Ilvestyskirja. Nyt. -podcast

IhanJuniori

Junioripelaaja
Hintsanen kertoo miksei käy enää baareissa ja viittaa baarin edessä seisoneeseen, itsensä sotkeneeseen mieheen hieman väärillä sanavalinnoilla.
Eikä ollut muuten kyseisen jakson ainut kerta kun käytti kyseistä ilmausta.

Tuntui vielä siltä, että ei tosiaan edes itse tajunnut, että nyt taisi päästä suusta sammakko koska toisti sen ainakin kerran vielä kyseisen jakson aikana.

M22

Luottopelaaja
Eikä ollut muuten kyseisen jakson ainut kerta kun käytti kyseistä ilmausta.

Tuntui vielä siltä, että ei tosiaan edes itse tajunnut, että nyt taisi päästä suusta sammakko koska toisti sen ainakin kerran vielä kyseisen jakson aikana.
Multa meni ohi, muistan tuon kohdan, mutta käyttikö siis tuosta ukosta termiä "CP"? Vai ymmärsinkö väärin?

Toutain

Luottopelaaja
Hintsanen kertoo miksei käy enää baareissa ja viittaa baarin edessä seisoneeseen, itsensä sotkeneeseen mieheen hieman väärillä sanavalinnoilla.

Yleisellä tasolla aivan tyhjänpäiväistä poikien pippeli-vitsailua.

Vieraita voi kuunnella, onneksi niihin voi kelata

Kuuntelin nyt ja löysin edellisestä Tommi Välimaa-jaksosta ennen haastattelua kohdan, jossa Hintsanen kertoo mm. tuosta miehestä ja toteaa sen jälkeen, että baarissa kaikki olivat ihan CP-jurrissa. Tämä vain selvyytenä niille, jotka tätä pohtivat. Eipä sillä, silti täysin idioottimainen sanavalinta, jos ymmärrän sen oikein.

Vovlo

Tähtipelaaja
Ylläpidon jäsen
Kuuntelin nyt ja löysin edellisestä Tommi Välimaa-jaksosta ennen haastattelua kohdan, jossa Hintsanen kertoo mm. tuosta miehestä ja toteaa sen jälkeen, että baarissa kaikki olivat ihan CP-jurrissa. Tämä vain selvyytenä niille, jotka tätä pohtivat. Eipä sillä, silti täysin idioottimainen sanavalinta, jos ymmärrän sen oikein.
Lienee ollut yleinen läppä herran kaveripiireissä. Voisi kyllä eroonkin pyrkiä typeristä hokemista kuten tuollaisista, varmaan itsekin fiksuna miehenä ymmärtää ettei tuo ole mistään kotoisin.

Henry78

Luottopelaaja
Ei kauheasti yllätä nämä Hintsasen "läpät" , yhtä väsyneitä ja moukkamaisia ne on aina ollut. Mitä vähemmän mies pääsisi ääneen sen parempi. Kuuluttajana toki ihan ok ja saisi pysyä siinä roolissa pelkästään.

TaikuriLuttinen

Luottopelaaja
Olipas miellyttävää kuunneltavaa tuo Hölön haastattelu, ensimmäinen setti tässä podcastissa jonka voisi kuunnella uudestaankin. Ensimmäiset 20 minuuttia skippasin minäkin kun ei tuota ruuanmässytystä kiinnosta kuunnella vaikka Saarioisen tuotteet eittämättä ovatkin parempia kuin (meitä sponsoroimattomien) kilpailijoiden tuotteet.

Blackhawk

Luottopelaaja
Olipas miellyttävää kuunneltavaa tuo Hölön haastattelu, ensimmäinen setti tässä podcastissa jonka voisi kuunnella uudestaankin. Ensimmäiset 20 minuuttia skippasin minäkin kun ei tuota ruuanmässytystä kiinnosta kuunnella vaikka Saarioisen tuotteet eittämättä ovatkin parempia kuin (meitä sponsoroimattomien) kilpailijoiden tuotteet.
Kokkikartanon on parempia..:D

M22

Luottopelaaja
@Toutain tuossa kertoi missä sitä käytti.

Käytti vielä sanaa vammainen halventavassa mielessä mikä ei välttämättä sovi Ilveksen viralliseen podcastiin.
Älytön sanavalinta. Ja helvetin loukkaava.
Enkä sano puolustellakseni, mutta on toi paljon ikäluokka-kysymys.

Jaska72

Vakiokokoonpanossa
Älytön sanavalinta. Ja helvetin loukkaava.
Enkä sano puolustellakseni, mutta on toi paljon ikäluokka-kysymys.
Eipä välttämättä noinkaan. Itse olen Hintsasen kanssa samaa vuosikertaa eikä tulisi mieleenkään käyttää tuollaista termiä.

M22

Luottopelaaja
Eipä välttämättä noinkaan. Itse olen Hintsasen kanssa samaa vuosikertaa eikä tulisi mieleenkään käyttää tuollaista termiä.
Ja minä vanhempaa, eikä tulisi mieleen myöskään. Mutta väitän että vielä harvinaisempaa se on vaikka 1990 jälkeen syntyneillä. Mutta niin tai näin, idioottimainen sanavalinta. Nyt keskitytään peliin.

yellowgreen

Luottopelaaja
En puolustele yhtään Hintsasen sanavalintoja, enkä ole podia koskaan kuunnellut. En ole podi-ihmisiä. Ajattelin Hölön osuuden kuunnella ja osui tämä lanka silmään. Sen verran otan kantaa tähän, että eräs hyvinkin fiksu ja muuten diplomaattinen kaveri kun ekan kerran sanoi jonkun vetäneen "separit", olin järkyttynyt. Kun asian otin heti esille, niin oli itsekin järkyttynyt, että tämä on asiayhteys, sillä hänen kotikaupunkinsa alueella tätä termiä käytetään kuulemma usein tarkoittamaan hieman eri asiaa kuin esim. pk-seudulla, jossa itse vietin nuoruusvuosiani.

Toki Hintsanen on Tampereelta, mutta hyvä olisi antaa suoraan hänelle palautetta, jos ei ihan oikeasti tiedosta asiayhteyttä. Voi kuulostaa selittelyltä, mutta kysynpä..
Kuinka moni täällä käyttää esim. termiä "ryssiä" synonyyminä mokaamiselle/tyrimiselle, ja onko koskaan edes ajatellut sen yhteyttä itänaapuriimme? Käytin termiä itse melko paljon nuorempana kunnes joku minulle siitä huomautti ja vasta tuolloin edes tuli mieleeni sen rasistinen puoli.