Ilves Podcast

Raipen Lätty

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Robert Leinon olisin laittanut samaan kastiin Dostyn ja kumppaneiden seuraan. Noin tasokkaan kokonaisvaltaisen senan hankinta Liigan sisällä oli ryöstö.

Jasse Ikonen ei todellakaan ollut floppi. Todella hyvää alaketjujen tekemistä ja teki pisteitäkin

T_Kuusisto

Vakiokokoonpanossa
Mietin tässä uudistusta taskulähetykseen. Aika moni podi on ilman tunnusmusiikkia tai minkäänlaista aloitustehostetta.

Ovatko introrepliikki ja alkumusiikki jo vanhentuneita meemejä? Skippaako suurin osa kuuntelijoista ekat 30s että pääsee kuulemaan takkahuoneen isäntien jutustelua? Vai ovatko ne maukas alkupala ennen pihviä, ja tekee IPC:stä muista positiivisesti erottuvan tallenteen?

Masse Majava

Vakiokokoonpanossa
Mietin tässä uudistusta taskulähetykseen. Aika moni podi on ilman tunnusmusiikkia tai minkäänlaista aloitustehostetta.

Ovatko introrepliikki ja alkumusiikki jo vanhentuneita meemejä? Skippaako suurin osa kuuntelijoista ekat 30s että pääsee kuulemaan takkahuoneen isäntien jutustelua? Vai ovatko ne maukas alkupala ennen pihviä, ja tekee IPC:stä muista positiivisesti erottuvan tallenteen?
Kyllä selkeä aloitus ja lopetus ovat tärkeitä, itseä ainakin häiritsee jos puhe alkaa suoraan ilman introja. Introreplat ovat hauska omalaatuinen lisä. Eikä niitä tarvitse niin tarkkaan miettiä, aina ei ole pakko olla hauska ja kekseliäs. Joku ajankohtainen lausahdus riittää, mitä nyt Ilveksestä on sillä hetkellä mielessä.

Tunnistettavat äänet, hajut, maut sun muut aistimukset tuovat tuntemuksia. Myös samana pysyvä alkumusiikki ja alkujuonto palauttaa mieleen, mitä on aiemmin tuntenut IPC:tä kunnellessa.

Blackhawk

Luottopelaaja

Älkää tuommoisia miettikö, mun mielestä ne on just hyviä ja ne on Ilves-podcastin juttu eikä niihin kauaa aikaa mene verrattuna monen muun podcastin alkuintroihin yms.

WillieGunn

Luottopelaaja
Älkää tuommoisia miettikö, mun mielestä ne on just hyviä ja ne on Ilves-podcastin juttu eikä niihin kauaa aikaa mene verrattuna monen muun podcastin alkuintroihin yms.

Joo, monessa muussa podissa on alussa kelattavaa tyyliin 15min kun puhutaan ihan diipadaapaa tai jopa syödään jotain. Alut ja introt on sopivan sähäköitä ja kyllä alkuun semmosta tunnistettavaa introa kaipaa. Hyvä, kuten on. Ei liikaa stressiä introrepliikeistä. Jengi tosin voisi niitä ajankohtaisia taas teille keksiä.

Hanrahan

Tulokas
Tykkään nykyisestä mallista, jotenkin se herättää "kuuntelumoodiin" meikäläisen. Introbiisin vaihtokin olisi vähän sama, kuin aikanaan
'Tuhannen markan setelin' poistaminen Urheiluruudun alusta. (Mielestäni virhe).

En todellakaan pikakelaa mitään puolta minuuttia alusta. Seuran "Virallisen taskulähetyksen" alusta sen sijaan joskus varttitunnin, kun eivät hitsi vieköön pääse asiaan. Teillä ei sitä ongelmaa onneksi ole, olette aina rakentaneet lähetyksenne kiitettävästi.

Pöllö

Vakiokokoonpanossa
Ja teillä se intro on siinä alussa ja thats it. Sit esim. joku kimanttia taas aiheuttaa pelkkää kärsimystä omilla selostusjingleillään.

Tapparalainen

Rivipelaaja

Tuossa reilu 5 vuotta sitten tuli pyöritettyä youtube-kanavaa, jolla oli ihan ok määrä tilaajia. Tuota projektia varten tuli tehtyä aika paljon taustatyötä ja silloin alettiin siirtymään siihen, että kanavilta alkoi poistumaan tunnusmusiikit ja introt. Tästä oli youtuben tarjoamaa dataa, että monet tosiaan skippaavat suoraan sen 30sek tai jättävät jopa videon kesken, koska sisältö ei ala heti. Tuo data ei ollut minun kanavani pohjalta, vaan isojen kanavien joita oikeasti kannattikin analysoidan.

Ja kun sitä silloin tuli arvottua, niin tottahan se oli ettei sitä 30sek pätkää aina jaksanut katsoa kun halusi vain päästä itse sisältöön kiinni. Omalla kanavallani video lähti heti käyntiin ja ruutuun tuli hetkeksi logo, jonka jälkeen video keskittyi täysin itse sisältöön.

Mutta ei tähän ole oikeaa tai väärää vastausta. Edelleen on olemassa youtube-kanavia ja podcasteja, joissa tulee kiusallisen pitkä intro, mutta myös täysin introttomia löytyy. Itse kallistun minimaalisiin alkuihin, suoraan asiaan vain.

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Tuossa reilu 5 vuotta sitten tuli pyöritettyä youtube-kanavaa, jolla oli ihan ok määrä tilaajia. Tuota projektia varten tuli tehtyä aika paljon taustatyötä ja silloin alettiin siirtymään siihen, että kanavilta alkoi poistumaan tunnusmusiikit ja introt. Tästä oli youtuben tarjoamaa dataa, että monet tosiaan skippaavat suoraan sen 30sek tai jättävät jopa videon kesken, koska sisältö ei ala heti. Tuo data ei ollut minun kanavani pohjalta, vaan isojen kanavien joita oikeasti kannattikin analysoidan.

Ja kun sitä silloin tuli arvottua, niin tottahan se oli ettei sitä 30sek pätkää aina jaksanut katsoa kun halusi vain päästä itse sisältöön kiinni. Omalla kanavallani video lähti heti käyntiin ja ruutuun tuli hetkeksi logo, jonka jälkeen video keskittyi täysin itse sisältöön.

Mutta ei tähän ole oikeaa tai väärää vastausta. Edelleen on olemassa youtube-kanavia ja podcasteja, joissa tulee kiusallisen pitkä intro, mutta myös täysin introttomia löytyy. Itse kallistun minimaalisiin alkuihin, suoraan asiaan vain.
Varmaan samasta syystä aika monessa podcastissa yms. alkaa ensin sisältö tai joku alkuräntti ja vasta hetken päästä on se lyhyt intro.

KatkeraSihvonen

Vakiokokoonpanossa

Omasta mielestä kannattajien keksimät ja lausumat ainakin hauska ja uniikki lisä IPC:ssä! Tulee aina fiilis että kyse on koko ilvesyhteisön podista!

The Contortionist

Vakiokokoonpanossa
Kuten ylläkin mainittiin, introrepla ja musiikki mielestäni hienosti avaavat podcastin ja herättävät kuulijan kuuntelumoodiin. Se on juuri sopivan lyhyt ja ytimekäs.

Ainut mikä itseäni oudoksuttaa on tuo "taskulähetys" sanan käyttäminen, sen niminen podcast on myös muistaakseni olemassa.

Toinen on myös sanan "Ratamettä" käyttäminen, mikä ei itselleni ole koskaan iskenyt.

Pienet on kritiikin aiheet, koska itse sisältö on jaksosta toiseen täyttä rautaa.

C

Vakiokokoonpanossa
Ainut mikä itseäni oudoksuttaa on tuo "taskulähetys" sanan käyttäminen [...] Toinen on myös sanan "Ratamettä" käyttäminen, mikä ei itselleni ole koskaan iskenyt.

Pienet on kritiikin aiheet, koska itse sisältö on jaksosta toiseen täyttä rautaa.

Tästä 100% samaa mieltä.

Muuten on kyllä erinomainen podcast, vaikka välillä on ollut aika hurjiakin spekulaatiota ilman oikeata tietoa, mutta se sallittakoon kun kyseessä on kannattajien tekemä podcast.

Hyvää sisältöä ja tulee kuunneltua joka kerta.

S_Kuusisto

Vakiokokoonpanossa
Ainut mikä itseäni oudoksuttaa on tuo "taskulähetys" sanan käyttäminen, sen niminen podcast on myös muistaakseni olemassa.

Toinen on myös sanan "Ratamettä" käyttäminen, mikä ei itselleni ole koskaan iskenyt.

Onneksesi ei keksitty tätä taskulähetys-sanaa silloin kun podia ekaa kertaa juonittiin.. Muistan nimittäin, kuinka mietittiin silloin, onko podcastille mitään toimivaa suomenkielistä sanaa. Ei keksitty, joten nimeksi tuli Ilves Podcast. Jos nyt oltaisiin aloittelemassa, nimeksi tulisi suurella todennäköisyydellä Ilves-taskulähetys. Erityisesti Tomille on jonkinmoinen arvo pyrkiä käyttämään suomen kieltä, kun se on mahdollista.

Mutta teinpä tämän innoittamana äänestyksen testialueelle, käykäähän antamassa mielipiteenne: Taskulähetys ja ratamettä - junttia vai ei?

T_Kuusisto

Vakiokokoonpanossa
Lyhyesti: Arvostan (kuolevaa) äidikieltäni.

Ratametsä on persoonallinen, uniikki nimi, ja se on suomea. Nokia Arena ei ole suomea, erittäin tylsä ja muovinen. "Mettä" ehkä on junttia, siinä kehityksen paikka?

"Taskulähetys" nyt on puoliksi huumorilla heitetty, mutta sekin on upea suomenkielinen termi podkästille.

Harmi, jos suomi ärsyttää. :p Mutta toisaalta, jos IPC ei ärsyttäisi ollenkaan, niin siitä puuttuisi jotakin.

EDIT: Toisaalta, olen joskus vinkannut Tuomistolle, että jos Ilves haluaa olla kansainvälinen suurseura, takkahuoneessa osataan äänittää myös englanniksi...