Lahtisen video on täysin laskelmoitua mediapeliä, jossa hän yrittää enää pelastaa mitä pelastettavissa on ja vakuuttaa jonkun siitä että on joutunut oikeusmurhan kohteeksi. Pimeässä huoneessa, vakavalla naamalla, ääni väristen kertoo omaa versiotaan tapahtuneesta.
Ja se vetoaa juuri Lahtisen kaltaisiin nuoriin alle kolmikymppisiin miehiin, koska Lahtisen tarkoituksena on vedota tunteisiin. Antaa sympaattinen kuva itsestään ja kertoa että tässä on tapahtunut juttuja, jotka voisi sattua ihan kenelle tahansa. Nuori mies viettämässä kivaa festariviikonloppua, Suomen kesä kauneimmillaan ja ihmiset hyväntuulisia, voisiko elämä enää ihanampaa olla. Ja sitten vielä kun flaksi käy siinä illassa niin kyllähän se jokaisen mielen vetää hymyyn. Tietenkin kertoo että mentiin ihan viattomasti naisen kämpille eikä mitään taka-ajatuksia ollut. Ja siellä sitten se oli nainen joka oli sen seksin suhteen aloitteellinen, itse olin vain lataamassa puhelinta. Mutta jos kerran se nainen nyt oli niin halukas, niin eihän siitä oikein kieltäytyäkään voi ja aikuisiahan tässä ollaan. Ja sitten se vaan kesken hommien muistaakin että ai niin, mulla onkin poikaystävä. Kuulostaa aivan liian viattomalta että tällaisesta mentäisiin esitutkintaa pidemmälle.
Ja kun tuon tarinan nyt ääni väristen kertoo, niin siinä herää ne sympatian tunteet että hei, noinhan voisi käydä ihan kenelle tahansa. Voisin ihan hyvin olla tuossa Severin tilalla ja enhän minä mikään raiskaaja ole, joten ei silloin Severikään voi olla raiskaaja! Eihän Severi edes näytä miltään raiskaajalta ja se osaa olla niin vakuuttava ja kuulostaa uhrilta.
Ei siis ihme että tuota Severin tarinaa käy moni liigakiekkoilija tykkäämässä. No, heillä ja muillakin on oikeus uskoa tässä asiassa Severiä, itse en usko. Hyvä muistaa kuitenkin että kamalimmat rikokset tekevät ihan tavalliset ihmiset ja sellaiset "joista ei ikinä uskoisi". Suuri osa raiskauksiin syyllistyneistä ei ole mitään lapsia aamupalaksi syöviä ihmishirviöitä vaan ihan tavallisia Lahtisen kaltaisia miehiä.
Ja tuo rattijuopumuksen kommentointi nyt on enää säälittävä pelastautumisyritys jossa yrittää vielä hakea sympatiaa kuinka syvällä on käyty. Jos mies olisi aidosti tuota kännissä ajoa katunut, olisi sen suoraan JYP:lle tunnustanut ja tullut asian kanssa ulos ja ilmoittanut että tietää mokanneensa ja on valmis kärsimään seuraukset. Alamaailmassa tällaisia toistuvasti lain toiselle puolelle etsiytyviä nuoria nimitettiin aikanaan sanalla venkula. Sopii Lahtiseen tämä kuvaus hyvin.