En puolustele yhtään Hintsasen sanavalintoja, enkä ole podia koskaan kuunnellut. En ole podi-ihmisiä. Ajattelin Hölön osuuden kuunnella ja osui tämä lanka silmään. Sen verran otan kantaa tähän, että eräs hyvinkin fiksu ja muuten diplomaattinen kaveri kun ekan kerran sanoi jonkun vetäneen "separit", olin järkyttynyt. Kun asian otin heti esille, niin oli itsekin järkyttynyt, että tämä on asiayhteys, sillä hänen kotikaupunkinsa alueella tätä termiä käytetään kuulemma usein tarkoittamaan hieman eri asiaa kuin esim. pk-seudulla, jossa itse vietin nuoruusvuosiani.
Toki Hintsanen on Tampereelta, mutta hyvä olisi antaa suoraan hänelle palautetta, jos ei ihan oikeasti tiedosta asiayhteyttä. Voi kuulostaa selittelyltä, mutta kysynpä..
Kuinka moni täällä käyttää esim. termiä "ryssiä" synonyyminä mokaamiselle/tyrimiselle, ja onko koskaan edes ajatellut sen yhteyttä itänaapuriimme? Käytin termiä itse melko paljon nuorempana kunnes joku minulle siitä huomautti ja vasta tuolloin edes tuli mieleeni sen rasistinen puoli.