Ilves CHL:ssa kaudella 2024-25

ipe

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
553
Investointi ja kehitys tulevaisuuteen, josko se potti joskus olisi sen 10 miljoonaa.

Näkyvyys kansainvälisesti. Ilvekselläkin nyt oikein kumppani tätä varten jne. Kuten naapurin ja Lukon toimarit sanoivat; arvoa tulee myös muualta.
Niin, josko ja josko, sekä jos ja jos. Pelkkää hypoteettista ajattelua, millä ei tällä hetkellä mitään todellisuuspohjaa ole.

Ei suomalaisilla ja ruotsalaisilla seuroilla ole lyödä joka vuosi, vaikka seuraavan viiden vuoden ajan, ylimääräistä miljoonaa CHL:n parantamiseen, jos sarja joskus olisi elinvoimainen. Mikään ei myöskään takaisi, että kuuden vuoden päästä nämä miljoonat lyöneet seurat pelaisivat tätä sarjaa. CHL:ssa ei tällä hetkellä ole kovin kummoista porkkanaa tarjolla seuroille.

Itse tykkään käydä CHL-otteluissa ja viime kaudella oli hienoa tehdä reissu Ilveksen perässä keskisempään Eurooppaan ja käydä sellaisissa paikoissa, missä ei varmaan muuten tulisi hirveästi käytyä. Että sinänsä minulle CHL-ottelut ovat tuoneet paljonkin merkityksellisyyttä, ja toivon Ilveksen myös tulevaisuudessa pääsevän CHL:aan, vaikka formaatti pysyisikin samana. Hirveän "kiimaisena" en vain näitä CHL-otteluita koe, verraten esimerkiksi tämän kesän otteluihin jalkapallon puolella. Konferenssiliigan karsintaotteluita odotti monta päivää ja ottelupäivänä tuli laskettua tunteja, ja työpäivät kuluivat hitaasti.
 

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Viestejä
13 114
Niin, josko ja josko, sekä jos ja jos. Pelkkää hypoteettista ajattelua, millä ei tällä hetkellä mitään todellisuuspohjaa ole.

Ei suomalaisilla ja ruotsalaisilla seuroilla ole lyödä joka vuosi, vaikka seuraavan viiden vuoden ajan, ylimääräistä miljoonaa CHL:n parantamiseen, jos sarja joskus olisi elinvoimainen.
Sitten seurojen kannattaa lopettaa se höpötys CHL:stä, alaskirjata strategioista.

Tässä keskustelussa saa sen käsityksen, että Ilveskin on nyt kärsinyt jotain satojen tuhansien menetyksiä ja kuluja, kun totuus on joitain kymppejä. Kuten sanottu, sarjasta voi myös jäädä plussalle, vaikeaa se toki on.
 

ipe

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
553
Sitten seurojen kannattaa lopettaa se höpötys CHL:stä, alaskirjata strategioista.
Miksi kannattaisi? Ei se seurojen syy ole, että sarja ei ole tarpeeksi houkutteleva. Seurojen tehtävä ei ole tehdä sarjaa houkuttelevaksi. Sarjan, tai sen taustalla olevan tahon, tehtävänä on tehdä sarjasta houkutteleva, jotta sarjasta tulee houkutteleva seurojen silmissä ja sitä kautta ihmisten silmissä.
 

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Viestejä
13 114
Miksi kannattaisi? Ei se seurojen syy ole, että sarja ei ole tarpeeksi houkutteleva. Seurojen tehtävä ei ole tehdä sarjaa houkuttelevaksi. Sarjan, tai sen taustalla olevan tahon, tehtävänä on tehdä sarjasta houkutteleva, jotta sarjasta tulee houkutteleva seurojen silmissä ja sitä kautta ihmisten silmissä.
Seurat itse puhuvat toisin. Haluavat olla mukana kehittämässä ja tekemässä sarjaa houkuttelevaksi. Kaikki siinä mukana ovat. Ei kattojärjestö yksin.
 

ipe

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
553
Seurat itse puhuvat toisin. Haluavat olla mukana kehittämässä ja tekemässä sarjaa houkuttelevaksi. Kaikki siinä mukana ovat. Ei kattojärjestö yksin.
Ei kai se poissulje sitä, että seurat haluavat kehittää sarjaa, jos panostus ja kehitys tehdään vähän sinnepäin? Kuten se nyt on tehty, ainakin ulkopuolisen silmin.

Jos luet tekstini uudelleen, ei pelkästään aiempaa tekstiäni, niin huomaat, että sitähän olen koittanut tässä sanoakin. Kun sarja on tarpeeksi houkutteleva seuroille, seurat panostavat kyllä siihen, että se tehdään houkuttelevaksi yleisölle.

Konferenssiliiga on aika hyvä esimerkki siitä, että uusi sarja tempaistaan käytännössä tyhjistä, mutta sarja on tehty päivästä yksi alkaen houkuttelevaksi. Seurat ovat tämän jälkeen tehneet lopputyön ja tehneet sarjan houkuttelevaksi yleisölle. Seura on seurannut sarjaa. Ja yleisö on seurannut seuraa. Kaikki ruokkivat kaikkia. Ei ole tarvinnut kattojärjestön tehdä töitä yksin, kun on potkaissut vaan homman kunnolla alkuun. Ei ole tarvinnut seurojen ja yleisön valitella panoksettomista peleistä, kun jokaisella pelillä on iso merkitys. En tiedä, mutta luulisin, että Euroopan isoimmissakin sarjoissa on otettu ilolla vastaan Konferenssiliigan perustaminen, vaikkei siellä missään nimessä samat panokset ole, mitä Mestareiden ja Eurooppaliigassa on. Samaahan ei voi missään nimessä sanoa CHL:sta.
 

Asylum

Luottopelaaja
Viestejä
5 181
Ei sen potin tarvitse mitään kymmentä miljoonaa olla, olisi edes miljoona mikä ei ole kauheasti vaadittu. Itseä tuossa sarjassa kyrsii noi sääntömuutokset ja jokaisesta seurasta läpipaistava välinpitämättömyys koko sarjaa kohtaan. Eilenkin katselin tuota Sheffield - Pardubice, niin ei paljon Tshekin poikia kyllä napannut ottelun lopputulos. Täysin löysällä munalla vetelyä ja yksin yrittämistä. Muutamaa ruotsalaista ja Tapparaa tuntuu ihan oikeasti tuo kiinnostavan, mutta loput ovat mukana vain pakosta. Vaikeaa sitä on silloin kehittää. Jotain täytyisi muuttaa. Olisihan nuo mielenkiintoisia matseja muuten.
 

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Viestejä
5 489
Kun sarja on tarpeeksi houkutteleva seuroille, seurat panostavat kyllä siihen, että se tehdään houkuttelevaksi yleisölle.
Tätä yritin itsekin jo tälle eräälle nimimerkille selittää mutta kun ei riitä että vääntää ratakiskosta ja ottaa vielä kuvan.
 

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Viestejä
13 114
Ei kai se poissulje sitä, että seurat haluavat kehittää sarjaa, jos panostus ja kehitys tehdään vähän sinnepäin? Kuten se nyt on tehty, ainakin ulkopuolisen silmin.

Jos luet tekstini uudelleen, ei pelkästään aiempaa tekstiäni, niin huomaat, että sitähän olen koittanut tässä sanoakin. Kun sarja on tarpeeksi houkutteleva seuroille, seurat panostavat kyllä siihen, että se tehdään houkuttelevaksi yleisölle.
Kyllä ja sitten joskus jos se on houkutteleva niin seurat ovat tärkeässä roolissa yhdessä sarjan kanssa viemässä sitä eteenpäin. Pelkkä iso rahapotti ei sitä yksin tee.

Tätä yritin itsekin jo tälle eräälle nimimerkille selittää mutta kun ei riitä että vääntää ratakiskosta ja ottaa vielä kuvan.
 

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Viestejä
5 489
Seuraavasta henkilökohtaisuudesta pääsee jäähylle.
Kyllä ja sitten joskus jos se on houkutteleva niin seurat ovat tärkeässä roolissa yhdessä sarjan kanssa viemässä sitä eteenpäin. Pelkkä iso rahapotti ei sitä yksin tee.

Tätä yritin itsekin jo tälle eräälle nimimerkille selittää mutta kun ei riitä että vääntää ratakiskosta ja ottaa vielä kuvan.
Älä jauha paskaa:D
Mä sulle kokoajan sanoin että kunhan tuo järjestäjä laittaa tuotteen tärkeimmät asiat ensin itse kuntoon niin seurat kyllä siinä kohtaa varmasti haluavat myös turnausta kehittää. Sähän olet ihan täys tuuliviiri. Mielipide vaihtuu näköjään täysin etkä vaan voi myöntää että olit väärässä. Täys pelle sä olet.
 
  • Tykkää
Reactions: CTS

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Viestejä
13 114
Älä jauha paskaa:D
Mä sulle kokoajan sanoin että kunhan tuo järjestäjä laittaa tuotteen tärkeimmät asiat ensin itse kuntoon niin seurat kyllä siinä kohtaa varmasti haluavat myös turnausta kehittää. Sähän olet ihan täys tuuliviiri. Mielipide vaihtuu näköjään täysin etkä vaan voi myöntää että olit väärässä. Täys pelle sä olet.
Luulet siis että, vaikka huomenna jostain sarjalle tippuisi se kuvitteellinen 10 miljoonaa, niin seurojen vastuulla ei olisi mitään? Ilmaantua vaan paikalle ja mökit olisi täynnä? Juuei, mielipidehän tässä on ollut sama kokoajan. Että seurojen pitää olla mukana kehittämässä sarjaa, tilanne on vähän kana vai muna. Mutta ei se tälläkään parane.

Miksi muuten aina pitää mennä henkilökohtaisuuksiin ja alkaa haukkua?
 

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Viestejä
5 489
Luulet siis että, vaikka huomenna jostain sarjalle tippuisi se kuvitteellinen 10 miljoonaa, niin seurojen vastuulla ei olisi mitään? Ilmaantua vaan paikalle ja mökit olisi täynnä? Juuei, mielipidehän tässä on ollut sama kokoajan. Että seurojen pitää olla mukana kehittämässä sarjaa, tilanne on vähän kana vai muna. Mutta ei se tälläkään parane.

Miksi muuten aina pitää mennä henkilökohtaisuuksiin ja alkaa haukkua?
Olenko mä nyt puhunut pelkästään rahasta? Herää nyt ja lue mitä on kirjoitettu.
Kyllä ja sitten joskus jos se on houkutteleva niin seurat ovat tärkeässä roolissa yhdessä sarjan kanssa viemässä sitä eteenpäin.
Ja tässä sä kyllä puhut ihan muuta kuin nyt.

Ja menen henkilökohtaisuuksiin kaltaistesi tyyppien kohdalla jonka elämän tarkoitus tuntuu olevan vängätä kaikesta vaikka olisi kuinka väärässä. Ja väärässä sinä olet, usein.
 
  • Tykkää
Reactions: CTS

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Viestejä
13 114
Olenko mä nyt puhunut pelkästään rahasta? Herää nyt ja lue mitä on kirjoitettu.

Ja tässä sä kyllä puhut ihan muuta kuin nyt.

Ja menen henkilökohtaisuuksiin kaltaistesi tyyppien kohdalla jonka elämän tarkoitus tuntuu olevan vängätä kaikesta vaikka olisi kuinka väärässä. Ja väärässä sinä olet, usein.
Pahoittelut. Niin siis tarkoitin, että silloinkin seurojen vastuu on edistää sarjaa yhtälailla, jos voittopotti on houkuttelevalla tasolla, kuten nyt vallitsevissakin olosuhteissa. Ei se sitä asiaa muuta, on voittopotti sitten satasen, satatuhatta tai miljoonia. Sarja ei voi kehittyä jos ei sitä myöskään tässä tilanteessa yritetä kehittää.

Heh, eikös se jotenkin niin mene, että kun keskustelutaidot loppuu, siirrytään henkilökohtaisuuksiin. Ja sinullahan loppuu, usein.
 

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Viestejä
5 489
Heh, eikös se jotenkin niin mene, että kun keskustelutaidot loppuu, siirrytään henkilökohtaisuuksiin. Ja sinullahan loppuu, usein.
Vastaan sulle enää tähän. Mä olen sulle nyt tässä useamman kommentin tästä CHL jutusta laittanut ihan asiaa ja kun ne mene sulle jakeluun niin silloin sulle ei voi enää kuin nauraa ja antaa muunlaistakin palautetta. Katso peiliin ja mieti miksi näin on TAAS käynyt.
 

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Viestejä
13 114
Vastaan sulle enää tähän. Mä olen sulle nyt tässä useamman kommentin tästä CHL jutusta laittanut ihan asiaa ja kun ne mene sulle jakeluun niin silloin sulle ei voi enää kuin nauraa ja antaa muunlaistakin palautetta. Katso peiliin ja mieti miksi näin on TAAS käynyt.
Voimia.
 
Ylös