Ilves Podcast

Hanrahan

Rivipelaaja
Mun mielestä jaksojen pituus on aina muodostunut hyvin orgaanisesti. Siitä tykkään tosi paljon, että mennään aika lailla suoraan asioiden äärelle, eikä jaaritella loputtomiin kuulumisia. Eräässä jenkkiläisessä jääkiekkoaiheisessa podissa äijät veti alkuun puoli tuntia juttua jostain hääreissusta, jossa 2/3 isännistä oli piipahtanu. Kiinnosti tosi rajusti... Olisin kelannut, mutta ajoin autoa, en uskaltanut.

Jos mahdollista, niin otan yleensä sen tunnin verran omaa aikaa ja kuuntelen lähetyksen tekemättä mitään muuta siinä ohessa. Tää nyt varmaan on testamentti sille, että en oo onnistunut pitämään sisältöä mitenkään kuivana, ei kai sitä muuten jaksais?

Joskus taas pilkon 20 minuutin pätkiin, jos on sellainen tilanne, ettei kerkiä keskittymään aiheeseen kuin työmatkoilla, toimii niinkin. Mutta mä oonkin joustava jätkä.

Ja kun ilmestymisväli on sen kaksi viikkoa, niin nykykestosta tiivistäminen jättäisi varmasti paljon mielenkiintoista pois.

Sori, en mä osaa parempaa vaatia.

FIN_Zlatan

Rivipelaaja
Mun mielestä jaksojen pituus on aina muodostunut hyvin orgaanisesti. Siitä tykkään tosi paljon, että mennään aika lailla suoraan asioiden äärelle, eikä jaaritella loputtomiin kuulumisia.
Kiitos kommentista! Olen itse täysin saman koulukunnan edustaja ja juuri niin kuin sanoit, orgaanisesti tulevan sisällön kannattaja. Introrepla ja intro saa olla, sisältö saa tulla heti siihen kärkeen niin ei tarvi amerikkalaisesti rupatella niitä ja näitä.

IhanJuniori

Junioripelaaja
niin ei tarvi amerikkalaisesti rupatella niitä ja näitä.
Sanon tämän kaikella rakkaudella, mutta hyvä näin koska ei ketään kiinnosta teidän small-talk ja onneksi ette sitä harrasta :D

Petopodi on tästä syystä muuttunut melkein kuuntelu kelvottomaksi kun herrat höpöttelee aina jakson alkuun niitä näitä vaikka kuinka pitkään ja väitän, että ketään ei jumalauta kiinnosta.

Vovlo

Tähtipelaaja
Ylläpidon jäsen
Sanon tämän kaikella rakkaudella, mutta hyvä näin koska ei ketään kiinnosta teidän small-talk ja onneksi ette sitä harrasta :D

Petopodi on tästä syystä muuttunut melkein kuuntelu kelvottomaksi kun herrat höpöttelee aina jakson alkuun niitä näitä vaikka kuinka pitkään ja väitän, että ketään ei jumalauta kiinnosta.
Silloin kun petopodia vielä kuuntelin viime vuonna niin aina siellä todella pitkästi jaariteltiin Hepolan asioista ja ahamelegendan kokemista vääryyksistä. Kai nuo tarinat joillekin iskee, luo sellaista kaveriporukan tuntua varmaankin. Samaahan se on monessa muussakin, kimantissa ja urheilucastissa. Kiuas taas on hyvä esimerkki toisesta podcastista jossa mennään asiaa eikä kysellä Petterillä että miten kesä meni. LiigaFM myös menee suoraan asiaa, kuten myös jo lopetettu Liigapyykki. Jorinat hiiteen, asiapuhe kunniaan.

jalkakynä

Luottopelaaja
Kimanttia on… noh se on Mäkisen Antin tapa päästä piireihin.

Hawk22

Vakiokokoonpanossa

Ilves ykköseksi! Alkuviikkoon tästä kuunneltavaa.

Mahtava taskulähetys jälleen kerran!

Tuosta avausviisikosta, niin Ilveshän yrittää jokaisessa kotipelissä käyttää vaihtoetua heti ensimmäisestä vaihdosta alkaen, mistä johtuen myös se aloittava viisikko ei aina vastaa sitä mitä Liigan sivuille ilmoitetaan. En tiedä miten prosessi oikeasti menee, mutta näyttäisi siltä, että tuo Liigan kokoonpano ilmoitetaan paljon aiemmin kun varsinainen aloitusviisikko ja siksi myös valmennus ei voi vielä kokoonpanoja ilmoittaessaan tietää minkä aloitusviisikon vastustaja laittaa kentälle.

NHL:ssä tämä menee siis niin, että vierasjoukkueen valmentaja/joukkueenjohtaja/kuka nyt ikinä paperit laittaakin liikkeelle, ilmoittaa kokoonpanon ja avausviisikon (sitova), jonka jälkeen kokoonpanolista toimitetaan kotijoukkueelle tarkastettavaksi. Sen jälkeen kotijoukkue saa itse ilmoittaa kokoonpanon ja sitovan avausviisikon, jota ei sitten saa säätää enää ellei nyt tule jotain loukkaantumisia alkulämmittelyissä. Liigassa aloitusviisikko varmasti pitää myös ilmoittaa esim. kuuluttajaa varten, mutta todennäköisesti paljon myöhemmin kun varsinainen kokoonpano, joka julkaistaan Veikkauksen ja Liigan sivuilla. Liigan osalta siis enemmän tai vähemmän mutua, mutta mielestäni tämä on loogisin selitys sille, miksi se Liigan sivujen ketjujärjestys ei aina vastaa toteutunutta.

Toutain

Luottopelaaja
Ilveksellä huomattava? etu maalivahtien suhteen suhteessa Lukkoon? Jaa mitkä lasit..:d

No onhan se huomattava. Ja jos otetaan loukkaantumismahdollisuus ja huhut Ortion polvivaivoista huomioon, niin vielä suuremmaksi muuttuu.

Ilveksellä on tosiaan kaksi Liigan kärkipään maalivahtia. Lukolla ei ole yhtäkään.

HK88

Vakiokokoonpanossa
Aika näyttää kuinka paljon loukkaantumisille kannattaa antaa painoarvoa. Itse en ollut niistä tietoinen, mutta ilman niitä Lukko on kyllä vahvempi tällä sektorilla. Onko Lethemon 100% varmasti pois loppukauden?

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Aika näyttää kuinka paljon loukkaantumisille kannattaa antaa painoarvoa. Itse en ollut niistä tietoinen, mutta ilman niitä Lukko on kyllä vahvempi tällä sektorilla. Onko Lethemon 100% varmasti pois loppukauden?
Ei taida kukaan tietää. En usko.

Miika Lundin

Luottopelaaja
Rajansa tällä Ipafoorumin itsensä ruoskimisellakin.

Uutinen oli, että 37 pelin / 89,2% Lethemon "saattaa olla poissa jopa koko loppukauden". Tilanne 10.2. on, että ykköskassarina polvivaivainen Ortio.

Mutta tokihan "tämänkin voi unohtaa - tasoissa mennään" Terv. Ipafoorumi

Toutain

Luottopelaaja

Siis ilman Lukko vahvempi kuin? Et kai vai sano, että vahvempi kuin Ilves?

Missään tilastoissa ei näin ole, enkä missään myöskään ole törmännyt sellaiseen näkemykseen.

Ihan pelkästään jo Malek vs. Lethemon-vertailu menee tilastoissa(xGAE:ta myöten) Malekille heittämällä.

Maalivahtipeli on ollut Lukolle pieni ongelma ja selkeä osasyy siihen, miksi tulos aiemmin laahasi erinomaisesta pelistä huolimatta. Lethemon paransi kyllä, mutta ei ole Liigan kärkivahtien joukkoon noussut. Nyt tosiaan sitten ilmeisesti kausi ohi loukkaantumisen takia. Ortio 2025 on terveenä korkeintaan keskitason ykkösmolari Liigaan.

Blackhawk

Luottopelaaja
Loistava lähetys jälleen! Itse pidän pelattujen otteluiden analysointeja erittäin hyvinä ja tarpeellisina kertauksina, mukava kuulla teidänkin asiantunteva ja rehellinen analysointi ilman kaunisteluita. Ei puolueellista höttöä vaan rehellistä analyysia, hyvä hyvä!