Ilves ja Media

JärvisenPera

Luottopelaaja
Jos viime kaudella kaikki on ollut tosi ohjattua alkulämmöistä lähtien ja nyt annetaan todella paljon vapauksia, niin on aika luonnollinen ilmiö, että tälläsiä repsahduksia tulee. Osa oppimisprosessia™ kohti itseohjautuvaa ammattimaisuutta.

Hawk22

Vakiokokoonpanossa
Jos viime kaudella kaikki on ollut tosi ohjattua alkulämmöistä lähtien ja nyt annetaan todella paljon vapauksia, niin on aika luonnollinen ilmiö, että tälläsiä repsahduksia tulee. Osa oppimisprosessia™ kohti itseohjautuvaa ammattimaisuutta.
Näinhän se on. Lisäksi on ihan normaalia, että valmennus joutuu hieman löysäämään tai kiristämään suitsia aina sen mukaan miten homma toimii. Ammattilaisurheilussa toki toivoisi, että homma toimii sormia napsauttamalla, mutta eihän se näin mene käytännössä.

yellowgreen

Luottopelaaja
Suora lainaus Karrilta tuossa Liigaviikossa: " Paikallispelissä, kun oli itte studiossa, niin siellä osa Ilveksen pelaajista istu jääkylmässä hallissa 45 minuuttia tuolilla"
Siis nyt en ymmärrä. Millä tuolilla ja missä vaiheessa? Kyllähän ne oli alkulämmöt jäällä? Ennen sitä? Ei se halli kyllä jääkylmä ole myöskään, vaihtoaitiossa on kylmä juu, mutta ei ne varmaan siellä penkillä istunu 45min? Tai yleisön joukossa, missä on tuoleja? Koppikäytävällä ja kopissa ei oo kylmä. En nyt vaan tajua.

Sori jos oon nyt tyhmä, mut mistä Karri siis puhui? Toi ei vaan käy mun järkeen.

Haluaisin ymmärtää, ennen kuin kritisoin.

Ikurin Vire

Heikot sortuu, vahvat porskuttaa.
Karrin suusta tulee kyllä vähän väliä ihmeellisiä horinoita Ilvekseen liittyen. Ei oo tainnut vieläkään tehdä surutyötä kunnolla, kun lensi mäelle ja hiekka hiertää vieläkin p*lluss*.

yellowgreen

Luottopelaaja
Karrin suusta tulee kyllä vähän väliä ihmeellisiä horinoita Ilvekseen liittyen. Ei oo tainnut vieläkään tehdä surutyötä kunnolla, kun lensi mäelle ja hiekka hiertää vieläkin p*lluss*.
No siks mä vähän nyt aloin kyseenalaistaa. Et kaikenlaista voi sanoo, mutta mä en ymmärrä, miten toi on tosiasiallisesti mahdollista.

Ikurin Vire

Heikot sortuu, vahvat porskuttaa.
No siks mä vähän nyt aloin kyseenalaistaa. Et kaikenlaista voi sanoo, mutta mä en ymmärrä, miten toi on tosiasiallisesti mahdollista.
Ite oon jo tovin päästellyt Karrin jutut korvasta sisään ja toisesta ulos.

VärienTunnustaja

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Siis nyt en ymmärrä. Millä tuolilla ja missä vaiheessa? Kyllähän ne oli alkulämmöt jäällä? Ennen sitä? Ei se halli kyllä jääkylmä ole myöskään, vaihtoaitiossa on kylmä juu, mutta ei ne varmaan siellä penkillä istunu 45min? Tai yleisön joukossa, missä on tuoleja? Koppikäytävällä ja kopissa ei oo kylmä. En nyt vaan tajua.

Sori jos oon nyt tyhmä, mut mistä Karri siis puhui? Toi ei vaan käy mun järkeen.

Veikkaan, että ennen lämpöjä aamujäiden jälkeen? Toki ihmettelen, että mitä siellä niin ajoissa häärisi

yellowgreen

Luottopelaaja
Veikkaan, että ennen lämpöjä aamujäiden jälkeen? Toki ihmettelen, että mitä siellä niin ajoissa häärisi
No sitä mäki mietin, että miks Karri Kivi pyörisi jossain pelaajien kanssa noin paljon ennen peliä? Toisaalta, miks kiekkoilijat istuis 45min jääkylmässä kun ne vois istua lämpimässäki paikassa palaveeraamassa? Mä en nyt yhtään ymmärrä tätä, ja siks valitsen nyt paskapuhetta-kortin.

JärvisenPera

Luottopelaaja

Pelaajat ottavat ns kuiva-alkulämmöt ennen kun menevät jäälle lämmöille. Nämä ovat urheilusuorituksen kannalta paljon tärkeämmät kun jäällä tapahtuva lämpö joka on enemmän "tatsinhakua". Kuivalämmöillä jumppaillaan ja venytellään paikat auki, että kroppa on valmis kovaan urheilusuoritukseen.

Ilveksen pelaajat olivat ilmeisesti siis istuskelleet vaan katsomossa 45min ennen jäälle menoa tekemättä mitään. Äärimmäisen tuttua entisajan taitopelaajille

Lempiväri: Vihreä

Rivipelaaja
Pelaajat ottavat ns kuiva-alkulämmöt ennen kun menevät jäälle lämmöille. Nämä ovat urheilusuorituksen kannalta paljon tärkeämmät kun jäällä tapahtuva lämpö joka on enemmän "tatsinhakua". Kuivalämmöillä jumppaillaan ja venytellään paikat auki, että kroppa on valmis kovaan urheilusuoritukseen.

Ilveksen pelaajat olivat ilmeisesti siis istuskelleet vaan katsomossa 45min ennen jäälle menoa tekemättä mitään. Äärimmäisen tuttua entisajan taitopelaajille
Oikeesti? Ja nämä ovat olevinaan ammattilaisia? Kloppien äiditkö sinne pitäisi pistää käskyttämään, jos ei omatoimisuutta ja ymmärrystä lämmittelyn tärkeydestä ole?
:rolleyes:

yellowgreen

Luottopelaaja

Miten ne siellä katsomossa hengaili kun sinne pääsee yleisö jo silloin? Sitä en tässä ymmärrä, että miksi ne ees oli hallin puolella? Katsomassa jäänajoa?

yellowgreen

Luottopelaaja
Katoin nyt ton Liigaviikon.
A) Mielestäni Karri ylitulkitsee Frimanin lausetta, joka on osa kokonaisuutta. Mielestäni Friman tarkottaa kaikkia pelaajia, että peiliin kattomisen paikka. Kivi myös lähtee laajemmin puhumaan aiheesta, mikä saa sen kuulostamaan vielä Frimanin kommentin läpikäymiseltä, vaikka on jo laajempaa pohdintaa.

B) en tollasenaan niele tota 45min juttua.

tynamo

Luottopelaaja
Mese Aamulehdessä: "Viisikon tiiveys ja se, miten menemme siihen ensimmäiseen iskuun. Ehkä siinä ne isoimmat. Sitten hukkuvat kaverit. Pelejä on vaikea voittaa, jos päästää neljä viisi maalia."

Juttu tilaajille: Ilveksen fanit turhautuivat – vihdoin onnistuneelta hyökkääjältä viileä kuitti
Onneksi en ole tilaaja.

Mese kertoo jotain, mitä täällä palstalla(kin) on nähty jo tovin aikaa. Nyt voisi kuvitella, että ammattivalmennus saisi hommaa jiiriin ja ammattipelaajat ottaisi asiasta koppia.

Battery

Luottopelaaja
Onneksi en ole tilaaja.

Mese kertoo jotain, mitä täällä palstalla(kin) on nähty jo tovin aikaa. Nyt voisi kuvitella, että ammattivalmennus saisi hommaa jiiriin ja ammattipelaajat ottaisi asiasta koppia.
Annetaan aikaa.

Ihan pikkuisen on vaikeapi ja haastavampi pelitapa tämä opettaa, oppia ja toteuttaa kuin Pennasen antikiekko.

vilperi

Luottopelaaja

Malhoset värittelee.

Ei vaan Malhoset puhuu, miten yleensä pelin aikana puhutaan. Ne on helvetin lyhyitä sanoja. Ja kyllä, esim. aikalisällä voidaan sanoa pidempiä hommia ja pelin aikana esim. "mee vaan, paikka o", mutta pääpointti on kuitenkin todella nopea kommunikointi.

Miika Lundin

Luottopelaaja
Radio Rock nyt...Liigajengien taloudellisten tulosten perkuu. Tai "perkuu", oli pakko laittaa wasappia studiolle, kun poloisilta jäi yllättäen jalkapallon yritysjärjestelyt huomiotta ja kehutaan vain muiden lisäbisneksiä.

"Ipa ja yli millin tappiot"...katsotaan reagoidaanko reaaliajassa :)