Ilvestyskirja. Nyt. -podcast

On uskonnosta tai uskonnollisuudesta mitä mieltä tahansa niin oli mielestäni paras vieras podcastin historiassa. Jotenkin todella sympaattista ja fiksua keskustelua hyvällä huumorilla ja ennen kaikkea ilman kiihkoilua mihinkään suuntaan.
Kuuntelin kanssa mielenkiinnosta tämän haastattelun, koska Kanala vaikuttaa ihan sympaattiselta tyypiltä. Täytyy sanoa, että ei pisteet ainakaan laskeneet. Vaikuttaisi ottavan kannattamisenkin sopivalla vakavuudella. Niin vakavasti kuin kirkonmies voi sen tehdä.
Erityismaininta vedonlyönnistä.
Pitäis aina itsekin yrittää muistaa, ettei ne kaikki ole Päiviräsäsiä ja muita hörhöjä.

Ikurin Vire

Heikot sortuu, vahvat porskuttaa.
Hintsanen höpisi uusimmassa jaksossa jotain uudesta kannattaja biisistä. Häntä kyselty mahdolliseen projektiin ja antanut vihreää valoa, totesi kuitenkin että jos sellaiseen päädytään pitää se tehdä pieteetillä.

BanaaniKeisari

Luottopelaaja
Hintsanen höpisi uusimmassa jaksossa jotain uudesta kannattaja biisistä. Häntä kyselty mahdolliseen projektiin ja antanut vihreää valoa, totesi kuitenkin että jos sellaiseen päädytään pitää se tehdä pieteetillä.
Jos tällä tarkoitetaan jotain peliä ennen laulettavaa hymniä niin tukisin jos laatu vain kohtaa.

Ikurin Vire

Pieni ja Lihava

Vakiokokoonpanossa
Joku hymni ennen peliä olisi kova! Mallia Liverpoolin never walk alonesta ja tästä Hammarbyn vastaavasta, joka sopisi ilvekselle

Ollaan odotettu aika kauan jo sitä päivää…

lake79

Vakiokokoonpanossa
On uskonnosta tai uskonnollisuudesta mitä mieltä tahansa niin oli mielestäni paras vieras podcastin historiassa. Jotenkin todella sympaattista ja fiksua keskustelua hyvällä huumorilla ja ennen kaikkea ilman kiihkoilua mihinkään suuntaan.
Itsehän taas täysin eri mieltä, mitkään Arsenal/jne mieshoot ei kuulu vieraaksi minnekään.

Viimeksi muokattu:

1mmanuel

Vakiokokoonpanossa
Nyt väitän et niille jotka haluaa kuunnella ns. asiapuhetta, niin tää jakso veti niille vrmaan niin hyvin kun kaksikko makkonen ja hintsanen siihen pystyy, varsinkin Kanalan vierailu pysy tosi tiukasti asialinjassa. Mukavaa kuunneltavaa oli

Grinder

Luottopelaaja
Tää oli kyllä hyvä jakso, ja ohan Kanalalla mielenkiintoinen suhde erilaisiin urheilulajeihin. En kyllä itse tosin tiedä miten Epe Helenius on mainittavan arvoisesti hyvä tyyppi. Noin muuten tämä podi tuntuu paranevan pikkuhiljaa.
Ehkä tuossa tulee se yhteys Ilveksen että Arsenalin kanssa. Kyllähän Epe kuitenkin legenda on.

Grinder

Luottopelaaja
Siellä olikin vieraana Ilvestä kannattava uhkapelaava ja uudistusmielinen pappi, joka kertoi Tapparan kohdalla seuraavansa Jeesuksen oppeja vain valikoidusti :D
Rakasta vihamiehiäsi. Kyllä se ihan oppien mukaan tuntuu menevän ja moni voisi ottaa mallia. On sitä hallinedustaväkivaltaakin ollut puolin ja toisin viime aikoina. Tämä oli kyllä piristävä jakso. Myös Arsenal-vivahde oli hieno lisä. Ei voi olla huono mies kun kannattaa Ilvestä ja Arsenalia. Olen tavannut ihmisiä jotka kannattavat Tapparaa ja Tottenhamia.

Tuossa kohdassa sivuavat aihetta.

Pitäisi olla avoin kaikille, biisikilpailutyylisesti.

Ja minkään Hintsasen ei tarvitse olla sitä suitsimassa/sensuroimassa (kuten tuossa castissa puhuu "ollaan mietitty, mutta MÄ haluan että se tehdään kunnolla).

Tehdään kunnolla juu, ei sitä tarvitse lähteä päsmäröimään. Silloin saadaan saman porukan samaa tuubaa, niin kuin aiemminkin.

Ikurin Vire

Ja minkään Hintsasen ei tarvitse olla sitä suitsimassa/sensuroimassa (kuten tuossa castissa puhuu "ollaan mietitty, mutta MÄ haluan että se tehdään kunnolla).
Itse en tota noin tulkinnut, vaan että ei tehdä mitenkään juosten kusten ja se sano huolellisesti.

Viimeksi muokattu:

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Voidaanko siis olettaa, että tilauksessa on jotain vähän laadukkaampaa kuin "Ilves murisee"?
Voin olla mielipiteeni kanssa vähemmistössä mutta mun mielestä Ilves Murisee, kaikessa yksinkertaisuudessaan on ihan laatukappale jos vertaillaan vaikka johonkin Ilves Ykköseksi tai Ilveksia Ainiaan renkutuksiin.

IhanJuniori

Junioripelaaja
Voin olla mielipiteeni kanssa vähemmistössä mutta mun mielestä Ilves Murisee, kaikessa yksinkertaisuudessaan on ihan laatukappale jos vertaillaan vaikka johonkin Ilves Ykköseksi tai Ilveksia Ainiaan renkutuksiin.
No rimaa et kamalan korkealle laittanut :D

Tämä siis kaikella kunnioituksella noita kahta kipaletta kohtaan!

Hawk22

Vakiokokoonpanossa
No rimaa et kamalan korkealle laittanut :D

Tämä siis kaikella kunnioituksella noita kahta kipaletta kohtaan!
Kertoo myös paljon siitä kuinka vaikeaa tuollaisten kannattajalaulujen tekeminen on jos mietitään, että Ilves Murisee on edelleenkin kärkipaikalla vaikka vuosien aikana on nähty ties minkälaisia tekeleitä. Omasta mielestäni niissä isoin ongelma on yleensä se, että laulu on tehty liian tosissaan ja yritetty väkisin saada jotain pelaajien nimiä tai muuta vastaavaa lyriikkaan eikä välitetä siitä, että riimit ja rytmi menevät jatkuvasti sekaisin. Tai sitten vielä pahempaa, yritetään väkisin tehdä joku yhteisöbiisi, jota voidaan laulaa kyynel silmässä nuotion ääressä akustisen kitaran säestämänä ja pahimmassa tapauksessa laitetaan vielä joku lapsikuoro taustalle. Toimii kyllä, mutta lähinnä myötähäpeän aiheuttajana. Hintsaseen on tosin minulla luottoa, koska on kerran jo onnistunut tekemään hyvän Ilves-kappaleen (tai ainakin ollut mukana sen tekemisessä). Taitaakin olla ainoa, joka voi näin sanoa ja myös se, ettei ole suostunut lähtemään hosuen mihinkään, lupaa pelkkää hyvää.

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Kertoo myös paljon siitä kuinka vaikeaa tuollaisten kannattajalaulujen tekeminen on jos mietitään, että Ilves Murisee on edelleenkin kärkipaikalla vaikka vuosien aikana on nähty ties minkälaisia tekeleitä. Omasta mielestäni niissä isoin ongelma on yleensä se, että laulu on tehty liian tosissaan ja yritetty väkisin saada jotain pelaajien nimiä tai muuta vastaavaa lyriikkaan eikä välitetä siitä, että riimit ja rytmi menevät jatkuvasti sekaisin. Tai sitten vielä pahempaa, yritetään väkisin tehdä joku yhteisöbiisi, jota voidaan laulaa kyynel silmässä nuotion ääressä akustisen kitaran säestämänä ja pahimmassa tapauksessa laitetaan vielä joku lapsikuoro taustalle. Toimii kyllä, mutta lähinnä myötähäpeän aiheuttajana. Hintsaseen on tosin minulla luottoa, koska on kerran jo onnistunut tekemään hyvän Ilves-kappaleen (tai ainakin ollut mukana sen tekemisessä). Taitaakin olla ainoa, joka voi näin sanoa ja myös se, ettei ole suostunut lähtemään hosuen mihinkään, lupaa pelkkää hyvää.

Jep juuri näin. Kannattaa tosiaan miettiä kuinka paljon mistään pelaajista/pelistä yms lauletaan esim Ässien Patasydän tai vastaava Kärppien Routasydän. Kummatkin erittäin laadukkaita ja myös ajattomia kappaleita.

Toki isoin tekijä tuossa on varmasti siinä, että niiden takana ovat myös todella hyvät artistit.