Huomenna vieraana Miia Selin
??vasta tuolloin edes tuli mieleeni sen rasistinen puoli.
Sehän sopii täydellisesti tuohon itänaapuriimmeKuinka moni täällä käyttää esim. termiä "ryssiä" synonyyminä mokaamiselle/tyrimiselle, ja onko koskaan edes ajatellut sen yhteyttä itänaapuriimme? Käytin termiä itse melko paljon nuorempana kunnes joku minulle siitä huomautti ja vasta tuolloin edes tuli mieleeni sen rasistinen puoli.
No tuo on mielestäni taas turhaa. En lähde politikoimaan kanavalle ajatuksiani itänaapurista, mutta tuo on vähän sama kuin toteaisi, että Hintsasen käyttämä termi sopii täydellisesti kuvaamaan jonkun örveltäjän liikkumista.Sehän sopii täydellisesti tuohon itänaapuriimme
No en silti pidä sitä mitenkään rasistisena terminä, se kun ei kommentoi kyseisten kansalaisten rotua millään tapaa. Sopii kuin nenä päähän.ryssiä – Wikisanakirja
fi.m.wiktionary.org
Pari linkkiä asiaan liittyen. En oo asiaa koskaan miettinyt, enkä kyllä välttele sanaa nykyiselläänkään sen erityisemmin. Virallisemmissa/monikansallisissa tilaisuuksissa pitäydyn mieluummin tyrimisessä.
Eikä varmasti lähellekään yhtä paha kuin tämä CP-kommentti, mutta tarkoitukseni oli antaa esimerkki tilanteesta, jossa asiayhteyttä ei ole koskaan itse miettinyt, vaikka joillekin se on päivänselvä.
Niin, ehkä myöskään Hintsanen ei pidä CP-termiä loukkaavana? Tai jokunen persu n-sanaa? Ehkä valitsin väärin sanani kun sanoin "rasistinen", ennemmin ehkä loukkaava.No en silti pidä sitä mitenkään rasistisena terminä, se kun ei kommentoi kyseisten kansalaisten rotua millään tapaa. Sopii kuin nenä päähän.
Kuinka moni täällä käyttää esim. termiä "ryssiä" synonyyminä mokaamiselle/tyrimiselle, ja onko koskaan edes ajatellut sen yhteyttä itänaapuriimme?
Odotan Makkoselta puujalkaa.
Seuraavaksi sitten mamma Järventie eetteriin?Jakso vielä itsellä kesken, mutta ei oikein kyllä sytytä hokiäidin tilitys kun lapsi pudotettu joukkueesta..
Samaa juuri meinasin tulla kirjoittamaan. Pieni gentle ei ainakaan olisi tykännyt jos äiti olisi juossut ympäri maailmaa huutamassa mun murheista.Jakso vielä itsellä kesken, mutta ei oikein kyllä sytytä hokiäidin tilitys kun lapsi pudotettu joukkueesta..
Ei pidä olla ihan noin sinisilmäinen. Totta kai ennen vierailua on sovittu, mistä tullaan puhumaan. Aihe/kysymys voi olla ihan vierailijankin päättämä.Omaan korvaan taas oikein mielenkiintonen jakso eikä tota voi ehkä tilitykseksi laskea kun vastaa haastattelijan kysymykseen…