Ilvestyskirja. Nyt. -podcast

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Viestejä
5 957
Niin tai siis olihan tuossa selvästi kritiikkiä Ilvekselle, mutta täysin aiheesta kuten sanoit. Itse olen ollut pöydän molemmilla puolilla, eli se jolle ilmoitetaan ettei mahdu ja se joka ilmoittaa pelaajalle ettei tämä mahdu. Molemmat ovat todella vaikeita paikkoja, mutta Tampereella on onneksi se etu, että Ilveksestä tai Tapparasta putoavalla joukkueella on paljon vaihtoehtoja mihin mennä (KooVee, Nokia, LeKi jne.) joissa pystyy pelaamaan jopa ihan tavoitteellisesti. Siksi on mielestäni todella omituista ettei näitä asioita käydä ollenkaan läpi pelaajan kanssa vaan homma hoidetaan näinkin tylysti kun tuossa jaksossa kerrottiin. Ja sen nyt ymmärrän, että se varsinainen pudotus on varmaankin hyvä pitää lyhyenä, koska siinä ei mitään rakentavaa voi oikein käydä, mutta tietynlainen "jälkihoito" olisi varmasti kohtuullista.

Itseäni tuosta hyvästä jaksosta jäi oikeastaan juurikin tämä mietityttämään. Puhutaan kumminkin melkein aikuisesta kaverista, joten tuo tilanne tulee U-18 ja viimeistään U-20 tasolle siirtyessä vastaan todella monelle. Muutenkin tuossa vaiheessa pitäisi pystyä arvioimaan omaa uraansa sen realismin kautta, ettei se ammattilaisuus näytä kovin todennäköiseltä.

Mutta niin kuin on todettu ei tuo millään tasolla ole mikään maailmanloppu. Vaihtoehtoja kyllä löytyy ja täytyy muistaa, ettei tuossa iässä mikään ole varmaa. Tästä hyvänä esimerkkinä Sportin Atro Leppänen, kuka voi tällä kaudella olla hyvin lähellä jopa MM-kisoja.
 

oowee

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
659
Niin tai siis olihan tuossa selvästi kritiikkiä Ilvekselle, mutta täysin aiheesta kuten sanoit. Itse olen ollut pöydän molemmilla puolilla, eli se jolle ilmoitetaan ettei mahdu ja se joka ilmoittaa pelaajalle ettei tämä mahdu. Molemmat ovat todella vaikeita paikkoja, mutta Tampereella on onneksi se etu, että Ilveksestä tai Tapparasta putoavalla joukkueella on paljon vaihtoehtoja mihin mennä (KooVee, Nokia, LeKi jne.) joissa pystyy pelaamaan jopa ihan tavoitteellisesti. Siksi on mielestäni todella omituista ettei näitä asioita käydä ollenkaan läpi pelaajan kanssa vaan homma hoidetaan näinkin tylysti kun tuossa jaksossa kerrottiin. Ja sen nyt ymmärrän, että se varsinainen pudotus on varmaankin hyvä pitää lyhyenä, koska siinä ei mitään rakentavaa voi oikein käydä, mutta tietynlainen "jälkihoito" olisi varmasti kohtuullista.

En ymmärrä mikseivät seurat proaktiivisesti skouttaa pelipaikkaa jota ehdottaa ja keskustelussa käy läpi, että "näiden syiden vuoksi et nyt ole joukkueessa mutta näitä kehittämällä..." jolloin pelaaja lähtee yhteistyöseuraan motivoituneena kehittämään itseään uutta yritystä varten. Siis tilanteissa joissa ollaan oltu kalkkiviivoilla.

Aina välillä tulee näitä pelaajia joilla käyrä elää ja pari kautta muualla tekee ihmeitä
 
Ylös