Enhän mä niin sanonut. Sanoin nimenomaan että Hintsanen tosiaan johdattelee välillä noita kysymyksiä liikaa, siinä on kehityskohde ehdottomasti. Alkukaudesta ei johdatellut noin paljoa, ei ehkä malta lopettaa kysymykseen vaan toteaa itse vahingossa perään.
Ketä palvelee minsan pressi? Omasta mielestä tuolla pitäisi olla lisäksi joku tuomareista, varsinkin jos on tullut ottelussa isompi rangaistus tai miksei muutenkin. Ei sen puolta tuntia tarvitse kestää mutta on se nyt ihmeellistä jos ei ottelusta löydy viideksi minuutiksi kerrottavaa. Silloin tuote on pahasti rikki.
Olen kanssasi samaa mieltä, en ole puhunut minuutin pressien puolesta.

Sillä ei ole väliä onko se 2 vai 5 minuuttia, jos sisältö on mitä on.
Mielestäni Hintsasella on sinällään hyvä kosketus itse esiintymiseen ja olisi mahdollisuus pienellä kehittämisellä saada lehdistöistä mielyttäviä ja asiakasta (katsojaa) palvelevia. Tällä hetkellä nuo ovat ainoastaan kiusallista katsottavaa.
Konkreettisia kehitysehdotuksia:
Alkuun pyydetään valmentajia kuvailemaan peliä. Jos tällä ei saada tarpeeksi sisältöä, voitaisiin kysyä kysymys tilanteesta X ilman johdattelua vastaukseen. Eli ei anneta valmentajalle mahdollisuutta käyttää vastauksena joko ’kyllä’ tai ’ei’.
Loppuun Hintsanen voisi halutessaan nostaa häntäänsä
kysymällä jostain pelin/kokoonpanon huomiosta.
Usein loppua venytetään siten, että mainitaan jostain/joistain vastustajan alaketjujen pelaajista ja heidän kyvyistään ja ikäänkuin odottaa saavansa valmentajalta hyväksynnän: ”Hei, hieno huomio. Ymmärrät peliä.”.
Pelistä löytyy varmasti kerrottavaa vaikka puoleksi tunniksi, mutta lehdistötilaisuudessa pelistä kertominen tulisi jättää valmentajalle.
Pressiin tuomarin tuominen voisi olla katsojaa palveleva, mutta olisiko pitkässä juoksussa järkevää? Pressissä on kuitenkin paikalla juuri hävinneen joukkueen valmentaja, jolloin jälki ei välttämättä ole kaunista kuten olemme vuosien saatossa saaneet nähdä. Meemiarvoa tämä toki tuottaisi.