jos luet alkuperäisen viestini, niin viestini taisi olla, että "jäitä hattuun", kunnes on oikeudenkäynnit käyty. Oikeasti raiskattujen asemaa heikentää myös perusteettomat syytökset. Molempia varmasti on, perusteellisia ja perusteettomia.
Juuri näin et jäitä hattuun nyt jokainen. Juttuja,huhuja liikkuu ja me ei tiedetä mikä niistä on varmuudella totta. Turha millään epämääräisillä jutuilla täs vaihees on lähteä hankaloittaa kenenkään asemaa. Vaikka kiekkopiireissä on lätkäjätkä mentaliteetti ni ei niis piireiskään hyvällä katota jos moisiin syylliseksi oikeudessa todistetaan.
Niin minähän en ole missään vaiheessa Rönniä syyllistänyt, en edes maininnut tekstissäni. Eli siten nämä jäitä hattuun - kommentit menevät väärään osoitteeseen. Itse olen sitä mieltä, että antaa oikeuslaitoksen hoitaa jutun käsittely aina mahdolliseen tuomioon saakka. Tämän jälkeen voimme itse muodostaa käsityksemme oikeasta ja väärästä. Kuten Lahtisen tapauksessa.
Minua kuitenkin kovasti nappaa se, että tänne tullaan heittelemään näitä tuulesta temmattu - juttuja. Niitä kun kuitenkin on oikeuslaitosten käsittelyissä hyvin harvoja. Pelkästään raiskausilmoituksista niitä on jonkin tilaston mukaan 10 prosenttia. Nämä väärät ilmiannot jäävät usein jo poliisin tutkintaan ja niistä rankaistaan ilmiantajaa.
Vertailukohtana esitän erään tutkimuksen tuloksen, jonka mukaan Suomessa yli 60 prosenttia raiskauksista jää ilmoittamatta. Lienee jo näiden lukujen jälkeen selvää, kumpi on isompi ongelmakohta armaassa kotimaassamme, pimeänä pysyvät raiskaukset vai kusiset akat?
Sitäpaitsi, kyseessä on kaksi hieman eri vakavuusasteella liikkuvaa rikosta - raiskaus vastaan kunnianloukkaus.
Esitän loppuun vielä itseäni mietityttävän ajatuksen. Miksi tämän tapaiset keskustelut käydään aina vain raiskaustapausten yhteydessä? Miksi Jori Lehterän huumetuomiota ei kyseenalaisteta? Eikö joku katkera akka ole voinut piilottaa Lehterän taskuun vähän vain koksua? Eikö tämä kerrokin seksuaalirikosten vähättelystä jälleen armaassa kotimaassamme?
Puolestani keskustelua ei ole tarpeellista jatkaa, koko aihe aiheuttaa ainakin allekirjoittaneessa vain harmitusta ja surua näiden raiskattujen puolesta. Laitan ketjun lukkoon ja keskityn kannustamaan Ilvestä, eikö se meidän kaikkien yhteinen agenda kuitenkin täällä palstalla ole!