG
    28 KB · kertaa luettu: 101

Urho Kaleva Kekkonen

Luottopelaaja
Viestejä
1 830
Zurich peli oli hyvä Ilvekseltä. Nämä kaksi muuta olivat heikkoja esityksiä. Lausanne oli paljon edellä Ipaa, varsinkin ekassa erässä - Geneve olisi ollut voitettavissa, mutta eilen ei oikein mikään onnistunut.

Eilisestä pelistä jäi mieleen ne monet syötöt, mitkä tappoivat oman pelin rytmin. Helpoissakin paikoissa saatiin kiekko vastaanottajan jalkoihin tai väärälle kätisyydelle. Sitten kun Geneve lisäsi painetta niin syötöt olivat enemmän kiekon poisheittoja kuin peliä edistäviä syöttöjä.

Näiden kolmen pelin perusteella voi sanoa, että aikamoinen ero (Ilves vs Sveitsi) on tuossa syöttötaidossa ja kiekon vastaanottamisessa. Ja tuossa kun sössit niin se oman pelin rytmi hukkuu.

Hyvä kuitenkin näin alkukaudesta mitata tasoa noita Euroopan huippujoukkueita vastaan.
 

Hyrrä

Luottopelaaja
Viestejä
1 607
Mä en lähde ollenkaan tohon, että tasoero Sveitsiin valtava jne. Sitten kun kausi alkaa ja otetaan dunkkuun Tepseiltä ja Hoopeekoolta, niin joutuu lennosta vaihtaan narratiivia. Lähden siitä, että Hölön peli tulee ottaan aikaa ja alkukaudesta voi olla odottamatonta turbulenssia myös Liigassa.
 

Beast

Luottopelaaja
Viestejä
1 111
Mä en lähde ollenkaan tohon, että tasoero Sveitsiin valtava jne. Sitten kun kausi alkaa ja otetaan dunkkuun Tepseiltä ja Hoopeekoolta, niin joutuu lennosta vaihtaan narratiivia. Lähden siitä, että Hölön peli tulee ottaan aikaa ja alkukaudesta voi olla odottamatonta turbulenssia myös Liigassa.

Kyllä ja myöskään rosteri ei ole niin kova kuin ajatellaan. Toki liigassa kärkipäätä.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
15 897
Screenshot_2024-09-15-18-11-24-77_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Siinä muuten Ilveksen TOP3 pistemiehet CHL:ssä toistaiseksi.
Mäntykivi ja Suomi oli helppo arvata, mutta Gazda pääsi kyllä yllättämään.

Tuo Gazda voi tehdä tällä kaudella meille aikas monta maalia.
 

Asylum

Luottopelaaja
Viestejä
4 942
Jatkoajassa hyvää pohdintaa "Lepranmies"-nimimerkiltä.

Miten tuo CHL:n ottelujako tehtiin? Jos ajatellaan, että Euroopan top-3 kärkimaat ovat Ruotsi, Sveitsi ja Suomi. Näiden jälkeen tulee Tsekki ja Saksa.

Katselin tuossa Suomalaisten joukkueiden ohjelmaa, joka on seuraavanlainen:

Ilves: Unia Oswiecim, Zurich Lions, Lausanne, Servette, Rouen, Växjö (3x Sveitsi, 1x Ruotsi, 1x Puola, 1x Ranska)

Tappara: Sparta Praha, Pardubice, Rouen, Färjestad, Sonderjyske, Lausanne (2x Tsekki, 1x Ruotsi, 1x Sveitsi, 1x Ranska, 1x Tanska)

Pelicans: Färjestad, Servette, Skellefteå, Sonderjyske, Pardupice, Rouen (2x Ruotsi, 1x Sveitsi, 1x Tsekki, 1x Tanska, 1x Ranska)

Jokaisella joukkueella kaksi tuollaista vähän heikompaa vastustajaa, muut ovatkin sitten akselilta Ruotsi, Sveitsi, Tsekki.

Sitten katselin vähän Sveitsiläisten pelejä.

Zurich: Storhamar, Ilves, Straubing, Salzburg, Sheffield, Klagenfurt (2x Itävalta, 1x Suomi, 1x Norja, 1x Iso-Britannia, 1x Saksa)

Lausanne: Trinec, Bremerhaven, Ilves, Fehervar, Storhamar, Tappara (2x Suomi, 1x Saksa, 1x Tsekki 1x Norja, 1x Itävalta)

Fribourg: Sheffield, Storhamar, Klagenfurt, Trinec, Berlin, Straubing ( 1x Tsekki, 1x Iso-Britannia, 1x Norja, 1x Itävalta, 2x Saksa)

Servette: Bremerhaven, Pelicans, Storhamar, Ilves, Klagenfurt, Fehervar (2x Suomi, 2x Itävalta, 1x Saksa, 1x Norja)


Ruotsi-Sveitsi otteluja ei ole yhtäkään, Suomalaisilla ei ole yhtäkään peliä Saksalaisia vastaan yms.

Ilmeisesti tuossa joku järki on ollut mutta harvoin näin epätasaista jakoa näkee missään lajissa.

Vähän on epäreilun oloiset jaot näissä otteluissa, mutta sellaista se puuhaliigoissa on. Sveitsiläisillä aika helppoja pelejä verrattuna Suomi-jengeihin. Etenkin tämä Ilveksen 3x Sveitsijengi vastaan on aika älytön.
 

Pok

Tähtipelaaja
Viestejä
10 606
Onhan se näin, että otteluohjelma olisi voinut olla helpompikin, mutta toisaalta playoffeihin pääsemiseen riittäisi joka tapauksessa heittopussien lyöminen ja vaivainen 1/4 voittoa näistä kovista, niin aika turha russuttaa, jos häviää kaikki 4, niin kuin Ilvekselle käy, jos ei Växjöä voita.
 

Asylum

Luottopelaaja
Viestejä
4 942
Onhan se näin, että otteluohjelma olisi voinut olla helpompikin, mutta toisaalta playoffeihin pääsemiseen riittäisi joka tapauksessa heittopussien lyöminen ja vaivainen 1/4 voittoa näistä kovista, niin aika turha russuttaa, jos häviää kaikki 4, niin kuin Ilvekselle käy, jos ei Växjöä voita.

Kyllä kyllä, mutta maita on kuitenkin aika monta mukana, että olisiko saanut tasaisemmat ottelut, mikäli olisi ottelut jaettu, että jokainen vastustaja on eri maasta. Vai haetaanko tässä jotain kulusäästöä, että ei tarvitse niin paljon reissata? En tiedä, aika erikoinen on jako kyllä, kun ei edes Sveitsi-Ruotsi ole yhtään ottelua.
 

#68

Luottopelaaja
Viestejä
2 942
Onhan se näin, että otteluohjelma olisi voinut olla helpompikin, mutta toisaalta playoffeihin pääsemiseen riittäisi joka tapauksessa heittopussien lyöminen ja vaivainen 1/4 voittoa näistä kovista, niin aika turha russuttaa, jos häviää kaikki 4, niin kuin Ilvekselle käy, jos ei Växjöä voita.
Niin Playoffeihin pääsee ''helposti'', mutta onko se sama asia miltä sijalta sinne pääsee?
Pääseehän Liigassakin 12 joukkuetta pleijareihin, mutta 12 sijalta on aika vaikea mitään mainittavaa saada aikaan.
 

Pok

Tähtipelaaja
Viestejä
10 606
Niin Playoffeihin pääsee ''helposti'', mutta onko se sama asia miltä sijalta sinne pääsee?
Pääseehän Liigassakin 12 joukkuetta pleijareihin, mutta 12 sijalta on aika vaikea mitään mainittavaa saada aikaan.

CHL:ssä on vähän eri asia, kun runkosarja on vain 6 kierrosta, niin miltä tahansa sijalta voi tulla aika lailla mikä vaan joukkue vastaan, varsinkin kun motivaatiotasot vaihtelevat aika paljon joukkueilla ja yksittäinen motivaatiohäviö voi lopullisessa sarjataulukossa vaikuttaa monta sijaa. Joku Skellefteå ei yksinkertaisesti ikinä häviäisi Sheffieldille, jos pelissä olisi kunnon panos jatkopaikan varmistumisen suhteen jne. Eli ei ole samanlaista merkitystä sillä kuin pitkän runkosarjan perusteella tulleella sijoituksella.


Mutta eipä taida olla ajankohtaista meille tällä kaudella.
 
Viimeksi muokattu:

gentle

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
999
Jatkoajassa hyvää pohdintaa "Lepranmies"-nimimerkiltä.



Vähän on epäreilun oloiset jaot näissä otteluissa, mutta sellaista se puuhaliigoissa on. Sveitsiläisillä aika helppoja pelejä verrattuna Suomi-jengeihin. Etenkin tämä Ilveksen 3x Sveitsijengi vastaan on aika älytön.
Tuohan johtuu puhtaasti siitä, että kaikki top5 sarjaa arvoitettu saman arvoisiksi (kaikilla yksi joukkue 1, 2 ja 3 korissa + edellinen mestari myös 1 korissa) ja joukkueet jaetaan valmiiseen 4x6 taulukkoon, jossa saman maan joukkueita ei voi olla vierekkäisissä sarakkeissa, jolloin saman maan joukkueet jakautuu aina yhteen tai kahteen sarakkeeseen. Tämän vuoksi lähes aina joukkueet pelaavat otteluitaan epätasaisesti yhden tai kahden maan joukkueita vastaan. Se mitkä maat vastaan tulee on aivan tuurista kiinni. Tänä vuonna saatiin Sveitsiläisiä, viime vuonna tshekkiläisiä.
 
  • Tykkää
Reactions: Pok
Ylös